0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زکریای رازی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی زکریای رازی

درباره زکریای رازی
- کاشف ابوبکر محمد بن زکریا رازی، همه‌چیزدان، پزشک، فیلسوف و شیمی‌دان ایرانی‌ست. رازی آثار ماندگاری در زمینه‌ی پزشکی و شیمی و فلسفه نوشته و به‌عنوان کاشف الکل، جوهر گوگرد و نفت سفید مشهور است. به پاس زحمات فراوان رازی در داروسازی، روز پنجم شهریورماه، روز بزرگداشت محمد بن زکریای رازی نام‌گذاری شده‌است. زکریا در سال ۲۵۱ هجری در ری زاده شد و دوران کودکی، نوجوانی و جوانی‌اش در این شهر گذشت. زکریا در جوانی عود می‌نواخت و گاهی شعر می‌سرود، بعدها به زرگری و سپس به کیمیاگری و در سنین بالا به فراگیری علم طب پرداخت. در ابتدا به کیمیا اشتغال داشت و پس از آنکه در این راه چشمش بر اثر کار زیاد با مواد تند و تیزبو آسیب دید، برای درمان چشم به پزشکی روی آورد. در کتاب‌های مورخان اسلامی آمده‌است که رازی طب را در بیمارستان بغداد آموخته‌است. در آن زمان، بغداد مرکز بزرگ علمی دوران و جانشین دانشگاه جندی‌شاپور بوده‌است. رازی برای آموختن علم به بغداد سفر کرد، مدتی نامعلوم در آن‌جا اقامت گزید و به تحصیل علم پرداخت و سپس ریاست بیمارستان «معتضدی» را بر عهده گرفت. پس از مرگ معتضد، خلیفه‌ی عباسی، به ری بازگشت و عهده‌دار ریاست بیمارستان ری شد و تا پایان عمر در این شهر به درمان بیماران مشغول بود. رازی در آخر عمرش نابینا شد، درباره‌ی علت نابینا شدن او روایت‌های مختلفی وجود دارد؛ ابوریحان بیرونی سبب کوری رازی را کار مداوم با مواد شیمیایی چون بخار جیوه دانست. - زکریای رازی آوانامه با همکاری انتشارات مدرسه کتاب صوتی «زکریای رازی» را از مجموعه کتاب‌های فرزانگان برای علاقمندان به زندگی بزرگان این سرزمین با صدای حامد حشمتیتولید و منتشر کرده است. - برهه‌ای از زندگی در خانه‌ی ابوفلوس محشری برپا بود. در همه جای آن عمارت خوش آب و رنگ، اسپند دود کرده بودند. غلامان دست به سینه، پشت در منتظر فرمان بودند. همسایه‌های احوال‌پرس، اطراف زنان و دختران ابوفلوس نشسته بودند و دل‌داری می‌دادند. کنیزان با شربت و نبات پذیرایی می‌کردند. جوان بر بستر خوابیده بود و به سختی نفس می‌کشید. رمالی چرکپوش داشت جوشانده صاف می‌کرد تا به مریض بخوراند...

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
141.۴۱ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۳۴:۰۱
نویسنده امید فلاح آزاد
راویحامد حشمتی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۹/۰۴
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۴۱.۴۱ مگابایت
۰۲:۳۴:۰۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

۱۰/۹ به قول نویسنده آب حیات گوارای وجودت باد ای انسان والا مرتبه. کتاب یکی از بهترینا بود و بسیار زیبا بود و حتما توصیه میکنم بخونیدش. چرا در تمام زندگی ام این شخص را به من نشناسانده بودن؟ واقعا چرا؟

5

این مجموعه کتاب عالی هستند راوی بسیار عالی و کتاب رو نه روخوانی ، بلکه اجرا کرده ،به زیبایی تمام امیدوارم قسمت ابوعلی سینا هم اضافه کنن .??

4

شرح حال زندگانی دانشمند بزرگ رازی واطلاعات کلی درباره ایشان صدای گوینده هم عالی بود.

5

عالی به تمام معنا هم‌محتوا هم‌راوی هم شخصین زکریا من چند بار گوش دادم

5

کتاب سبکیه توصیه میکنم، ۵ستاره

4.7
(7)
48,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی فرزانگان
شامل 35 عنوان کتاب
زکریای رازی
زکریای رازی
امید فلاح آزاد
آوانامه
4.7
(7)
48,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر