0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تفرقه ی انسان

معرفی، خرید و دانلود کتاب تفرقه ی انسان

جنگ پیرمرد ۶
نویسنده:
جان اسکالزی
درباره تفرقه ی انسان

دنیای بیرون از زمین همواره سوال برانگیز بوده است و موجودات فرازمینی، جنگ‌های کهکشانی و مسائلی از این دست همواره سوژه‌های بسیار مناسبی برای داستان‌های علمی تخیلی بوده‌اند. جان اسکالزی یکی از نویسندگانی است که این سوژه را به شکلی جذاب روی کاغذ آورده است. کتاب تفرقه‌ی انسان بخشی از ماجرای هیجان‌انگیزی است که اسکالزی نوشته است. آن را بخوانید و سفری به دنیایی عجیب و دلهر‌ه‌آور داشته باشید.

درباره‌ی کتاب تفرقه انسان اثر جان اسکالزی

تفرقه‌ی انسان با عنوان اصلی «the human division» پنجمین جلد از مجموعه داستان جنگ پیرمرد است که اولین بار سال ۲۰۱۳ منتشر شد.

پس از وقایع کتاب «آخرین مستعمره» جان اسکالزی داستان نبرد برای حفظ وحدت نژاد بشر را روایت می‌کند. مردم کره‌ی زمین اکنون می‌دانند که «نیروی اتحاد مستعمراتی» آن‎‌ها را از اخبار وحشتناک دنیای بیرون بی‌خبر گذاشته است. در واقع نیروی اتحاد مستعمراتی برای نسل‌ها از زمین محافظت کرده است اما خیلی چیزها را از آن‌ها پنهان‌ کرده است. در این قسمت از داستان به جایی رسیده‌ایم که بیگانگان نیرویی را علیه نیروی اتحاد مستعمراتی ایجاد کرده‌اند. این نیرو که کلنکلاو نام دارد از مردم زمین هم دعوت کرده‌اند به آن‌ها بپیوندند. برای مردم زمین که از خیانت‌های مختلف آگاه شده‌اند زمان‌ سختی برای تصمیم‌گیری رسیده است. در چنین شرایطی سرنوشت نیروی اتحاد مستعمراتی نامعلوم است و حفظ آن کار ساده‌ای نخواهد بود. این به این معنی است که اتحاد نیاز به حیله‌گری سیاسی دارد.

مجموعه جنگ پیرمرد و در نتیجه تفرقه‌ی انسان به زبان‌های مختلفی برگردانده شده است و طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد.

‌درباره‌ی جان اسکالزی نویسنده‌ی کتاب تفرقه انسان

جان مایکل اسکالزی نویسنده‌ی علمی تخیلی آمریکایی و رئيس سابق انجمن نویسندگان عملی تخیلی آمریکاست. او سال ۱۹۶۹ در کالیفرنیا به دنیا آمد و در همین ایالت بزرگ شد. کودکی او با خواندن داستان‌های معمایی و علمی گذشت و خودش می‌گوید می‌دانسته باید نویسنده‌ی داستان‌های علمی تخیلی شود.

دوران کودکی او با فقر سپری شد و همین تجربه بعدها او را یاری کرد. اسکالزی با بورس تحصیلی در یکی از مدارس شبانه‌روزی کالیفرنیا درس خواند و سپس لیسانس فلسفه‌اش را در دانشگاه شیکاگو کرفت.

او سال ۱۹۹۰ درحالی که هنوز دانشجو بود نوشتن حرفه‌ای  را آغاز کرد. او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در روزنامه کار می‌کرد و ستون‌های نقد و بررسی فیلم می‌نوشت. تجربه‌ی کار به‌عنوان منتقد سینما بعدها روی آثار او به‌خصوص آثار طنزش تاثیرات جدی‌ای گذاشت. او از سال ۱۹۹۸ به‌عنوان نویسنده‌ی مستقل کار می‌کند.

اولین رمان اسکالزی مامور ستارگان سال ۱۹۹۷ نوشته شد و او دو سال بعد آن را به‌صورت رایگان برای خوانندگان وبسایتش منتشر کرد. نسخه‌ی چاپی این کتاب در نهایت سال ۲۰۰۵ منتشر شد. جنگ پیرمرد داستان بعدی‌ای است که از این نویسنده منتشر شد. او سال ۲۰۰۶ نامزد جایزه‌ی هوگو برای این کتاب شد. او همچنین جایزه‎‌ی w.campbell را به‌عنوان بهترین نویسنده‌ی جدید داستان‌های علمی تخیلی در آمریکا را نیز در همین سال به دست آورده است. سومین و چهارمین  کتاب مجموعه جنگ پیرمرد، با نام‌های آخرین مستعمره  و قصه‌ی زویی نیز در سال‌های  ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹  نامزد جایزه‌ی هوگو شده‌اند. مجموعه جهان رویایی اندروید، وابستگی متقابل و کتاب‌هایی مانند «موتورهای خدا»، «the dispatcher»، «fuzzy nation» و «پیراهن قرمزها» سایر آثار این نویسنده هستند. پیراهن قرمزها توانست سال ۲۰۱۳ جایزه‌های هوگو برای بهترین رمان و جایزه‌ی لوکاس برای بهترین رمان علمی تخیلی سال را به دست آورد.

ترجمه‌ی کتاب تفرقه انسان به فارسی

جان اسکالزی یک نویسنده‌ی دوست‌داشتنی در تمام نقاط جهان است. حسین شهرابی مترجم نام آشنای ایرانی که بسیاری از آثار علمی تخیلی از جمله آثار دن براون را به‌ فارسی برگردانده است، مجموعه جنگ پیرمرد اثر جان اسکالزی را هم ترجمه کرده است. انتشارات کتابسرای تندیس ترجمه‌ی حسین شهرابی از تفرقه‌ی انسان را منتشر کرده است. می‌توانید نسخه‌ی الکتریک این ترجمه را از فیدیبو دانلود کنید.

چرا باید کتاب تفرقه انسان  را خواند؟

خواندن داستان‌های علمی تخیلی یکی از بهترین راه‌ها برای فاصله گرفتن از دنیای پر تنش امروز است. این داستان‌ها پر از جزئیات هیجان‌انگیز و فراز و نشیب‌های زیادند و می‌توانند خستگی یک روز پر از اتفاقات مختلف را از بین ببرند. کتاب تفرقه‌ی انسان یک گام قبل از پایان ماجرای عملی تخیلی جذابی است که اسکالزی خلق کرده است. جایی که نمی‌دانیم ساکنان زمین چه‌چیزی را انتخاب می‌کنند. یک فضای عجیب و پرخفقان و پر از دلهره‌ی خیانت که پایانش پیدا نیست. کتاب تفرقه‌ی انسان را می‌توانید به تمام نوجوانان عاشق داستان‌های عملی تخیلی و ماجراهای خارج از کره‌ی زمین هدیه دهید.

‌در بخشی از کتاب تفرقه انسان می‌خوانیم

جانشین معاون وزیر داخله، جیمی ماچیوسکی، گفت: «خوب ناخدا کولوما، به ندرت پیش می‌آد ناخدای فضاناوها عمداً ناو رو در مسیر موشک بگذارند.»

ناخدا سوفیا کولوما فک‌هایش را به هم فشرد و بعد جلو خودش را گرفت که مبادا دندان‌های آسیابش بشکند. هزار جور حدس می‌زد که آخرین جلسه‌ی بررسی اقدامات او در این منظومه‌ی داناوار چطور خواهد بود؛ ولی اصلاً و ابداً توقع نداشت جلسه با چنین جمله‌ای شروع شود.

مغز کولوما پر از جواب‌هایی شد که دلش می‌خواست بار این یارو کند؛ بیش‌ترشان هم طبعاً برای آینده‌ی شغلی‌اش مناسب نبودند و به همین دلیل کنارشان گذاشت. بعد از چند ثانیه جوابی پیدا کرد که می‌توانست استفاده کند. گفت: «گزارش کاملی از وقایع نوشتم، قربان.»

ماچیوسکی گفت: «بله، طبعاً»

بعد با دست به فرمانده ناوگان وزارت داخله، لانس برودُه و رابط ن.د.م در وزارت، الیزابت ایگان اشاره کرد که همراه با خودِ ماچیوسکی شواری بازپرسیِ نهایی را شکل می‌دادند. «گزارش کامل شما رو دریافت کردیم. گزارشِ افسر اجرایی، ناخدا سوم بالِلا رو هم داریم؛ به‌ علاوه‌ی گزارش سفیر آبوموه و گزارش هری ویلسون، افسر کمکیِ نیروی دفاعیِ مستعمرات در کلارک در زمانِ حادثه.»

بروده گفت: «گزارش سکان بان گولوک رو هم داریم که آسیبِ وارده از موشک به کلارک رو ثبت کرده‌ند. باید به اطلاعِ شما برسونم که ایشون از کار شما تمجید کرده‌ند. به من گفتند همین مسئله که تونستید کلارک رو به ایستگاه ققنوس برگردونید باید معجزه تلقی بشه؛ هرطور که حساب می‌کنند ناو موقعِ شتابگیری برای رسیدن به فاصله‌ی جهش به خاطر فشار به بدنه‌ش می‌بایست نصف می‌شده.»

ماچیوسکی گفت: «این روز هم نوشته‌ند که آسیبِ وارده به کارک اون قدر زیاده که تعمیرش بیش‌تر از ساهت یک ناو دیپلماتیکِ جدید از رده‌ی رابرتسون طول می‌کشه. احتمالا هزینه‌ی تعمیرش هم بیش‌تر از هزینه‌ی ساختِ ناو نو خواهد بود.»

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۲۱ مگابایت
تعداد صفحات
528 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۷:۳۶:۰۰
نویسندهجان اسکالزی
مترجمحسین شهرابی
ناشرانتشارات کتابسرای تندیس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The hurman divison
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۳/۲۱
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۲۱ مگابایت
۵۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
44 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

زمین رابطه خود را با اتحادیه مستعمرات قطع کرده و شورا (مرکب از ۴۰۰ نژاد) در نظر دارد با زمین متحد شود. بعلاوه یک گروه ناشناخته با خرابکاری های متعدد می خواهد بین اتحادیه و شورا جنگ راه بیندازد.

5

این مجموعه رو دوست دارم. فقط نفهمیدم منظورش از کتاب قصه ی زویی چی بود واقعا ولی بقیه شون رو دوست داشتم.

5

لطفا آخرین کتاب رو هم بذارید ممنون میشم.

4

خب چاپی بخریم بهتره که

5

داستان زیبا و مهیج?

5

ادامه داره؟

3.3
(9)
45,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تفرقه ی انسان
تفرقه ی انسان
جنگ پیرمرد ۶
انتشارات کتابسرای تندیس
3.3
(9)
45,000
تومان