0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خودآموز دیکتاتورها

معرفی، خرید و دانلود کتاب خودآموز دیکتاتورها

درباره خودآموز دیکتاتورها

تاریخ دیکتاتورهای زیادی را به خود دیده است و همواره این سؤال وجود داشته که آن‌ها چطور به وجود آمده‌اند. خودآموز دیکتاتورها کتابی است که اگر شما هم این سوال را دارید به شما جواب خواهد داد. در این کتاب رندال و وود و کارمینه دولوکا تلاش کرده‌اند از این حرف بزنند که قدرت سیاسی چگونه در دست دیکتاتورها قرار می‌گیرد.

کتاب «dictator’s handbook: a practical manual for the aspiring tyrant» برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و طرفداران زیادی به دست آورد. کتاب خودآموز دیکتاتورها با زبان طنز نوشته شده است و بی‌پروا از دیکتاتوری سخن می‌گوید. این کتاب از آن دسته کتاب‌هایی است که هرکسی می‌تواند برداشت‌های خودش را از آن داشته باشد اما کار اصلی آن روشنگری است و به‌نوعی با نشان‌دادن رفتار دیکتاتورهای تاریخ چراغی برای راه آینده پیش روی خوانندگان گذاشته است.

این کتاب به چندین و چند زبان مختلف برگردانده شده است و بیژن اشتری، مترجم شناخته شده کشورمان آن را به فارسی برگردانده است. ناشر این کتاب نشر ثالث است. نسخه الکترونیک این کتاب هم در دسترس است و اگر به خواندن کتاب روی دستگاه‌های الکترونیکی علاقه‌مندید هم می‌توانید آن را در دسته‌بندی علوم اجتماعی دانلود کنید.

موضوع کتاب خودآموز دیکتاتورها چیست؟

این کتاب دقیقاً همان چیزی است که اسمش می‌گوید، خودآموزی برای کسانی که می‌خواهند دیکتاتور شوند. این کتاب از این حرف می‌زند که اگر می‌خواهید تبدیل به یک دیکتاتور شوید، تمام دشمنانتان را شکست دهید و همه به حرف‌هایتان گوش دهند باید در چه مسیری گام بردارید. کتاب یک اثر ۱۳ فصلی است که در آن درباره‌ی مشهورترین دیکتاتورهای جهان از استالین تا هیتلر و حتی هوگو چاوز صحبت شده است. نویسندگان خودآموز دیکتاتورها به سراغ منابع مختلف تاریخی رفته‌اند و تلاش کرده‌اند با تاباندن نور به وجوه مختلف زندگی دیکتاتورها یک تصویر کامل از مسیری که هر شخص برای دیکتاتور شدن نیاز دارد به تصویر بکشند.

رندال وود و کارمینه دولوکا، نویسندگان کتاب خودآموز دیکتاتورها

Randall wood یک نویسنده آمریکایی است که بیشترش از هر چیز دیگری برای مجموعه کتاب‌های جک رندال شناخته شده است. او سال‌ها به‌عنوان معلم و پس از آن پزشک فعالیت کرده است و سرانجام به نویسندگی روی آورد. کتاب خودآموز دیکتاتورها یکی دیگر از کتاب‌های اوست. کارمینه دلوکا در کنار این نویسنده در نگارش این اثر کمک کرده است.

سه دلیل برای خواندن کتاب خودآموز دیکتاتورها

  • خودآموز دیکتاتورها بر اساس منابع تاریخی معتبر نوشته شده است و یک کتاب پرمحتوا به‌حساب می‌آید. به کمک این کتاب می‌توانید چیزهای زیادی یاد بگیرید.
  • این کتاب با لحنی گزنده و بدون هیچ رحمی درباره‌ی عملکرد دیکتاتورها نوشته است؛ بنابراین ذهن خواننده را به‌خوبی روشن خواهد کرد.
  • خودآموز دیکتاتورها یک کتاب خوش‌خوان است و به شکلی نوشته شده است که برای افراد مختلف با سطح‌های متنوع دانش و پیش زمینه مناسب است. بنابراین تمام بزرگسالان می‌توانند به سراغ آن بروند.

در بخشی از کتاب خودآموز دیکتاتورها می‌خوانیم

بعضی دیکتاتورها به‌محض این که به قدرت می‌رسند، خیلی ساده شروع به سرکوبگری می‌کنند. این اصلاً سودمند نیست. آن‌هایی هم که در آغاز دوره حکمرانی‌شان علناً اعلام می‌کنند قصد نابودی آزادی‌های مدنی را دارند نیز اشتباه می‌کنند. حالت آرمانی این است که مردم باید درک کنند تو به دلیل تهدیدات، خطرات یا جریان‌هایی که علیه موجودیت کشور وجود دارد، مجبور شده‌ای برخورد محکم و قاطعانه‌ای داشته باشی. باید کاری کنی مردم دلیل روش‌های قدرتمندانه و سرکوبگرانه‌ات را در برخورد با کسانی که آن‌ها را تهدید ملی معرفی کرده‌ای درک و چه بسا تحسین کنند. تنها چیزی که برای یک سرکوب قاطعانه از نوع درو کردن نیازی داری یک بهانه است که نه فقط اجازه حذف آن تهدید ملی را به تو بدهد، بلکه زمینه لازم برای ایجاد چارچوبی تازه جهت سرکوب‌های آتی را در اختیارت بگذارد. بهترین کار بلافاصله پس از غصب قدرت، سرکوب به روش دروکردن است، البته به شرطی که بهانه مناسبی برای این کار داشته باشی. در صورت برخورد با بحران فوق‌العاده‌ای که شالوده‌های رژيمت را متزلرل کرده نیز چنین روش سرکوبی را به تو اکیدا توصیه می‌کنیم. درو کردن همان طور که از اسمش برمی‌آید به معنای حذف کامل، همه جانبه و بی‌رحمانه مجموعه‌ای از دشمنان است.

پیشنهادهایی برای دوست داران کتاب خودآموز دیکتاتورها

کتاب خودآموز دیکتاتورها از آن دسته کتاب‌هایی است که درس‌هایی از تاریخ در خود دارد و افراد را به فکر فرو می‌برد. اگر این کتاب از کتاب‌های موردعلاقه شماست در ادامه می‌توانید به سراغ آثار زیر بروید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۱۹ مگابایت
زمان تقریبی مطالعه
۰۰:۰۰
نویسندهرندال وود
نویسنده دومکارمینه دولوکا
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۲/۱۷
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
95,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۱۹ مگابایت

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 34 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
73 ٪
4
ستاره
2 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
11 ٪
15 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

مرگ بر دیکتاتور

3

کاش کتابی هم بود با این مضمون: &#۳۴;دستورالعمل براندازی دیکتاتوری ها&#۳۴;. هر چند خودم تا حالا خیلی به این موضوع فکر کردم و فکر می کنم (اگر اشتباه نکنم) تنها چاره اش ابتدا از بین بردن دیکتاتور درون باشه و افزایش روحیه ی بخشش، درک دیگران، اتحّاد و همدلی. اینطوری خیلی راحت تر و بدون خونریزی و هزینه های کمتر میشه دیکتاتور و دیکتاتوری رو که مثل یک لایه ی جدا شده از جامعه مدت هاست ورآمده از خود جدا کرد و نظامی نوین پی ریخت

5

تا اینجایی که من خوندم خیلی عالیه انگار داره در مورد ایران الان صحبت میکنه😔

5

عالیه به همه پیشنهاد میکنم این کتاب رو بخونن تا برای اتفاقاتی که توی کشورمون میفته جواب پیدا کنن.

5

کتاب خوبیه ولی با خوندنش چیز جدیدی دستگیرتون نمیشه😉

5

کتاب بسیار خوبی بود آفرین برشما کتاب استاد همتی عالی تره و تکمیل تر پیشنهاد دارم بخونید امیر همتی 👌👌👌کتابشون رکورد زده

5

تشكر ویژه از عوامل فیدیبو بابت این کتاب لطفا کتاب های بیشتر اضافه کنید

5
آموزنده 🦉

کتابیه که همه باید بخونن و آگاه باشن از مطالبش...

5

کتاب یک منبع قابل پیگیری است اگه میخایید چیزی که میخایید دستگیرتون بشه.

5

کتاب خیلی خوبیه. کتاب سعی داره موضوعات رو با مثال های تاریخی روشن کنه

نمایش 5 نقد دیگر
4.2
(34)
آموزنده 🦉 (1)
47,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
خودآموز دیکتاتورها
خودآموز دیکتاتورها
رندال وود

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خودآموز دیکتاتورها
خودآموز دیکتاتورها
رندال وود
نشر ثالث
4.2
(34)
آموزنده 🦉 (1)
47,500
تومان