0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
داشتن و نداشتن
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی داشتن و نداشتن

درباره داشتن و نداشتن

در سراسر جهانی کمتر کسی را می‌توان یافت که «ارنست همینگوی» را نشناسد. این نویسنده بزرگ تمامی داستان‌هایش را براساس مسائل مهمی مانند فقر، شرایط جامعه و ... نوشته است. این مضامین در تمامی داستان‌های او کاملا هویدا است.

نقد و بررسی کتاب صوتی «داشتن و نداشتن»

کتاب داشتن و نداشتن To Have and To Have Not توسط ارنست همینگوی به رشته تحریر درآمده‌است. این کتاب در سال 1937 به زبان انگلیسی و در ایالات متحده آمریکا به چاپ رسیده و منتشر شد. کتاب داشتن و نداشتن دومین اثر همینگوی بود. این کتاب بین سال‌های 1935 و 1937 به صورت پراکنده نوشته شد. هنگامی که همینگوی در طول جنگ داخلی اسپانیا مجبور به سفر بود، متن آن مورد تجدید نظر قرار گرفت. در این کتاب نویسنده کوبا را در دهه 1930 به تصویر می‌کشد. به علاوه یک تفسیر اجتماعی در مورد آن زمان و آن مکان ارائه می‌دهد. جفری میرز Jeffrey Meyers، زندگینامه نویس ارنست همینگوی، این رمان را به شدت تحت تاثیر ایدئولوژی مارکسیستی توصیف می‌کند. او می‌گوید، همینگوی در حین نوشتن این کتاب تحت تاثیر و حمایت جناح جمهوری خواه در جنگ داخلی اسپانیا قرار گرفته بود. کتاب داشتن و نداشتن تاکنون مورد استقبال و انتقاد بسیاری از منتقدین قرار گرفته است. این کتاب داستان خود را در هجده فصل روایت می‌کند. کتاب داشتن و نداشتن در چاپ اول، 10 هزار نسخه فروش داشت.

کتاب داشتن و نداشتن از شخصیت اصلی آن به نام هری مورگان آغاز می‌‌شود. مورگان ناخدای یک کشتی باربری و ماهیگیری از کی‌وست به فلوریدا است. این رمان هری مورگان را یک کارگر معمولی که درگیر مشکلات مالی و افسردگی است، به تصویر می‌کشد. در طول تمامی سال‌هایی که هری بروی کشتی کار می‌کرد، کسی نبود که باعث اذیت و ضرر مالی او شود. اما در یکی از سفرها مشتری ثروتمندی با او همراه شد. مورگان پس از سه هفته سفر برای ماهیگیری به بندر هاوانا رسید. اما مرد ثروتمند بابت این سفر و ماهی‌ها هیچ مزد و پولی به وی نداد. مورگان که بدون هیچ پول و سرمایه‌ای در بندر هاوانا گیر کرده بود، به فکر راهی برای تامین هزینه سفر و بازگشت افتاد. او باید هزینه سفر و امرار معاش خانواده‌اش را بدست می‌آورد. تنگ‌دستی، بی‌پولی و افسردگی او را به کاری غیر قانونی، اما پرسود واداشت. او تصمیم گرفت که وارد کار قاچاق شود. مورگان با کلاهبرداران چینی قرار داد بست که آن‌ها را از کوبا به فلوریدا ببرد. اما به جای اینکه آن‌ها را منتقل کند. یک مرد چینی میانسال را کشته و بقیه مردان را نیز در ساحل کوبا پیاده می‌کند. پس از اولین قدم، مورگان اقدام به قاچاق انواع کالاهای ممنوعه مانند مشروبات الکلی و مواد مخدر می‌کند. به علاوه او انقلابیون کوبایی را به فلوریدا می‌برد.

این وقایع به ترتیب در فصل‌های این کتاب روایت می‌شوند. در کتاب داشتن و نداشتن فقر، گرسنگی و نژادپرستی هویدا است. مردم کی‌وست در این کتاب فقیر و گرسنه به تصویر کشیده‌ شده‌اند. به علاوه نژادپرستی سفید پوستان آمریکایی نسبت به دیگر نژادها کاملا نشان داده شده‌است. ریشه این رمان در دو داستان کوتاه بود، که پیشتر منتشر شده بود. داستان «یک سفر در آن سو» و «بازگشت تاجر» فصل‌های ابتدایی این رمان هستند. این دو داستان تقریبا دو سوم کتاب را تشکیل می‌دهد. کتاب داشتن و نداشتن از دیدگاه‌های مختلف، در زمان‌های مختلف و توسط شخصیت‌های مختلف بیان می‌شود. در این کتاب نام شخصیت‌ها به طور مکرر در عناوین فصل‌ها ارائه می‌شود تا مشخص شود چه کسی آن فصل را روایت می‌کند. بعد از انتشار این کتاب، همینگوی تصمیم گرفت، رمانی در مورد هری مورگان بنویسد. اما وقوع جنگ داخلی اسپانیا کار وی را در این زمینه به تاخیر اندخت.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی «داشتن و نداشتن»

با اقتباس از کتاب «داشتن و نداشتن» در سال 1944 یک فیلم سینمایی با کارگردانی هوارد هاوکس Howard Hawks ساخته شد. در این فیلم بازیگران بسیاری مانند همفری بوگارت Humphrey Bogart و لورن باکال Lauren Bacall به هنرنمایی پرداخته‌اند. در این فیلم تغییر مکان از کی‌وست به مارتینیک، باعث تغییرات قابل توجهی در طرح شد. این تغییرات باعث حذف مضامین مربوط به نابرابری‌های اقتصادی و درگیری‌های طبقانی شد. به علاوه تمامی این تغییرات داستان را به یک تریلر عاشقانه با محوریت رابطه بین هری مورگان و ماری براونینگ تبدیل کرده است.

نسخه دوم فیلم اقتباس شده از این کتاب، با نام «نقطه شکست» The Breaking Point در سال 1950 منتشر شد. کارگردان این فیلم سینمایی مایکل کورتیز Michael Curtiz  است. در این فیلم بازیگران بسیاری از جمله جان گارفیلد John Garfield و پاتریشیا نیل Patricia Neal حضور دارند. با اینکه مکان این فیلم از کی‌وست به جنوب کالیفرنیا تغییر کرده‌است، این نسخه وفادارترین فیلم به داستان اصلی کتاب است.

نسخه سوم این فیلم با اقتباس از این کتاب با عنوان The Gun Runner در سال 1958 ساخته شد. این فیلم توسط دون سیگل Don Siegel کارگردانی شده‌است. در این فیلم سینمایی نیز بازیگرای همچون اورت اسلون Everett Soane و آودی مورفی Audie Murphy بازی کرده‌اند.

در سال 1987 کارگردان ایرانی ناصر تقوایی این رمان را در نسخه‌ای وطنی به نام «کاپیتان خورشید» Captain Khorshid ساخت. در این فیلم ساحل کوبا به سواحل خلیج فارس تغییر مکان داده‌است. در این فیلم بازیگران نام آشنایی مانند داریوش ارجمند، علی نصیریان، پروانه معصومی و ... به هنرنمایی پرداخته‌اند.

ترجمه کتاب صوتی «داشتن و نداشتن» به زبان فارسی

کتاب داشتن و نداشتن تاکنون بارها به زبان فارسی ترجمه شده‌است. این کتاب برای اولین بار توسط مهدی غبرایی در سال 1396 و انتشارات نیکو نشر به چاپ رسید. این کتاب در سال 1397 توسط فریدون رضوانیه با انتشارات نشر بهبود منتشر شد. در سال 1398 کتاب داشتن و نداشتن با ترجمه فریدون رضوانیه و انتشارات اکباتان و خجسته کیهان و انتشارات افق در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. آخرین نسخه این کتاب در سال 1399 توسط احمد کسایی‌پور و انتشارات هرس به چاپ رسیده‌است.

کتاب صوتی پیش‌رو در سال 1398 توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شده‌است. مترجم این کتاب مهدی غبرایی است. مهدی غبرایی متولد 2 مرداد سال 1324 است. وی در شهر زیبایی لنگرود چشم به جهان گشود. آقای غبرایی فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه تهران است. از آثار منتشر شده توسط این مترجم می‌توان به این ناقوس مرگ کیست؟، بلندی‌های بادگیر، پرستوهای کابل، تانگوی تک نفره، سفر در اتاق نسخه برداری و ... اشاره کرد.  گوینده کتاب صوتی داشتن و نداشتن هوتن شاطری‌پور است. شما می‌توانید کتاب صوتی داشتن و نداشتن اثر ارنست همینگوی، ترجمه مهدی غبرایی و انتشارات کتاب‌سرای نیک را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

درباره‌ی نویسنده کتاب صوتی «داشتن و نداشتن»، ارنست همینگوی

ارنست میلر همینگوی Ernest Miller Hemingway در سال 1899 چشم به جهان گشود. وی زاده آمریکا است. همینگوی در یک خانواده اهل علم بزرگ شد. پدرش پزشک و مادرش معلم آواز و پیانو بود. پس از اتمام تحصیل در مدرسه وی به شغل خبرنگاری روی آورد. اما با شروع جنگ جهانی اول به جنگ اعزام شد. همینگوی پس از بازگشت از جنگ به عنوان یک قهرمان ملی شناخته شد. پس از جنگ در روزنامه‌های بسیاری از جمله تورنتو استار مشغول فعالیت بود. سرانجام به نویسندگی روی آورد. اولین رمان وی در سال 1923 با نام «سه داستان و ده شعر» Three Stories and Ten Poems منتشر شد. این رمان نام او را بر سر زبان‌ها انداخت. این نویسنده سبک خاص خود را در تمامی داستان‌هایش دارد. همین سبک خاص او باعث شده، در طول سال‌ها طرفداران بسیاری را پیدا کند. ارنست همینگوی رمان‌ها و داستان‌های کوتاه بسیاری را منتشر کرده‌است. اما داستان «پیرمرد و دریا» یکی از مهم‌ترین آثار اوست. این کتاب در سال 1952 منتشر شد. کتاب پیر مرد و دریا جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به مردان بدون زنان، خورشید همچنان می‌دمد، تپه‌های سبز آفریقا، ستون پنجم و چهل و نه داستان کوتاه و ... اشاره کرد. به افتخار این نویسنده بزرگ یک جایزه معتبر ادبی ثبت شده‌است. این جایزه به نام «جایزه قلم همینگوی» نام گذاری شده‌است. سرانجام ارنست همینگوی در سال 1961 با شلیک یک گلوله به خود، خودکشی کرد.

بخشی از کتاب صوتی «داشتن و نداشتن»

آلبرت در قایق بود و باک بنزین هم پر شده بود. هری گفت:«روشنش می‌کنم ببینم مشکل او دو تا سیلندر چیه؟ چیز میزا رو خریدی؟»

-«اره.»

-«پس یه خورده طعمه درست کن.»

-«باشه برای ماهی تارکا.»

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
364.۴۴ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۵۴:۰۹
نویسندهارنست همینگوی
مترجممهدی غبرایی
راوی هوتن شاطری پور
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۷/۰۸
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۶۴.۴۴ مگابایت
۰۶:۵۴:۰۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

داستان جالبی و روانی داشت

5

عالی

4.7
(3)
68,000
٪40
40,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
داشتن و نداشتن
داشتن و نداشتن
ارنست همینگوی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
داشتن و نداشتن
٪40
داشتن و نداشتن
ارنست همینگوی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.7
(3)
68,000
٪40
40,800
تومان