0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جنگ کریمه
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جنگ کریمه

درباره جنگ کریمه

جنگ کریمه یکی از مهم‌ترین‌ جنگ‌های قرن 19‌ام میلادی است. این جنگ دستاورد سیاسی مهمی به دنبال نداشت و اختلافات سیاسی را حل نکرد به همین علت  می‌توان آن را جنگی بیهوده دانست. اما این فاجعه موجب بازنگری قوانین جنگ و سازمان‌های نظامی شد و تغییرات مهمی در خدمات پزشکی و بهداشتی را رقم زد. به دلیل استفاده از سلاح‌های جدید و تاکتیک‌های جنگی نوین از سوی برخی از کشورها ، جنگ کریمه، نخستین جنگ مدرن قرن 19 نام گرفت . دبورا بکراش علل وقوع جنگ، دستاوردها و نتایج آن را در کتاب جنگ کریمه با زبانی ساده و شیوا توضیح داده است.

‌درباره‌ی کتاب جنگ کریمه اثر دبورا بکراش

جنگ کریمه از مهم‌ترین وقایع قاره اروپا در قرن 19 میلادی است. جنگ کریمه از اکتبر 1853 آغاز شد و تا آوریل 1856 به طول انجامید. این نبرد خونین بین امپراتوری روسیه و امپراتوری فرانسه، بریتانیا، عثمانی و پادشاهی ساردنی درگرفت. قدرت‌طلبی کشورهای اروپایی و جلوگیری از سلطه‌ی روس‌ها بر دریای سیاه را از مهم‌ترین علل این جنگ دهشتناک دانسته‌اند. با این وجود نبرد می‌توان نبرد کریمه یکی از بیهوده‌ترین جنگ‌های تاریخ دانست زیرا هیچ دستاورد سیاسی به دنبال نداشت و تنها کشورهای درگیر جنگ را دچار خسارت نیروی انسانی و مالی کرد.

در خلال جنگ ناتوانی افسران ارشد در ارائه تاکتیک‌های نوین و مفید باعث سو مدیریت شد و هزاران سرباز به بدترین شکل ممکن جان خود را از دست دادند. علاوه بر آن استفاده از تجهیزات از رده خارج شده و آرایش جنگی ناکارآمد این نبرد مدرن را به جنگ قرون وسطایی تبدیل کرد. اما فارغ از مسائل سیاسی، جنگ کریمه اصلاحات گسترده‌ای را به دنبال داشت و قوانین سازمان‌های نظامی، جنگ، خدمات پزشکی و بیمارستانی را تغییر داد.

دبورا بکراش در این اثر علل وقوع این نبرد دهشتناک را از زوایای گوناگون و طرفین درگیر جنگ مورد بررسی قرار داده است و از خسارت‌ها و دستاوردهای آن می‌گوید. این جنگ 28 ماهه جان نیم میلیون نفر را در صحنه‌ی نبرد، بیمارستان و دریا را گرفت. مورخان معتقدند  دوسوم مرگ و میرها نه بر اثر جراحت بلکه به دلیل گرسنگی و بی‌پناهی اتفاق افتاده است. جنگ کریمه در نهایت با پیمان صلح به پایان رسید اما در سال 1871 تنها 14 سال پس از آتش‌بس، روسیه از بندهای مربوط به این معاهده و قوانین بین‌المللی سرپیچی کرد. به همین علت این جنگ را می‌توان نقطه‌ی عطفی در میانه‌ی قرن 19 میلادی در قاره‌ی اروپا دانست.

کتاب صوتی جنگ کریمه دارای 8 فصل است که در انتهای هر فصل با ضمائم آن فصل قرار دارد. میانگین زمان برای هر فایل صوتی حدود 25 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر 250 مگابایت است.  

مروری بر فصل‌های کتاب جنگ کریمه

پیشگفتار – صحنه‌ی نبرد

فصل اول: خاستگاه‌های جنگ کریمه

فصل دوم: ارتش‌ها و تدارکات برای جنگ

فصل سوم: به سوی آلما و آن سوتر

فصل چهارم: نبرد بالاکلاوا

فصل پنجم: نبرد اینکرمان

فصل ششم: زندگی در منطقه جنگی

فصل هفتم: محاصره سواستوپول

فصل هشتم: توافق بر سر صلح، سودها و زیان‌ها

‌درباره‌ی دبورا بکراش نویسنده‌ی کتاب جنگ کریمه

دبورا بکراش نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی در سال 1943 به دنیا آمد. او دانش آموخته‌ی رشته‌ی حقوق در دانشگاه نیویورک است و مقالات متعددی را در نشریات معتبر در این حوزه منتشر کرده است. دو کتاب او با عنوان «جنگ کریمه» و «تفتیش عقاید» به زبان فارسی ترجمه شده است. چاپ نسخه‌ی فیزیکی جنگ کریمه را نشر چشمه برعهده داشته است.

ترجمه‌ی کتاب جنگ کریمه به فارسی

آرش عزیزی روزنامه‌نگار، خبرنگار، نویسنده و مترجم است. او زاده‌ی  سال 1366 در شهر تهران است . پدر و مادر او هر دو فیلمساز هستند و به همین علت او از دوران کودکی با هنر و ادبیات خو گرفته بود. آرش عزیزی به منظور تحصیل در مقطع دبیرستان راهی انگلیس شد و پس از آن برای اخذ مدرک لیسانس به مالزی رفت. او پس از پایان تحصیلات به ایران بازگشت و حرفه‌ی روزنامه‌نگاری را انتخاب کرد. او در سال 1387 مجددا از ایران رفت و در کشورهای مختلف مانند کانادا، انگلیس، آلمان و آمریکا به تحصیل و کار پرداخت. آرش عزیزی آثار متعددی را به فارسی برگردانده است که اغلب آنها در حوزه‌ی رشته‌ی تحصیلی‌اش یعنی علوم سیاسی و تاریخ است. از آثار ترجمه شده توسط آرش عزیزی می‌توان به کتاب‌های «مسابقه فضایی»، «عصر وایکینگ» و «دولت فرودستان» اشاره کرد.

چرا باید کتاب جنگ کریمه را خواند؟

 هر ملت دارای گذشته‌ای پرفراز و نشیب است که گاهی افتخارات زیادی را آفریده، گاهی هم شکست خورده و تحقیر شده است. آشنایی نسل جوان با تاریخ جهان هویت انسان را به بهترین شکل تعریف می‌کند و او را با اشتباهات رهبران جهان آشنا می‌سازد. کتاب جنگ کریمه روایت جنگی بی‌حاصل و وحشتناک است دستاوردهای نظامی و بهداشتی متعددی به دنبال داشت. کتاب صوتی جنگ کریمه در دسته‌ی کتاب‌های سیاسی و تاریخی قرار دارد این اثر برای گروه سنی بزرگ‌سال مناسب است. انتشارات آوانامه کتاب جنگ کریمه را با ترجمه‌ی آرش عزیزی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. خوانش کتاب صوتی جنگ کریمه را فرناز مرکباتی به ‌عهده داشته‌ است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
250.۴۵ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۳۲:۰۷
نویسندهدبورا بکراش
نویسنده دومبورا بَکراش
مترجمآرش عزیزی
راویفرناز مرکباتی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۱/۱۶
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۵۰.۴۵ مگابایت
۰۴:۳۲:۰۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
100 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4
(1)
70,000
٪30
49,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
جنگ کریمه
جنگ کریمه
مجموعه تاریخ ۵۷

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جنگ کریمه
٪30
جنگ کریمه
دبورا بکراش
آوانامه
4
(1)
70,000
٪30
49,000
تومان