0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پنج داستان
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پنج داستان

نویسنده:
جلال آلاحمد
درباره پنج داستان
- مجموعه داستان کتاب صوتی «پنج داستان» اثر جلال آل احمداست که قلم و نویسندگی او بر اهالی کتاب‌خوانی پوشیده نیست. این کتاب شامل مجموعه داستان‌هایی با مضامین متفاوت و حتی دنباله‌دار است. دنباله‌دار از آن جهت که سه داستان این اثر پشت‌سر‌هم بوده و چند ماجرا از زندگی پسر بچه‌ای به‌نام عباس، که آخوندزاده است را نقل می‌کند. گوشه‌ای از شیطنت‌های عباس در داستان اول به چشم می‌آید؛ آن‌جا که حس کنجکاوی عباس را مجبور به بالا رفتن از گلدسته نیمه کاره‌ی مسجد می‌کند. داستان‌های این اثر عبارتند از: ۱- گلدسته‌ها و فلک ۲- جشن فرخنده ۳- خواهرم عنکبوت ۴- شوهر آمریکایی ۵- خونابه‌ی انار - جلال آل احمد جلال آل احمد در سال ۱۳۰۲ در شهر تهران متولد شد. او در خانواده‌ای مذهبی رشد یافت و پس از سپری کردن دوران ابتدایی تحصیلش، با مخالفت پدر خود برای ورود به دبیرستان و ادامه تحصیل رو‌به‌رو شد. اما جلال کوتاه نیامد و به حرفه‌های ریز و درشتی چنگ زد و با درآمد حاصل از این پیشه‌ها خرج تحصیل پنهانی خود را که به دبیرستان شبانه می‌رفت، می‌پرداخت. پس از فراز و نشیب‌های زیادی که تجربه کرد؛ جلال آل احمد با سیمین دانشور ازدواج کرد. او پس از گذراندن ۴۶ سال در گیلان دار فانی را وداع گفت. - بشنویم کتاب صوتی «پنج داستان» که داستان‌هایی آموزنده و شنیدنی را به گوش‌تان می‌رساند؛ توسط نشر صوتی آوانامه و با صدای امید تقوی منتشر شده است. - شیطنت بدیش این بود که گلدسته‌های مسجد بدجوری هوس بالا رفتن را به کله‌ی آدم می‌زد. ما هیچ‌کدام کاری به گلدسته‌ها نداشتیم؛ اما نمی‌دانم چرا مدام توی چشممان بودند. توی کلاس که نشسته بودی و مشق می‌کردی یا توی حیاط که بازی می‌کردی و مدیر مدام پاپی می‌شد و هی داد می‌زد که: «اگه آفتاب می‌خوای این‌ور، اگه سایه می‌خوای اون‌ور.» وآن وقت از آفتاب که به سمت می‌دویدی یا از سایه به‌طرف آفتاب، بازهم گلدسته‌ها توی چشمت بود.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
144.۶۱ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۳۷:۳۸
نویسندهجلال آل‌احمد
راویامید تقوی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۸/۱۴
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۴۴.۶۱ مگابایت
۰۲:۳۷:۳۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
85 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

فضای داستان فضایی آشنا و مانند باقی داستان های آل احمد در دوران رضاشاه بود ، تکه ای از زندگی افراد با عقاید اون دوره و گاهی تقابل این عقاید با تغییراتی که در حال رخ دادن بود و دیدگاه کودکانه راوی (در ۳ داستان اول) ، ارزش حداقل یکبار گوش دادن و یا خوندن رو داره

5

چقدر این داستان های قدیم رو دوست دارم کاش کتاب های بیشتری از این مدل داستان ها میزاشتید. صدای راوی هم فوق العاده است ???

5

چقدر داستانهای زمان قدیم رو دوست دارم توروخدا بیشتر بزارید از این داستانای صوتی عالی بود?????????????????

5

داستان‌هاش قشنگ بودن مخصوصا اولی :) راوی هم عالی بود.

5

تصویر سازی بسیار عالی داشت و من رو با زمان قدیم برد

5

کتاب عالی گوینده عالی

5

عااالی

4.7
(7)
56,000
٪30
39,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
پنج داستان
پنج داستان
جلال آلاحمد

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پنج داستان
٪30
پنج داستان
جلال آلاحمد
آوانامه
4.7
(7)
56,000
٪30
39,200
تومان