0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تاریخ تحلیلی صدر اسلام

معرفی، خرید و دانلود کتاب تاریخ تحلیلی صدر اسلام

ناشر:
نیمروز
درباره تاریخ تحلیلی صدر اسلام

کتاب تاریخ تحلیلی صدر اسلام نوشته حسن قریشی کرین و حمید اشرفی خیرآبادی، برای درک بهتر مطالب و آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با موضوعات گوناگون مرتبط با حیات فردی ـ اجتماعی، حوادث عصر هر یک و اقدامات انجام شده، در هفت فصل جمع‌آوری شده است. کتاب حاضر پس از بررسی اجمالی کلیات و مباحث مقدماتی تاریخ فصل نخست، از فصل دوم به محورهای اصلی حیات پیامبر اسلام(ص) و دوران پس از او تا شهادت حضرت علی(ع) می‌پردازد. این کتاب برای تدریس در مقطع کارشناسی رشتۀ تاریخ تهیه شده و دانشجویان با مطالعۀ این کتاب ضمن آشنایی با زوایای زندگانی پیامبر اسلام(ص) و آگاهی از جریانات و مقاطع مهم تاریخی قرون نخستین اسلامی تا شهادت حضرت علی(ع) در شناخت هرچه بیشتر این مقطع مهم از تاریخ اسلام قدم خواهند برداشت.

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های دین و عرفان علاقه دارید حتما به دسته‌بندی دین و عرفان فیدیبو سر بزنید.

درباره نویسندگان

حسن قریشی کرین، مرتبه‌ تحصیلی خود را در مقطع دکترای دوره اسلامی در دانشگاه اصفهان به اتمام رساند. وی در حال حاضر به عنوان معاون آموزشی دانشگاه پیام نور قم و همچنین سرپرست دانشگاه واحد سلفچگان فعالیت دارد. در کنار تدریس، ایشان تاکنون چندین کتاب و مقاله معتبر را در حوزه تحقیق و نگارش منتشر کرده‌اند. برخی از آثار او عبارت‌اند از اصحاب ایرانی ائمه اطهار، تعامل‌ها و تقابل‌های امام علی در دوران تثبیت خلافت، فرجام قاتلین ائمه، تاریخ تحلیلی صدر اسلام و بررسی دقیق محل دفن حسین بن موسی الکاظم.

حمید اشرفی خیرآبادی، نویسنده، مورخ، و پژوهشگر ایرانی با نگرشی گسترده به تاریخ، فرهنگ، و ادبیات ایران از توانمندان برجسته ایرانی در حوزه‌های متعدد علمی محسوب می‌شود. او با تلاش‌های خیره‌کننده خود، عمق و ارزش‌های فرهنگی و تاریخی ایران را به شکلی تازه و گاهاً تفاوت‌آفرین به مخاطبان ارائه داده است و در طول مسیر حرفه‌ای خود به تألیف آثار بزرگی پرداخته است که به عنوان منابع مهم و ارزشمندی در تاریخ، فرهنگ و ادبیات ایران شناخته می‌شوند.

از کتاب‌های مطرح و معروف حمید اشرفی خیرآبادی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

ü    کتاب غزوه احد: این کتاب به بیان دورۀ زندگانی پیامبر اسلام (ص) در سه مقطع پیش از بعثت، دورۀ مکه و دورۀ بعد از مکه با روند رویداد شماری به صورت توصیفی و تحلیلی پرداخته است که از مهم‌ترین اعصار زندگانی تاریخ بشر است.

ü    کتاب گذری بر جغرافیای تاریخی روستای خیرآباد: یک کتاب پژوهشی است که جغرافیای تاریخی روستای خیرآباد را بررسی می‌کند. در این کتاب در ابتدا، به طور مختصر به تاریخ منطقه چهارمحال و بختیاری پرداخته می‌شود. سپس روستای خیرآباد، شرایط جغرافیایی و موقعیت آن، و تأثیر پدیده‌های طبیعی بر عوامل انسانی از گذشته تاکنون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جهت مشاهده سایر آثار حمید اشرفی خیرآبادی کلیک کنید.

چرا باید کتاب تاریخ تحلیلی صدر اسلام را بخوانیم

سال‌ها تجربه تدریس و تحقیق در رشته تاریخ و آشنایی با دغدغه‌ها و پرسش‌های مطرح در بین دانشجویان، باعث شد تا نویسندگان این اثر در انتخاب سرفصل‌ها، شرح و توضیح مطالب، و روش بیان آنها، به منظور سهولت در فهم، جامعیت و خلاصه‌سازی محتواها برای دانشجویان، تلاش نمایند. از این جهت، مولفان این کتاب برای درک بهتر مطالب و آشنایی کامل‌تر دانشجویان با موضوعات متنوع مرتبط با جوانب زندگی فردی و اجتماعی، رویدادهای دوره مربوطه، و اقدامات انجام شده، تمام تلاش خود را کرده‌اند تا این دوره را در هفت فصل جامع بررسی و در اختیار خوانندگان آن قرار دهند.

در بخشی از کتاب تاریخ تحلیلی صدر اسلام می‌خوانیم

تاریخ صدر اسلام و دوران خلفای راشدین از محوری‌ترین جریان تاریخی مسلمانان و اسلام بوده است. آشنایی با دورۀ جاهلیت کمک شایانی به شناخت خدمات پیامبر اسلام(ص) و آورده‌های او به هر دانشجو و محققی می‌نماید که پیامبر(ص) عصر جاهلیت را به دورۀ درخشانی اعراب و مسلمانان تبدیل کرد، اگر او هیچ معجزه‌ای نمی‌داشت هدایت چنین جامعه و افراد خود اعجاز بزرگی بود.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب تاریخ تحلیلی صدر اسلام

اگر شما هم از جمله علاقمندان و دوست‌داران کتاب‌های دین و عرفان هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو به راحتی در دسترس شما هستند، مطالعه کنید.

ü    کتاب صوتی تمرین نیروی حال نویسنده اکهارت تول

ü    کتاب پدر، عشق و پسر نویسنده سید مهدی شجاعی

ü    کتاب سقای آب و ادب نویسنده سید مهدی شجاعی


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
1.۳۲ مگابایت
تعداد صفحات
184 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۸:۰۰
نویسنده حمید اشرفی خیرآبادی
نویسنده دوم حسن قریشی کرین
ناشرنیمروز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۲/۲۳
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
100,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱.۳۲ مگابایت
۱۸۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 24 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

به اجبار استاد مجبور شدیم بخریم

1

افتضاح

5

ممنون از استاد حمید اشرفی خیر آبادی برای تالیف این کتاب

4

عالی و جامع بود

5

خوب

5

عالی

5

عالی

3.4
(29)
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تاریخ تحلیلی صدر اسلام
تاریخ تحلیلی صدر اسلام
حمید اشرفی خیرآبادی
نیمروز
3.4
(29)
40,000
تومان