0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عادت های اتمی

معرفی، خرید و دانلود کتاب عادت های اتمی

تغییرات کوچک و نتایج چشمگیر
نویسنده:
جیمز کلیر
ناشر:
هورمزد
درباره عادت های اتمی

بار‌ها و بارها ممکن است تصمیم بگیریم تا رفتارهایی را در زندگی‌مان تغییر دهیم و به سراغ انجام دادن کارهایی برویم که بر زندگی ما تاثیر مثبتی می‌گذارند. اما خیلی اوقات موفقیتی برای انجام این کارها نداریم و خیلی زود از تلاش کردن منصرف می‌شویم و زندگی‌مان به حالت سابق بازمی‌گردد. معمولا چنین رویدادی برای ما سرزنش نیز به همراه خواهد آورد و خودمان را انسان‌هایی ناتوان و ضعیف می‌پنداریم. اما مشکل از توان یا اراده و انگیزه ما نیست. تغییر عادت‌ها مستلزم صرف زمان و شناخت نسبت به ریشه‌های آن‌هاست. کتاب عادت های اتمی به ما کمک می‌کند تا رفتارها و عادت های خود را بهتر بشناسیم، درباره اصول تغییر رفتار اطلاعات بهتری کسب کنیم و برای ایجاد عادت های جدید در زندگی خود برنامه داشته باشیم.

درباره کتاب عادت های اتمی، اثری برای تغییر زندگی شما

کتاب عادت های اتمی با حکایتی از دوران نوجوانی خود نویسنده آغاز می‌شود. اثر فوق بدون در نظر گرفتن پیش گفتارش از 6 بخش مختلف تشکیل شده است که در هر کدام از آن‌ها به مامی‌آموزد چگونه با انجام کارهای کوچک و ساده می‌توانید زندگی رضایت بخشی را تجربه کنیم. علاوه بر این ما در این کتاب می‌آموزیم چگونه از رفتارهای اشتباه اجتناب کنیم و با شناخت بیشتر خود،  از گذشته بهتر شویم. علاوه بر این ما در مقدمه اثر فوق با مبانی فکری و روان‌شناختی آن نیز آشنا می‌شویم. کتاب عادت های اتمی پس از مثالها و اتفاقاتی است که نویسنده آن‌ها را پشت سر گذاشته است. به همین خاطر ما در این کتاب با اصول سفت و سخت و قانون‌های پیچیده مواجه نخواهیم شد و به راحتی می‌توانیم کار و زندگی خود را دچار تغییر و تحول شگفت انگیزی کنیم.

هر فصل این کتاب ابتدا با شرح یک داستان یا خاطره جالب شروع می‌شود و پس از آن به سراغ استخراج یک قانون از آن خاطره می‌رویم و آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. کتاب فوق می‌تواند به خوبی ذهن ما را به خود درگیر کند و سوال‌هایی اساسی برای ما ایجاد نماید. کتاب فوق به ما یک می‌دهد تا انسان‌هایی دقیق و باانضباط باشیم.

کتاب عادت های اتمی در سال 2019 به چاپ رسیده است. از کتاب فوق در دنیای انگلیسی زبان استقبال فوق‌العاده‌ای شد و در همان سال توانست به لیست پرفوش کتاب روزنامه‌های نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و سایت آمازون راه پیدا کند.

درباره ایده کتاب عادت های اتمی، تغییرات کوچک و نتایج چشمگیر

نویسنده این کتاب باور دارد که ما برای دستیابی و موفقیت لازم نیست دست به کارهای بسیار سخت و طاقت‌فرسا بزنیم و خودمان را تحت فشار و استرس قرار دهیم. بلکه لازم است در انجاکم کارهای خود استمرار و پایداری ویژه‌ای داشته باشیم. تغییرات و تحولات عظیم در زندگی نه به خاطر انگیزه و تحمل فشار زیاد بلکه به واسطه استمرار در انجام برخی از کارها حاصل می‌شود. این کتاب به دنبال یافتن راهی آسان و اثبات شده برای ایجاد عادت‌ های خوب و ترک عادات بد است.

پس ما باید در ابتدا عادت‌های تاثیرگذار و مهم خود را در زندگی‌مانن شناسایی کنیم و بدانیم چه منشائی دارند و سپس با در نظر گرفتن تکنیک‌ها و قواعدی که این کتاب به ما یاد می‌دهد به سراغ تغییر عادت‌های بد و جایگزین کردن کارها و عادت‌های خوب برویم. اثر فوق یک خودآموز است و ضرورت دارد تا ما پس از یادگیری هر اصل و قانون تلاش کنیم که آن را در زندگی شخصی، محیط کاری یا در بین دوستانمان به کار بگیریم. خیلی رزود می‌توانیم تغییر و تحول دیگران در نوع رفتار با خودمان را بشناسیم و متوجهش شویم.  

درباره جیمز کلیر، سخنران و بلاگری الهام‌بخش

جیمز کلیر یکی از پرطرفدارترین سخنرانان و بلگرهای آمریکایی است. او مطالب زیادی درباره موفقیت دارد و وبلاگش در ماه توسط میلیون‌ها نفر بازدید می‌شوند. نگاه و رویکرد او تا حدی متاثر از روان‌شناسی مثبت‌نگر است و برخی از تیم‌های ورزشی آمریکایی از کتاب‌های او و رهنمود‌هایش برای ارتقای توان‌مندی اعضا و بهبود اعتماد به نفس بازیکنانشان  استفاده می‌کنند.

این نویسنده برای یادداشت‌های خود به رویکرد و روش علمی وفادار است و به همین دلیل از نوشته‌های او استقبال فراوانی می‌شود.

درباره ترجمه کتاب عادت های اتمی

عادت‌های اتمی اثر جیمز کیلر کتابی بسیار مهم و پرطرفدار است که به زبان‌های مختلفی در سراسر جهان ترجمه‌اش کرده‌اند و در حال حاضر میلیون‌ها نسخه از این کتاب به چاپ رسیده است.  این اثر به علت اهمیت زیاد و طرفداران فراوانش توسط مترجم مختلفی به زبان فارسی درآمده است. از ترجمه‌های مهم این کتاب می‌توان به  ترجمه هوشمند دهقان به وسیله نشر هورمزد اشاره کرد. علاوه بر این، کتاب عادت های اتمی به وسیله مترجمانی همچون هادی بهمنی و مهتاب ویسی و به کمک نشرهای نوین و نیک فرجام ترجمه و چاپ شده است. می‌توان گفت که هر سه ترجمه موجود در بازار، تا حد زیادی به متن اصلی وفادار هستند و زبانی ساده و قابل فهم دارند. 

کتاب عادت‌ های اتمی را به چه افرادی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به دنبال ترک عادت های اشتباه و مخرب در زندگی‌تان هستید و می‌خواهید زندگی بهتری داشته باشید. اثر فوق برایتان مناسب است. ما در این کتاب یاد می‌گیریم که چگونه تغییر رفتار داشته باشیم و بتوانیم عادت‌های خوب را جایگزین عادت‌های بد کنیم. 

اگر به کتاب‌های حوزه روانشناسی و توسعه فردی نیز علاقه‌مند هستید از خواندن این کتاب لذت خواهید برد. علاوه بر این اگر می‌خواهید در کسب و کار خود موفق باشید و فرصت ارتقای شغلی برایتان پیش بیاید کتاب فوق کمکتان خواهد کرد تا به هدفتان برسید.

در بخشی از کتاب عادت های اتمی می‌خوانیم:

قانون سوم: آسانش کن!

جری اولسمن, استاد دانشگاه فلوریدا در اولین روز کلاس عکاسی فیلم، دانشجویانش را به دو گروه تقسیم کرد. اولسمن توضیح داد تمام کسانی که در سمت چپ کلاس هستند در گروه«کمیّت»قرارمی گيرند. آن ها صرفاً بر اساس تعداد آثاری که تولید می کنند نمره خواهند گرفت و او در روز آخر کلاس, تعداد عکس هایی را که هر دانشجو تحویل بدهد شمارش خواهد کرد. به ۱۰۰ عکس نمره A به ‎٩۰‏ عکس نمره B به ۸۰ عکس نمره C داده می شود.

در همین حال, کسانی که در سمت راست کلاس بودند در گروه «کیفیت» قرار گرفتند. قرار شد آن ها صرفاً بر اساس ممتازبودن کارشان نمره بگیرند. آن ها موظف بودند که در طول ترم تحصیلی تنها یک عکس تحویل بدهند؛ منتها برای گرفتن نمرهA باید عکسی را تحویل می دادند که نسبتاً بی نقص باشد.

درپایان آن ترم اولسمن غافل گیر شد: بهترین عکس ها برای گروه «کمیّت» بود. این دانشجوها طی ترم تحصیلی سرگرم عکس برداری بودند. با ترکیب بندی و نورپردازی سروکله زدند. در اتاق تاریک» روش های مختلف را امتحان کردند و از اشتباهات شان درس گرفتند. آن ها ضمن فرایند تهیة صدها عکس, مهارت های شان را صیقل زدند. در همین حال گروه«کیفیت» این ور و آن ورمی نشستند و دربارة بی نقص بودن فکرمی کردند. درپایان ترم» آن ها غیر از

چند نظریه تایید نشده و  یک عکس متوسط چندان عکسی نداشتند که نشان دهنده تلاش شان باشد.

وقتی سعی می کنیم طرح بهینه ای برای تغییر بریزیم به سادگی گرفتار جزئیات می شویم: سریع ترین راه کاهش وزن، بهترین برنامه برای عضله سازی, ایده کامل برای شغل جانبی و.... ما آن قدر روی پیداکردن بهترین روش تمرکز می کنیم که هیچ وقت مجال اقدام کردن را پیدا نمی کنیم. به قول ولتر خوب ترین دشمن خوب است.

من این قضیه را همچون تفاوت میان حرکت و اقدام می دانم. این دو مفهوم هرچند که یکسان به نظر می رسند؛ ولی مانند هم نیستند . وقتی آدم درحرکت است؛ یعنی طرح ریزی کرده راهبرد تعیین می کند و درحال یادگیری است.

همه این کارها خوب است؛ ولی در عمل, ثمرو نتیجه ای عاید انسان نمی کند.

در طرف مقابل عمل کردن نوعی رفتار است که پیامدی را بیان می کند. اگر من برای مقاله ای که قصد نوشتنش را دارم بیست طرح بریزم. این کارحرکت است؛ اما اگر بنشینم و مقاله ای بنویسم. این را عمل کردن می گویند. اگر دنبال رژیم غذایی بهتری هستم و دو سه تا کتاب در همین زمینه بخوانم. این صرفاً حرکت است؛ ولی اگر واقعا غذای سالمی بخورم. این عمل کردن است.

گاهی اوقات حرکت. مفید است؛ اما هیچ گاه به خودی خود پیامدی ایجاد نمی کند. هرچقدر هم که با مربی خصوصی صحبت کنید. این حرکت هیچ گاه اندام تان را متناسب نمی سازد. فقط عمل ورزش کردن است که نتيجه مدنظر را عایدتان می کند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
1.۸۳ مگابایت
تعداد صفحات
332 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۰۴:۰۰
نویسندهجیمز کلیر
مترجمهوشمند دهقان
ناشرهورمزد
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Atomic habits : tiny changes, remarkable results : an easy & proven way to build good habits & break
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۲/۱۵
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
149,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱.۸۳ مگابایت
۳۳۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 268 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (2)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
5
ستاره
71 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
6 ٪
140 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

ص۵۶: نتایج زندگی شما معیاری از پس آینده ی عادتهای شماست! your outcomes are a lagging measure of your habits! شما lagging measure رو پس-آینده ترجمه کردین؟! خب lagging measure واحد یا مقیاس پایان یک پروژه س! میتونستین بگین: دستاوردهای شما نتیجه ی عادتهای شماست! ص۵۱: عادت بهره مرکب خودبهبودی است. compound interest اینو بهره مرکب ترجمه کردین. کتاب در مورد بانکداری و امور مالی نیست! این به سادگی معنای سود میتونه بده! ص۳۶ غلط املایی هست نشأت رو نشئت نوشتین. جاهای دیگه ای هم اصطلاحای عجیب مثل تغییر هویت قطب نمای تغییر عادت است دیده میشه که نمیدونم متن انگلیسیش چیه... بهرحال اعتراض بنده رو جسارت تلقی نکنین، بعنوان یه خواننده نظرمو گفتم🌹 موفق باشید

5

اگر کسی دنبال کتابی می گرده که یک شبه یا خیلی زود عادت هاش رو تغییر بده این کتاب به دردش نمی خوره. ولی اگر به دنبال تغییرات کوچک ولی شدنی باشه این کتاب بسیار خوبه و خیلی واقع گرایانه نوشته شده. من قبلا انگلیسی ش رو خوندم و بعضی از راه کارهاش رو دارم در زندگی م اجرا می کنم واقعا نتیجه می ده. به نشر هورمزد هم به خاطر انتخاب این کتاب خوب تبریک می گم. الان جز پرفروش ترین کتابای دنیا است و استقبال خوبی ازش شده. امیدوارم در ایران هم به درد مردم بخوره.

5

یکی از بهترین کتاب های همیاری و مدیریت خود هست که من تا به حال خوانده ام. وقتی به نام کتاب نگاه می کنید و کلمه عادت را می بینید فکر می کنید فقط در مورد عادت های مثل غذا خوردن و کاهش وزن با ورزش کردن است در حالی که روش های ذکر شده در کتاب که از اصول علمی روانشناسی رفتار و حتی اقتصاد رفتاری اخذ شده ، برای بهبود کسب و کار ، شیوه های مدیریت، مدیریت مالی، ورزش وهرجنبه ای از زندگی که نیاز به پیشرفت داشته باشد قابل استفاده است و همانطور که برای یک دانشجو مفید هست برای یک کارافرین یا ورزشکار یا معلم هم مفید می باشد. خواندن این کتاب را به همه توصیه می کنم. حتی برای تربیت فرزندان هم مفید هست .

5

بنظر من یکی از قوی ترین و کاربردی ترین کتابهایی هستش که میتونین برای بهبود روند زندگیتون مطالعه کنین و ازش استفاده کنن، حسن این کتاب اینه که وقتی به ریزه کاری هاش توجه می‌کنی متوجه میشی نویسنده خودش تمام این پیشنهاد ها و عبارات رو زندگی کرده و صرفاً چندتا پیشنهاد تئوریک نداده، ابتدا سعی شده قدرت عادت رو به خوبی توی ذهن مخاطب جا بندازه و در طول کتاب هم با پیشنهاد هایی که ساختار متغیری دارن و هر کس می‌تونه اونا رو به سبک خودش و زندگی خودش تعبیر و تعریف کنه مارو به جا انداختن عاداتمون نزدیک می‌کنه، در صورت پایبندی به راهنمایی هاش مطمئناً استفاده مفیدی خواهید کرد از کتاب

5

بهترین مزیت انتشارات هورمزد انتخاب کتاب های تاپه ولی بزرگترین مشکلش هم ترجمه نامناسب این عناوینه.

5

سلام و عرض ادب من از کسانی بودم که در ابتدا در همینجا پرسیدم که این کتاب را بخرم یا نه. نهایتا خریدم. و یکبار خواندم. این کتاب را بارها و بارها باید خواند و در سلسله کتب دایمی تا آخر عمر مانند برتری خفیف و اثر مرکب گذاشت. کاش و صد کاش نسخه صوتی مناسبی از آن در حد کیفیت نسخه صوتی برتری خفیف تهیه می شد. در آن زمان ، در خرید آن نسخه صوتی هم تردید نمی کردم.

1

ترجمه کتاب افتضاح است. بگونه ای که باید صفحه را باید ابتدا به فارسی قابل درک ترجمه و سپس خواند. استفاده از کلمات عجیب و غریب مانند «کنشگر» که باید مدتها دنبال معادل آن گشت تا مدتها شما را عذاب خواهد داد. پیشنهادم این است این کتاب با محتوا را حتمن بخوانید. ولی حتمن با یک ترجمه دیگر.

5

سلام دوستانی که خوندن بفرمایند چه تفاوتی از لحاظ محتوایی و کاربرد عملی با کتابهای برتری خفیف و یا اثر مرکب داره ؟ اگه از اونها مثلا بهتره ، چه چیزیش بهتره ؟ مثلا همون مطالب رو از دید دیگه ای گفته ؟ یا مطالب جدید و کاربردی تری رو عنوان کرده ؟ یا از لحاظ محتوا با این دست کتابها متفاوته ممنون

5

این کتاب به صورت علمی مفوم عادت را تحلیل میکنه. اگر به صورت حرفه ای از این دسته کتابها بخونید متوجه میشوید که خیلی از مطالب تکراریه . ولی دلایل و نوع ارایه بیشتر قانع کننده و کاربردی تره. ضمن اینکه بعضی از مطالب کاملا جدیده. در کل کتاب بسیار کاربردی و خوبیه و خوندنش را به همه توصیه میکنم.

5

کتابی فوق العاده خواندنی! نویسنده با داستان زندگی خودش و تاثیری که کارهای کوچک بر زندگی اش داشتند شروع می کند و در ادامه راهکارهایی برای استفاده از آن ها در زندگی روزمره ارائه می دهد. البته اکثر مطالبی که می گوید پایه و اساس علمی دارند. نثر کتاب روان است و به راحتی می توان با آن ارتباط برقرار کرد.

نمایش 130 نقد دیگر
4.4
(272)
خوش‌خوان 🪶 (2)
76,360
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عادت های اتمی
عادت های اتمی
تغییرات کوچک و نتایج چشمگیر
هورمزد
4.4
(272)
خوش‌خوان 🪶 (2)
76,360
تومان