0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خاطرات پس از مرگ براس کوباس

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی خاطرات پس از مرگ براس کوباس

ناشر:
ماه آوا
درباره خاطرات پس از مرگ براس کوباس
ژواکیم ماریا ماشادو د آسیس (۱۹۰۸- ۱۸۳۹)، نویسنده برجسته برزیلی است. «خاطرات پس از مرگ براس کوباس» این‌گونه آغاز می‌شود: «من نویسنده‌ای فقید هستم اما نه به معنای آدمی که چیزی نوشته و حالا مرده بلکه به معنای آدمی که مرده و حالا دارد می‌نویسد». د آسیس، در ابتدا تصمیم می‌گیرد براس کوباس ماجرای خود را از مرگ خویش آغاز کند و از آخر به اول روایت کند. ماشادو د آسیس با این تمهید هشیارانه و بی‌مانند راوی این زندگی‌نامه را آزاد می‌گذارد تا فارغ از دغدغه‌های آدمی زنده، زندگی خود را روایت کند و روایت این زندگی فرصتی می‌شود تا نویسنده تیزبین و متفکر با زبانی آمیخته به طنزی شکاکانه زیر و بم وجود آدمی، عواطف و هیجانات، بلندپروازی‌ها و شکست‌ها و پیروزی‌های او را از کودکی تا دم مرگ پیش روی ما بگذارد و پرسش‌هایی ناگزیر را در ذهن‌مان بیدار کند. د آسیس با گذشتن از رومانتیسم و ناتورالیسم، راهی خاص برگزید و این راهی ا‌ست که در ادبیات جهان به نام خود او شناخته شده؛ هرچند تاثیر نویسندگانی چون لارنس استرن و زاویر دْ مستر بر آن انکارناپذیر است. برخی منتقدان سبک او را رئالیسم روانکاوانه نام نهاده‌اند. داستان‌های ماشادو روایتی است طنزآمیز، آکنده از تمسخر، شکاکانه و در عین حال با این تعمد که ماهیت داستانی روایت را به خواننده گوشزد کند. دنیای ماشادو سرشار از ابهام و عدم قطعیت است. در «خاطرات پس از مرگ براس کوباس»، راوی مرده ‌است و فارغ از داوری زندگان و از جایگاهی فراتر از ایشان زندگی خود را روایت می‌کند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
591.۵۴ مگابایت
مدت زمان
۱۰:۲۱:۰۹
نویسنده ماشادو د آسیس
مترجمعبدالله کوثری
راویمیلاد تمدن
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۴/۰۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۹۱.۵۴ مگابایت
۱۰:۲۱:۰۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
33 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
11 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲

رمانی فوق العاده که با وجود گذشت بیش از صد سال از نگارش آن سبکی به نظر مدرن دارد و پر است از طنازی های زیرکانه و خردمندی های تلخ آنکه زندگی را به راستی تماشا کرده. اما در مورد فایل صوتی، علی رغم کیفیت عالی فایل ها متاسفانه چند اشتباه بزرگ در خواندن متن رخ می دهد و دو سه جا هم فایل ها افتادگی و قطع ناگهانی دارند. کاش کسانی که متن را می‌خوانند بعد از متوجه شدن اشتباه در قرائت ضبط را متوقف کنند و برداشتی صحیح را دوباره ضبط کنند...تا مثلا پاراگراف تکان دهنده‌ی پایانی این کتاب این‌ طور خراب نشود...

5

کتاب فوق العاده ایه .. این سبک نوشتار فقط خاصِ ماشادو د آسیس هستش .. ترکیبی از رئالیسم جادویی و طنز ریاکارانه .. کتاب از تعداد زیادی فصل های کوتاه تشکیل شده که آخر بیشتر فصل ها ، آدم رو به فکر فرو میبره .. کتابی هست که خوندنش بسیار راحت و لذت بخشه مقدمه ای هم هستش بر کتاب بعدیش ، کینکاس بوربا .. اگرچه کتاب های مستقلی هستند .. ولی کینکاس بوربا یکی از شخصیت هایی هست که در این کتاب هم موجوده ..

3

داستانی که در قرن ۱۹ نوشته شده ست .داستانی رئالیستی آمیخته به زبان طنزست. نویسنده به شرح داستان زندگی خود را از گوری که در آن آرمیده پرداخته ست، خواننده با مرده ای سرو کار دارد که شباهتی به خواسته ها و علائق زندگی دنیوی ندارد و در براابر مرگ این خواسته ها رنگ میبازد. رمانی ست که ممکن ست که برای بعضی خوانندگان کسل کننده باشد و حاوی پیام واضحی نباشد.

1

متاسفم که به کامنت‌ها اعتماد کردم و وقتم رو با این کتاب هدر دادم. سبک روایی عجیب و بدیع؟ واقعا کجای این شیوه‌ی روایت جدیده؟ چه ویژگی خاصی داره این‌روایت؟ رئالیسم جادویی؟ شما یقینا نمیدونید رئالیسم جادویی چیه. داستان هیچ کشش و جذابیتی نداره. هیچی. یه روایت بی‌سروته و کسل کننده که تموم هم نمیشد لعنتی!

3

ژانرش در نوع خودش بی نظیر بود ، همبنطور صداقت و صراحت بیان راوی داستان . ولی از اون دست کتاب هایی بود که چیز زیادی به آدم اضافه نمیکنه و خوندن و نخوندنش فرق زیادی نمیکنه. آخرای کتاب مهمترین رابطه راوی گنگ و ناتمام میمونه یا حداقل من نفهمیدم چی شد. در کل انتهای کتاب خیلی سست و سرسری بود.

4

بسیار داستان خاص و متفاوتی بود هیچ داستانی رو به این سبک نشنیده بودم تنها ایرادی که میتونم بگیرم و یک ستاره کم کردم فقط بخاطر این بود که بسیار طولانی بود اگر کمی از ریز اتفاقات خاطرات نقش اصلی کمتر بود خیلی بنظرم بهتر میشد

4

فردی پس از مرگ، با دیدگاهی رندانه و تا حدی طنزآلود، زندگی و درونیات گذشته خود را روایت می‌کند. گوینده خوش صدا.

5

اوج هنر نویسندگی، مضمون ساده اما تکنیک های روایی فوق العاده. ولی خوب، واقعا گاهی خسته کننده

1

تا وسط خوندم خسته کننده بود و هیجانی نداشت

2

خیلی کشدار و سردرگم بود

نمایش 2 نقد دیگر
3.6
(18)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
62,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خاطرات پس از مرگ براس کوباس
خاطرات پس از مرگ براس کوباس
ماشادو د آسیس
ماه آوا
3.6
(18)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
62,400
تومان