0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دیلماج
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دیلماج

درباره دیلماج
- درباره کتاب صوتی دیلماج: کتاب صوتی «دیلماج» نوشته «حمیدرضا شاه‌ آبادی» است که اولین بار در سال ۱۳۸۵ منتشر شد. رمان صوتی دیلماج درباره‌ زندگی و دگرگونی شخصیتی به نام میرزایوسف‌خان مستوفی، معروف به «دیلماج» است که ده سال در دستگاه انطباعات ناصرالدین‌ شاه و مظفرالدین‌ شاه به ترجمه‌ی متون و روزنامه‌ها از زبان فرانسه به فارسی مشغول بود. - درباره کتاب صوتی «دیلماج»: کتاب صوتی «دیلماج» نوشته حمیدرضا شاه آبادی روایت سرگشتگی‌های روشنفکری در اواخر دوران قاجار است. شاه آبادی که اغلب در رمان‌هایش به موضوعات تاریخی توجه دارد، در رمان دیلماج سرگذشت شخصیتی خیالی به نام میرزایوسف خان مستوفی ملقب به دیلماج را روایت می‌کند. رمان با شرح دوران کودکی و تحصیل او آغاز می‌شود. میرزایوسف به واسطه تحصیل و رفت‌وآمد با چند نفر از اساتید و روشنفکران آن زمان به فردی متجدد و آزادی‌خواه تبدیل می‌شود که زمینه باقی اتفاقات رمان را رقم می‌زند. ویژگی تاریخی رمان با حضور شخصیت‌هایی همچون «محمدعلی فروغی»، «میرزا ملکم خان ناظم‌الدوله»، «ناصرالدین شاه قاجار»، «عباس میرزا» و… پررنگ شده و مخاطب را بین مرز خیال و واقعیت قرار می‌دهد. تاثیر جریانات فراماسونری بر روشنفکران آن روزگار از دیگر موضوعات موردتوجه نویسنده در رمان است. میرزا یوسف خان مستوفی، شخصیت اصلی داستان، در تاریخ، چهره‌ای ناشناخته و رازآلود دارد. عده‌ای او را به عنوان کسی می‌شناختند که دلباخته وطن بود و در راه حصول آزادی و پیشرفت مدنیت ایران تلاش می‌کرد. عده‌ای دیگر، او را شخص رذیلی می‌دانستند که خیانت کرد. - چرا شنیدن کتاب صوتی «دیلماج» را به شما پیشنهاد می‌کنیم؟ حمیدرضا شاه آبادی در رمان صوتی دیلماج شخصیت‌ها و حوادثی آفریده است که همه نام و رنگی از تاریخ و واقعیت دارند، اما هیچ‌کدام واقعی نیستند و مخاطب در مرز شیرینی بین واقعیت و خیال قرار می‌گیرد. کاندیدای جایزه‌ روزی روزگاری، برنده‌ لوح تقدیر جایزه‌ی ادبی واو رمان متفاوت و همچنین جایزه‌ شهید غنی‌پور، بخشی از افتخارات این کتاب است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
202.۹۴ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۴۹:۰۰
نویسنده حمیدرضا شاه آبادی
راویحامد فعال
ناشراستودیو نوار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۲/۱۷
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۰۲.۹۴ مگابایت
۰۴:۴۹:۰۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
25 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
50 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

نویسنده فضای خوبی رو خلق کرده و در این فضا داستان پرکششی رو بین واقعیت تاریخی و خیال پیش می‌بره. اما مواردی از کیفیت کار کم می‌کنه. اول قصه کشمکش های نویسنده برای چاپ که هرچند فضا رو واقعی نشون میده اما جذابیتی در برابر داستان اصلی نداره. دوم اصل داستان سردرگم پیش میره و خط داستانی گم میشه. سوم هم در نسخه صوتی اینجا فصل ها پس و پیش به نظر مین که حتی شک می کنم نکنه چند فصل کتاب اینجا نیومده که من احساس می کنم آخر کتاب رها شده!

2

کتاب جالبی است. من نسخه چاپی را هم دارم ولی خواستم به صورت صوتی آن را بشنوم. متاسفانه گوینده این کتاب صوتی لغات بسیاری را اشتباه خوانده و بعضا شرایط و لحن جملات را هم درست ادا نکرده است. عجیب آنکه این خوانش بررسی و تصحیح هم نگشته!

4
اجرای روان 🎙️

بعضی آدمها زندگی‌های عجیبی دارند، پر از فراز و نشیب. کارهایی می‌کرده‌اند که خیلی با زندگی ادمهای هم دورانشان متفاوت بوده. ارزش یک بار شنیدن را دارد.

5

دیلماج دوست داشتنی???

3.5
(6)
60,000
٪30
42,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
دیلماج
دیلماج
ادبیات امروز /31

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دیلماج
٪30
دیلماج
حمیدرضا شاه آبادی
استودیو نوار
3.5
(6)
60,000
٪30
42,000
تومان