0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
گذری بر تاریخ تحولات ایران معاصر

معرفی، خرید و دانلود کتاب گذری بر تاریخ تحولات ایران معاصر

(یکصد و پنجاه سال اصلاحات در ایران و دلایل ناکامی آن)
نویسنده:
حمید اشرفی
ناشر:
نیمروز
درباره گذری بر تاریخ تحولات ایران معاصر

کتاب‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و چیزهای زیادی را به کمک آن‌ها می‌توانید بفهمید. کتاب گذری بر تاریخ تحولات معاصر ایران یکی از همین کتاب‌هاست که اهمیت بسیار زیادی دارد. این کتاب را دکتر حمید اشرفی استاد دانشگاه آزاد نوشته است و انتشارات نیمروز منتشر کرده است.

کتاب گذری بر تاریخ تحولات معاصر ایران درباره‌ی یک تاریخ ۱۵۰ساله نوشته شده است و در آن تلاش شده است درباره‌ی اقداماتی که برای اصلاح شرایط ایران در این دوره‌ی تاریخی انجام شده است سخن گفته شود. نویسنده‌ی کتاب آن را با کلیاتی درباره‌ی مفاهیمی مانند انقلاب و اصلاح شروع کرده است و تلاش کرده تفاوت‌های این واژه‌ها را برای خواننده جا بیندازد. او همچنین از انواع انقلاب‌هایی که می‌توانند رخ دهند گفته است و آن‌ها را از هم جدا کرده است. قاجاریه و اصلاحاتی که در این دوران اتفاق افتاد مهم‌ترین بخش این کتاب را تشکیل می‌دهد و همچنین نویسنده تلاش کرده است از نقش دولت‌های خارجی در دست‌اندازی به ایران و حفظ منافع خودشان صحبت کند.

کتاب گذری بر تاریخ تحولات ایران معاصر در نسخه‌های چاپی و الکترونیکی در بازار کتاب ایران موجود است. اگر اهل خواندن کتاب الکترونیک هستید و می‌خواهید این اثر را روی دستگاه‌های الکترونیکی خود بخوانید آن را در همین صفحه از دسته‌بندی تاریخ فیدیبو خریداری و دانلود کنید.


حمید اشرفی کیست؟

حمید اشرفی استاد دانشگاه آزاد اسلامی است که سال‌هاست در حوزه‌ی تاریخ فعالیت می‌کند. این نویسنده چندین کتاب نوشته است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

·      نوروز و مهرگان در قرون نخستین اسلامی

·      گذری بر گاه‌شماری، جشن‌ها و اعیاد ایران باستان


چرا باید کتاب گذری بر تاریخ تحولات ایران معاصر را خواند؟

ایران سرزمین تحولات بزرگ و کوچک و عجیب‌وغریب است که در طی این ۱۵۰ سال اتفاق افتاده‌اند و چیزهای زیادی برای یادگرفتن در آن‌ها وجود دارد. زمانی که تاریخ ایران را مطالعه می‌کنید درس‌هایی برای آینده در آن وجود دارد که کمک می‌کند بفهمیم چرا تا امروز این چنین پیشرفته‌ایم و چگونه باید در ادامه بهتر پیش برویم. این کتاب برای تمام افراد بالغی که می‌خواهند به‌عنوان یک شهروند مسئول درک بهتری از شرایط ایران داشته باشند کتاب مناسب و حتی ضروری‌ای است.


در بخشی از کتاب گذری بر تاریخ تحولات ایران معاصر می‌خوانیم

اولین حکومت ملی در ایران بعد از اسلام «حکومت صفوی» بود که بعد از انقراض آن اختلاف و تفرقه میان ایل‌های حکومتگر باعث جنگ‌های متعدد، شکل‌گیری نوعی حکومت شبه ملوک‌الطوایفی و جدایی بسیاری از نقاط ایران را به دنبال داشت. اگرچه پادشاهی چون «نادر»، «کریم‌خان زند» و یا «آغامحمدخان» توانستند برای مدت کوتاهی تمامیت ارضی ایران را حفظ کنند، ولی با مرگ ایران افراد، باز شرایط جولان داد ایل‌های متعدد و سرکش، جنگ‌ها و آشوب‌های داخلی را به دنبال داشت و زمینه را برای تضعیف ایران از لحاظ سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فراهم نمود.

علاوه بر جنگ‌های داخلی میان ایلات و طوایف گوناگون که باعث تضعیف هرچه بیشتر ایران گردید در دوران فتحعلی‌شاه که بعد از آغامحمدخان در ایران قدرت را به دست گفت، ایران موردتوجه هم‌زمان سه کشور استعماری فرانسه، انگلیس و روسیه قرار گرفت. در این زمان سه کشور سعی کردند تا ضمن بسط نفوذ خود در جهان، حداکثر تلاش را برای ازپادرآوردن رقیبان خویش و تضعیف آنان به عمل‌آورند.

در فرانسه، ناپلئون با سیاست‌های سلطه‌جویانه خود برای غلبه بر انگلیس و ضربه‌زدن به حریف نیرومند اروپایی خود بهتر آن دید که گلوی او را در مستعمراتش بفشارد، از جمله مهم‌ترین مستعمرات انگلیس، هندوستان بود که انگلیسی‌ها برای آن اهمیت فوق‌العاده‌ای قایل بودند.


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب گذری بر تاریخ تحولات ایران معاصر

کتاب گذری بر تاریخ تحولات ایران معاصر یک کتاب جذاب و خواندنی است که نگاه متفاوتی نسبت به تاریخ ایران به افراد می‌دهد و ذهن را باز می‌کند. اگر این کتاب اثری است که توانسته است چیزی به شما بیاموزد و دید شما را بازتر کند کتاب‌های دیگری هم هستند که می‌توانید به سراغشان بروید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

·      سه مرد برابر فریب تاریخ اثر محمود تربتی سنجابی انتشارات البرز

·      ایران بین دو انقلاب اثر یرواند ابراهیمیان انتشارات نی

·      تاریخ ایران مدرن اثر یرواند آبراهیمیان انتشارات نی


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
923.۵۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
152 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۰۴:۰۰
نویسندهحمید اشرفی
ناشرنیمروز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۱/۲۸
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
35,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۲۳.۵۹ کیلوبایت
۱۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عالی

5
(3)
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
گذری بر تاریخ تحولات ایران معاصر
گذری بر تاریخ تحولات ایران معاصر
(یکصد و پنجاه سال اصلاحات در ایران و دلایل ناکامی آن)
نیمروز
5
(3)
40,000
تومان