0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تفتیش عقاید

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی تفتیش عقاید

درباره تفتیش عقاید

‌درباره‌ی کتاب صوتی تفتیش عقاید اثر دبورا بکراش

کتاب صوتی تفتیش عقاید جلد هفدهم از مجموعه کتاب‌های تاریخ‌ جهان است که توسط انتشارات ققنوس به چاپ می‌رسد. این مجموعه با هدف آشنا سازی نوجوانان با اتفاقات، حوادث و دوره‌های متفاوت تاریخی به نگارش و چاپ درآمده‌اند و همگی اطلاعات کلی و کافی درباره‌ی رویداد مورد بحث را به شکل دائره‌المعارفی در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. خوانندگان بزرگسال نیز در صورت بی‌اطلاعی از موضوع مطرح شده در این سری از کتاب‌ها می‌توانند اطلاعات جامع و لازم را با مطالعه‌ی کتاب به دانش خود اضافه کنند. کتاب‌های این مجموعه همگی در وبسایت و اپلیکیشن فیدیبو برای دانلود در دو نسخه‌ی متنی و صوتی موجود هستند.

دبورا بکراش (بکراک) Deborah Bachrach متولد سال 1943 است. او در کتاب تفتیش عقاید به بررسی دوران قدرتمندی و نفوذ کلیسا در اروپای قرون وسطا می‌پردازد. کلیسا برای زمانی نزدیک به یک قرن با قدرت بسیاری که یافته بود دست به سخت‌ترین شکنجه‌ها و کشتار‌ها برای تطهیر ارواح کسانی که از نظر خود کافر یا جادوگر می‌شناخت زد. هیچ کس در هیچ رتبه و مقامی از آسیب کلیسا در امان نبود و حتی حکمرانان از ترس آسیب دیدن خود و نزدیکانشان مجبور بودند که به فرمان و خواسته‌ی کلیسا در هر موردی که بود گردن فرو نهند. تفتیش عقاید در اسپانیا و ایتالیا بیشترین تاثیر و وحشت را در مردم ایجاد کرده بود. آسیب‌های روانی و جسمی اعمال شده در دوره‌ی تفتیش عقاید تا اندازه‌ای بود که کلیسا پس از نزدیک به هفت قرن و در قرن بیستم از قربانیان و آسیب دیدگان آن دوره عذرخواهی کرد.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی تفتیش عقاید

کتاب تفتیش عقاید در شش فصل و به همراه یک پیشگفتار با عناوین زیر نوشته شده است:

  • تفتیش عقاید چه بود؟
  • برپایی تفتیش عقاید
  • ساختار دستگاه تفتیش عقاید
  • تفتیش عقاید اسپانیایی
  • مجازات گناهکاران
  • قربانیان مشهور تفتیش عقاید
  • زوال تدریجی تفتیش عقاید

‌در بخشی از کتاب صوتی تفتیش عقاید می‌شنویم

اسپانیا از بقیه‌ی اروپا جدا افتاد چون ورود کتاب‌های مدرن به اسپانیا ممنوع بود از این رو دانشگاه‌های آن به واسطه‌ی عدم آگاهی از تحولاتی که در سرتاسر اروپا رخ می‌داد دچار رکود شد. نتیجه این شد که کشور نتوانست با شور و اشتیاق فزاینده‌ی دنیای فکری مدرن همگام شود. اسپانیا برخلاف انگلستان، فرانسه، هلند و بلژیک درحالی غفلتا وارد قرن بیستم شد که به لحاظ فکری واخورده، به لحاظ صنعتی عقب مانده و از نظر کشاورزی توسعه نیافته بود. مردم آن نه مهارت تاسیس نهادهای سیاسی مستقل را داشتند و نه توانایی اصلاح حکومت را. تاریخ اسپانیا تا حدی توضیح می‌دهد که چرا تفتیش عقاید آن نقشی بسیار مهم‌تر از جاهای دیگر پیدا کرد. اسپانیا بسیار دیرتر از مثلا انگلستان و فرانسه به یک دولت ملی تبدیل شد. تا پایان قرن پانزدهم کشور به چندین پادشاهی کوچک‌تر تقسیم شده بود که مهمترین آن‌ها آراگون و کاستیل بودند.

تا سال 1492 که گرانادا آخرین پایگاه اعراب مغربی در اسپانیا به دست سربازان اسپانیایی افتاد بخشی از سرزمین اسپانیا در تسلط خارجیان بود. از قرن هشتم بیشتر اسپانیا تحت تسلط اعراب مغربی از ساکنان آفریقا بود که جزو نخستین گروندگان به اسلام بودند. نبرد برای بازپس گیری سرزمین اسپانیا از اعراب مغربی یک دوره‌ی چند قرنی را در بر می‌گرفت. این مبارزه‌ای بود که در آن نیرو‌های مسیحیت در مقابل نیرو‌های اسلام قرار داشتند و حتی پس از سقوط گرانادا و شکست اعراب مغربی جمعیت پرشماری از اعراب مغربی که عموما به کشاورزی اشتغال داشتند به زندگی در اسپانیا ادامه دادند و کشتزارها و باغ‌های میوه‌اش را آباد کردند. حضور این بخش مسلمان نشین، هرچند مردمش فقیر بودند باعث می‌شد که اسپانیایی‌های فرمانبرداری سابق خود را از اعراب مغربی در یاد داشته باشند. تفتیش عقاید اسپانیایی دلمشغولی‌اش پایان دادن به حضور خارجیان در کشور بود.

ترجمه‌ی کتاب صوتی تفتیش عقاید به فارسی

کتاب تفتیش عقاید در سال 1995 برای اولین بار به چاپ رسید. انتشارات آوانامه کتاب صوتی تفتیش عقاید را با ترجمه‌ی مهدی حقیقت خواه عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. این کتاب خوانشی از نسخه‌ی متنی کتاب، چاپ شده توسط انتشارات ققنوس است.

چرا باید کتاب صوتی تفتیش عقاید را خواند؟

در طول تاریخ تندروی و سخت گیر‌ی‌های بر اساس مذهب همواره باعث آسیب و شکست جوامع شده است. از نمونه‌های کهن‌سال این تندروی مانند همین موضوع تفتیش عقاید تا نمونه‌های امروزی مانند طالبان و داعش باید گفت که در پس تمامی این تندروی‌ها این مذهب نبوده است که هدف اصلی سیاستگذاران را تشکیل می‌داده بلکه ریشه‌ی اصلی این تندروی‌ و ایجاد ترس و وحشت‌ دستیابی به قدرت و تسلط بر حکومت بوده است. شنیدن کتاب تفتیش عقاید نمونه‌ای از این تندروی در جامعه‌ی اروپای سده‌های میانه را برای شنونده‌ی این کتاب صوتی ترسیم می‌کند.

خوانش صوتی این کتاب زمان پنج ساعت و سه دقیقه‌ای دارد.

کتاب صوتی تفتیش عقاید در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ قرار دارد.

کتاب صوتی تفتیش عقاید مناسب برای گروه سنی نوجوان و بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی صوتی تفتیش عقاید را اکرم پریمون به‌عهده داشته‌است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی تفتیش عقاید اثر دبورا بکراش بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
277.۷۹ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۰۲:۴۹
نویسندهدبورا بکراش
نویسنده دومبورا بَکراش
مترجم مهدی حقیقت خواه
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۱۲
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۷۷.۷۹ مگابایت
۰۵:۰۲:۴۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
64 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
7 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اگه شما هم مثل من همیشه راجع به تفتیش عقاید یه چیزای پراکنده و گنگی شنیدید یا مدام این کلمه تو فیلم ها و جاهای مختلف به گوش تون خورده حتما حتما از این کتاب لذت میبرید و اگر جایی دوباره بحثی از تفتیش عقاید مطرح شد دیگه اینبار شمایید که با نظرات درست به بقیه آگاهی میدید . حتما پیشنهاد میشه.

4

از نگاهی شاید تاریخ آینه ای است که ما امروز خود را در آن میبینیم. کتابی که با جزئیات به شرح ساختار و کارکرد دستگاه تفتیش عقاید میپردازد و سیر تحول و انواع آن را روشن میکند.خواندنش حتما توصیه میشود

5

این کتاب صوتی در قسمت بینهایت ها بود. این کار درستی نیست که هنگام تخفیف زدن بر قسمت بینهایت، آنها را جزو بینهایت ها بگذارید و بعد از مدتی بردارید. واقعاً تأسف آوره

2

کتاب خوب با ترجمه خوب و پر از اشتباهات گوینده در تلفظ . خواندن اشتباه شهر ناپل بسیار کار دشواریست که گوینده به خوبی از پس آن برآمده است.

4

کتاب خوب با راوی خوب. ولی چرا انقدر موسیقی ابتدا و انتهای هر بخش زیاده؟

5

به نظرم کتاب تاریخی خیلی خوبی بود

5

کتابی بسیار عالی و تامل برانگیز

نمایش 1 نقد دیگر
4.2
(14)
آموزنده 🦉 (1)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
تفتیش عقاید
تفتیش عقاید
مجموعه تاریخ ۱۷

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تفتیش عقاید
تفتیش عقاید
دبورا بکراش
آوانامه
4.2
(14)
آموزنده 🦉 (1)
70,000
تومان