0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سفرهای مارکوپولو
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی سفرهای مارکوپولو

نویسنده:
مری هال
درباره سفرهای مارکوپولو

«هنگامی‌که مارکوپولو در سال 1254 در ونیز در خانواده پولو به دنیا آمد، ایتالیا هنوز ایتالیا نبود، بلکه مجموعه‌ای از دولت‌شهرها بود که مهم‌ترین آن‌ها ونیز، پیزا و جنوا بودند. نیکولو پدر مارکو و مافئو عمویش تاجران جواهر بودند و درعین‌حال از اشرافی به شمار می‌آمدند که در شورای بزرگ یعنی نمایندگان جمهوری ونیز کرسی داشتند...» این جملاتی است که مری هال کتاب سفرهای مارکوپولو را با آن آغاز کرده است. کتابی جذاب و خواندنی که شما را از زمان و مکان جدا خواهد کرد و به سفری اعجاب‌آور در دل تاریخ خواهد برد.

‌درباره‌ی کتاب سفرهای مارکوپولو اثر مری هال

 کتاب سفرهای مارکوپولو با عنوان اصلی «the travels of marco polo» اولین بار سال 1995 منتشر شد. این کتاب داستان سفرهای جذاب مارکوپولو تاجر ونیزی است که همراه برادران، پدر و عمویش 24 سال در سفر بود و با اقوام مغول و بادیه‌نشینان مختلف دیدار و مراودات تجاری داشت. داستان سفرهای او داستان‌هایی خواندنی است. پلوها در حقیقت اولین بنیان‌گذاران روابط بین‌المللی بوده‌اند. کتاب سفرهای مارکوپولو این داستان‌ها را بر اساس منابع دقیق و با لحنی زیبا و جذاب روایت کرده است. همچنین تصاویر مختلفی نیز در این کتاب قرارگرفته است که ماجرا را برای خوانندگان و شنوندگان ملموس‌تر می‌کند.

سفرهای مارکوپولو با استقبال زیادی در سراسر جهان مواجه شده و به زبان‌های مختلف برگردانده شده است. این کتاب با نام‌های مختلف در بازار کتاب ایران موجود است. انتشارات ققنوس نسخه‌ی چاپی این کتاب را در قالب مجموعه‌ی تاریخ جهان منتشر کرده است.

مروری بر فصل‌های کتاب سفرهای مارکوپولو

سفرهای مارکوپولو با گاه‌شماری از رویدادهای مهم جهان در دوران زندگی مارکوپولو آغازشده است که به خواننده کمک می‌کند بتواند درک بهتری از اینکه مارکوپولو سفرهایش را در کجای تاریخ انجام داد و هم‌زمان با این اتفاق در هرکجای جهان چه تحولاتی در حال انجام بود، داشته باشد. کتاب سفرهای مارکوپولو با پیشگفتاری تحت عنوان «پیشگامان دوران بین‌المللی» دارد که در آن به آغاز سفر مارکوپولو با پدر و عمویش پرداخته‌شده است. در ادامه محتوای اصلی کتاب در شش فصل آمده است که عناوین این فصل‌ها به شرح زیر است:

فصل یک. جهانی در تحول

فصل دو. نخستین سفر پولوها

فصل سه. سفر دوم پولوها

فصل 4. خانبالق: در دربار خان بزرگ

فصل 5. فرار از خانبالق

فصل 6. بازگشت به ونیز

در بخش یادداشت‌ها منابع مختلفی که در نگارش این کتاب استفاده‌شده است به تفکیک فصل‌ها آمده است. خواننده‌ی علاقه‌‌مند می‌تواند به هرکدام از این منابع مراجعه کند و ضمن اطلاع از صحت مطالب کتاب، به اطلاعات بیشتری دست یابد.

ترجمه‌ی کتاب سفرهای مارکوپولو به فارسی

مارکوپولو از جمله افراد جذابی در تاریخ است که کتاب‌های زیادی درباره‌ی او و سفرهایش نوشته‌شده است. در هر کتاب‌فروشی که قدم بزنید می‌توانید کتابی پیدا کنید که درباره‌ی او یا سفرهایش نوشته‌شده باشد. سفرهای مارکوپولو نوشته‌ی مری هال هم یکی از این کتاب‌هاست که با استقبال خوبی مواجه شده است.

انتشارات آوا نامه کتاب صوتی سفرهای مارکوپولو را با ترجمه‌ی فرید جواهر کلام عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب سفرهای مارکوپولو را خواند؟

سفرهای مارکوپولو یک داستان واقعی جذاب است. یک ماجراجویی باورنکردنی. مارکو و خانواده‌اش در زمانه‌ای که تجارت بسیار محدود بود و فقط اقوام همسایه تجارت محدودی باهم داشتند دریاها و بیابان‌ها را پشت سر گذاشتند، به لباس مردم مختلف درآمدند، لهجه‌های مختلف را یاد گرفتند و تلاش کردند با فرهنگ و آدام و رسوم مردمان غریبه آشنا شوند. داستان سفرهای آن‌ها بسیار جذاب و لذت‌بخش است و شنیدنش در هر زمان و مکانی می‌تواند ساعات بهتری را برای شنونده ایجاد کند. عزم و اراده‌ی پلوها و تلاششان انگیزه‌ی بسیاری به افراد می‌دهد. هدیه دادن این کتاب به نوجوانان می‌تواند اتفاق خوبی باشد، چراکه باعث می‌شود هم چیزهای زیادی یاد بگیرند و هم بلند پروازانه و رویاپردازانه زندگی کنند.

کتاب سفرهای مارکوپولو در دسته‌ی کتاب‌های سفرنامه قرار دارد.

کتاب سفرهای مارکوپولو مناسب برای گروه سنی نوجوانان است.

خوانش کتاب صوتی سفرهای مارکوپولو را اکرم پریمون به عهده داشته است.

کتاب سفرهای مارکوپولو حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع سفرنامه را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب سفرهای مارکوپولو اثر مری هال بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی سفرنامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌در بخشی از کتاب سفرهای مارکوپولو می‌خوانیم

در مورد این مردمان گفته‌اند که: «سرزمین پدری آن‌ها عبارت است از چادر و پشت اسب‌هایشان.» مغول‌ها در خیمه‌هایی شش‌گوش با گرد می‌زیستند که یورت خوانده می‌شد و ممکن بود تا هفت متر قطر داشته باشد. هميشه امکان این وجود داشت که یورت‌ها را تا کنند و بسته‌بندی نمایند و به‌آسانی در گاری حمل کنند. این خیمه‌ها از پوست یا نمد ساخته می‌شدند و بر سطح آن‌ها پیه و شیر گاو می‌مالیدند تا آب باران به درون آن نفوذ نکند. خیمه‌ها را با تسمه‌های چرمی یا ریسمان‌هایی از موی اسب. به یک قاب چوبی سبک‌وزن می‌بستند. پولوها عادت کرده بودند که درون این یورت‌ها گرداگرد آتشی که از سرگین خشک‌شده اسب روشن‌شده بود بخوابند؛ آتش در مرکز یورت مشتعل می‌شد تا دود آن از سوراخ بالای سقف چادر بیرون رود. پولوها ضمن سفر با مغول‌ها به‌تدریج از رژیم غذایی آنان پیروی کردند: گوشت نمک‌سود و قمیز؛ مشروب الکلی که از تخمیر شیر مادیان به دست می‌آید.

هرچند پولوها در آغاز زبان مغولی نمی‌دانستند، ولی توانستند با موفقیت در میان آن مردمان زندگی کرده غذا و سرپناه به دست آرند و با آنان سفر کنند. بازرگانی یک‌زبان جهانی است و پولوها با تسلط بر این زبان می‌توانستند در هرکجا دادوستدی انجام دهند و در برابر پوست خز و نمک، غذا دریافت کنند. بااین‌حال رفته‌رفته واژگان و اصطلاحات اصلی زبان مغولی را آموختند و با شیوه زندگی و کار آنان آشنا شدند. پولوها به‌زودی کشف کردند که استحمام نکردن و لباس نشستن یکی از شعائر مذهبی مغول‌هاست «آن‌ها هرگز لباس‌های خود را نمی‌شویند چون می‌گویند با آلوده کردن آب، خدا آن‌ها را تنبیه خواهد کرد و نیز پوشاک خود را در معرض باد و آفتاب نمی‌آویزند تا مبادا هوا را آلوده کنند. می‌گویند خدا با رعدوبرق ناخشنودی خود را از آلوده کردن هوا نشان می‌دهد.»مغول‌ها فقط نوزادان را استحمام می‌کردند...

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
253.۴۶ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۵۹:۲۰
نویسندهمری هال
مترجمفرید جواهرکلام
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۱/۱۶
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۵۳.۴۶ مگابایت
۰۴:۵۹:۲۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
46 ٪
4
ستاره
46 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
7 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

این که دروغ‌پردازی است یا واقعیاتی که برای اولین بار به رشته تحریر درآمده ،نشان میدهد، یادداشت برداری از وقایع هر زمان از دید آدمهای یک دوره میتواند تاریخ و سیاست و اقتصاد را به هم پیوند دهد و در پی آن دیگر مردم را در مکانهایی دیگر به حرکت در آورد چنان که اروپاییان را به همه جای زمین کوچ داد و در پی آن سلطه بر کشورها را به وجود آورد. من از گوش کردن به این کتاب بسیار لذت بردم .

5

کتاب عالی. مترجم عالی. گویندگان عالی. صدا گذاری عالی. واقعا زیبا است برای کسایی که علاقه به این نوع کتابهای سرگذشت انسانهای بزرگ دارند. تشکر از همگی

4

میشه گفت تکرار کتاب امپراتوری مغول هست در کل خوبه ارزش خرید داره

5

جالب بود همیشه فکر میکردم مارکوپولو کی بوده

1

سفرهای مارکوپولو یک دروغ پردازی تاریخی ست

5

کتاب بسیار جالب وجذاب می باشد

4

خیلی خوب. ممنونم

5

کتاب خوبی هست

5
گیرا 🧲
پربار 🌳
سرگرم‌کننده 🧩
آموزنده 🦉
اجرای روان 🎙️
آرامش‌بخش 🌱
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀

عالی بود.

4.2
(13)
اجرای روان 🎙️ (1)
70,000
٪30
49,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
سفرهای مارکوپولو
سفرهای مارکوپولو
مری هال

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سفرهای مارکوپولو
٪30
سفرهای مارکوپولو
مری هال
آوانامه
4.2
(13)
اجرای روان 🎙️ (1)
70,000
٪30
49,000
تومان