0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تصویر دوریان گری
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی تصویر دوریان گری

نویسنده:
اسکار وایلد
درباره تصویر دوریان گری

«هنر، شدیدترین حالت فردگرایی است که تاکنون در جهان شناخته شده است.»

جمله‌ای که در بالا خواندید نوشته‌ی اسکار وایلد نویسنده‌ی کتاب تصویر دوریان‌ گری است. این کتاب یکی از بهترین رمان‌های قرن نوزدهم است که خواندن آن برای همه لذت‌بخش خواهد بود.

درباره‌ی کتاب صوتی تصویر دوریان گری اثر اسکار وایلد

کتاب تصویر دوریان گری نوشته‌ی اسکار وایلد برای نخستین بار در سال 1890 منتشر شد. این رمان که به عنوان یک رمان فلسفی شناخته می‌شود یکی از بهترین نمونه‌های رمان قرن نوزده به شمار می‌آید. زمان چاپ این رمان در مجله، ویراستار مجله درون مایع داستان را نامتعارف دانست و حدود پانصد کلمه از آن را بدون اطلاع نویسنده، اسکار وایلد، سانسور کرد. علیرغم این سانسور و حذف بی دلیل، کتاب تصویر دوریان گری به نقادان ادبی توهین کرد و موجب آزار آن‌ها شد. آن‌ها معتقد بودند رمان وایلد به شعور و اذهان عمومی توهین کرده است. اسکار وایلد از خود و کتابش در برابر این اتهامات دفاع کرد اما هنگام بازنویسی متن برای چاپ مجدد در قالب کتاب، بخش‌هایی از نوشته‌هایش  را حذف کرد.

اسکار وایلد در مصاحبه‌ای می‌گوید که هر سه شخصیت رمان تصویر دوریان گری در واقع بازتابی از شخصیت خود من هستند. او می گوید:« بسیل هال‌وارد، کسی است که من فکر می‌کنم هستم؛ لرد هنری کسی است کی دنیا را از چشم من می‌بیند و در نهایت دوریان کسی است که من دوست دارم باشم.»

خلاصه داستان صوتی تصویر دوریان گری

کتاب تصویر دوریان گری داستان مرد خوش سیمایی به نام دوریان گری است. دوریان مدل نقاشی فردی به نام بسیل هال‌وارد می‌شود. هالوارد هنرمند و نقاش انگلیسی است که تحت‌تاثیر زیبایی دوریان قرار گرفته است و به نوعی شیفته‌ی او می‌شود. او معتقد است که تصویری که از دوریان گری کشیده است بهترین تصویری است که او در دوران زندگی‌اش کشیده است چرا که بخشی از روحش را در این نقاشی جای گذاشته است. در میانه‌ی داستان دوریان گری با لرد هنری آشنا می‌شود و با این آشنایی دوریان از لرد هنری می‌آموزد که زیبایی‌های زندگی فانی است.

‌درباره‌ی اسکار وایلد نویسنده‌ی کتاب صوتی تصویر دوریان گری

اسکار وایلد یکی از مشهورترین نویسندگان ایرلندی و از پیروان سبک زیبایی‌شناسی هنری است. این سبک در دوران طولانی‌مدت سلطنت ملکه ویکتوریا رواج داشت و پیروان آن معتقد بودند،‌ وظیفه هنر نشان دادن تام و تمام زیبایی‌هاست. وایلد شخصیتی جالب و پیچیده داشت، او علاوه‌بر این‌که دانشجوی ممتازی بود، در جنبش‌های هنری زمان خودش بسیار تاثیرگذار بود. کنجکاوی وایلد در مورد جهان اطرافش به حدی بود که او مدتی هم عضو فرقه‌ی فراماسونری شد. اسکار در دانشگاه دوبلین ادبیات کلاسک خواند. اسکار وایلد بعد از دانشگاه دوبلین برای تکمیل نحصیلاتش به دانشگاه مگدالن و آکسفورد رفت. او تمام دوران تحصیلش دانشجوی ممتاز و نابغه‎ای بود. وایلد در دانشگاه مگدالن موفق به دریافت مدال طلای «برکلی» شد، این نشان ارزشمندترین جایزه برای دانشجویان بود.

اسکار وایلد تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته‌ی ادبیات کلاسیک تکمیل کرد. مطالعات کلاسیک او تاثیر شگرفی بر نوشته‌هایش داشت. استفاده از استعارات شرقی و اسطوره‌‌ای نثر وایلد را فوق‌العاده جذاب می‌کند. تصویرسازی‌های وایلد از طبیعت و استفاده‌ی استعاری او از عناصر طبیعی بسیار در ذهن خوانندگان جلوه‌گری می‌کند. نثر وایلد آن‌قدر شاعرانه است که تاکنون بیشتر از 250 اقتباس از آثارش برای ساختن اوپرا، قطعه‌ی موسیقی و... شده است.

ترجمه‌ی کتاب صوتی تصویر دوریان گری به فارسی

انتشارات آوانامه کتاب صوتی تصویر دوریان گری را با ترجمه‌ی محسن سلیمانی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. محسن سلیمانی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی است. محسن سلیمانی با ترجمه‌ی مجموعه‌ی بزرگی از آثار کلاسیک سهم انکارناپذیری به معرفی این آثار به خوانندگان و به ویژه نوجوانان داشته است. ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است.

چرا باید کتاب صوتی تصویر دوریان گری را خواند؟

کتاب تصویر دوریان گری یکی از بهترین رمان‌های نوشته شده در قرن نوزدهم است. این رمان امروزه در دانشگاه ‌های معتبر جهان تدریس می‌شود و هر روز طرفداران بیشتری را به خود جلب می‌کند. کتاب صوتی تصویر دوریان گری جزء کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان‌های انگلیسی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  داستان‌های انگلیسی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب صوتی تصویر دوریان گری می‌‌شنویم

«آقای گری شما بسیار خوشگلید. اخم نکنید. واقعاً می‌گم. زیبایی شکلی از نبوغه. درواقع حتی از نبوغ هم بالاتره چون نیازی به توضیح و ارائه شواهد نداره. زیبایی از جمله بزرگ‌ترین بدیهیات عالمه، مانند آفتاب و بهار و جای بحث و تردید نداره. آدم زیبا از حق قدرتی خدایی برخورداره. کسی که زیباست گل سرسبد همه‌ست. چرا می‌خندید؟ بله می‌خندید اما وقتی از دستش دادید، دیگر نمی‌خندید. آقای گری، خدایان به شما لطف کرده‌اند، اما چیزی را که عطا می‌کنند فوری پس می‌گیرند. فقط چند صباحی می‌تونید آن طور که باید زندگی کنید. وقتی جوانی‌تان رفت، زیبایی‌تان هم با آن می‌ره. آن موقع ناگهان متوجه می‌شید از همه‌ی آن پیروزی‌ها چیزی براتان نمانده. هر ماهی که می‌گذره به ورطه‌ای هولناک نزدیک‌ترمی‌شید. روزگار دشمن شماست، رنگ‌تان را زرد، گونه‌هاتان را گود و تورفته و چشم‌ها‌تان را کم سو می‌کنه. آن وقته که به نحوی وحشتناک عذاب خواهید کشید.»

آنچه در بالا خواندید نقد و بررسی کتاب صوتی تصویر دوریان گری اثر اسکار وایلد بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
472.۲۳ مگابایت
مدت زمان
۰۸:۳۴:۲۶
نویسندهاسکار وایلد
مترجممحسن سلیمانی
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۱۱
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۷۲.۲۳ مگابایت
۰۸:۳۴:۲۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 181 مخاطب
پربار 🌳 (3)
آموزنده 🦉 (2)
5
ستاره
69 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
3 ٪
123 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

همواره بشر در عمیق ترین و تاریک ترین قرنهای گذشته جهالتش را نمی بیند.همان سالهای که جورابهای بلند میپوشید و چه امروز...(شبیه متنی از کتاب) متاسفانه کتاب پربار اسکاروایلد در همان سالهای عوامگرایی محض از عقاید کلیسا، بارها سانسور و کوتاه شد، و در جابی هم او را متهم به ترویج همجنسگرایی کردند که دوسال زندان برایش ببار آورد، وایلد در سن ۴۶ سالگی بر اثر بیماری منژیت در فقر و گمنامی و در هتلی درگذشت، روشنفکری جلوتر از زمان و تصویرگری زیبا و بی ریای وایلد از جازبه های نوشته اوست، او عضو گروه فراماسونی نیز بوده است، و جالب این که تاکنون صدها اپرا، نمایشنامه و.. از رمان دوریان گری ساخته شده است، در دوریان گری روح خود را دیدم که تا دم مرگ میان انتخاب خیر، شر، احساس و عقل سرگردان و در عذاب است. اجرای آقای سلطان زاده بسیار عالی بود و اگر بخوام نقد کوچکی داشته باشم صدای نقاش در آخرین سکانس هایش در کتاب بسیار شبیه هانری بود. باتشکر از توجه شما

5

یک ساله که با صدا و حس ?سلطان ?آرمان سلطان زاده ? وکتاب های بزرگی که انتخاب میکنه مثل سینوهه و ثروتمندترین مردبابل،برادران کارمازوف،ابله،تصویر دوریان گری،بیندیشیدوثروتمندشوید و ....‌منو از کتابخونی خیلی معمولی به هفته ای یا دو هفته یک کتاب مثلا کارامازوف خیلی زیادبود۳گیگ حجمش بود ۵۰ساعت بود و سبک زندگی و طرزفکر و درک و درست صحبت کردنم با مردم حتی درآمدم رو خیلی بیشتر کرده .....?? واقعا‌ از خالق یا شاید خالقان طرح ? فیدیبو ?کتابراه ?و اون انسان بزرگی که کتابصوتی رو تو این یرنامه ها ایجاد و تثبیت کرد تا آخرعمر سپاس گذازم

5

کتاب خوبی بود میل به جاودانگی ،تاثیر وجدان در عملکرد انسان ،تقابل اخلاق و لذتجویی ،خیروشر موضوعاتی بود که به صورت کاملا نمادین توی داستان اومده. نمیدونم دقیقا زمانی که نویسنده کتاب رو نوشته اروپا در کدوم برهه از تاریخش بوده ولی با دقت توی حرفهای شخصیتی به نام لرد هنری این برداشتو کردم که اسکار وایلد دل خوشی از تاثیر تمدن روی بشر نداره و بازیلِ نقاش که تقریبا نماد خالق رو داره باید حذف بشه تا آدم با خیال راحت به عشق و حالش برسه.. در هر حال خوندنش خیلی بهتر از نخوندنشه?

5

خیلی خوب بود حتما بخونید یا گوش کنید. یه قسمت از کتاب : در دنیای عادی نه جنایتکاران به سزای اعمالشان میرسند و نه خوب‌ها پاداش میگیرند قوی ها موفق میشوند و ضعفا شکست میخورند همین!

1

این فقط نظر شخصی منه ، من دوست نداشتم کتاب رو. راوی و اجرا عالی ولی داستان اصلا برای من جذابیت نداشت. حتی نسخه ی بدون سانسورش رو هم اگر پیدا کنم دوست ندارم بخوانمش. خیلی کش دار وای اصلا یک قسمت کتاب که انگار نویسنده داره اطلاعات عمومیش رو مرور میکنه:/ کتاب مهمی توی ادبیات و جز صد اثر برتره سعی کردم تا اخر گوش بدمش. امیدوارم باقی اثار مهم لذت بخش باشن برای من

3

من زیاد نتونستم با موضوع کتاب ارتباط برقرار کنم اما پایان جالبی داشت به نظرم . برای یک بار خوندن خوب بود . گویندگی کتاب هیچ نقصی نداشت ولی موسیقی متن واقعا تو بعضی فصلا آزار دهنده میشد. معمولا من کتاب صوتی رو یا موقع نقاشی یا قبل خواب گوش میدم و موسیقی متن اینجوری واقعا اعصابمو خورد میکنه هی مجبور بودم بزنم جلو .

5

من چند روزه تمومش کردم و میتونم بگم داستان پرکشش زیبا و بامحتوا ومفهومش با شخصیت پردازیهای جالبش به کنار، صدای راوی عالیه! حتی تغییر صداش روی شخصیتهای مختلف اعم از زن ومرد کمک بزرگی به تصور وتجسم آدمهای قصه میکنه به کسایی که میخوان این کتاب رو بخرن توصیه میکنم نسخه صوتیش رو بخرن.لذتش قابل قیاس نیست

5

خوانش آرمان سلطان زاده و موسیقی کتاب جذابیت آن را چندین برابر کرده و واقعا به شنیدن کتاب لذت و هیجان میده. خیلی ممنون

5

برای بار دوم این کتاب رو شنیدم عجب اثر زیبایی واقعا فقط در خوانش کتاب نمیدونم چرا مکالمات گاهی بین عامیانه و کتابی خوندن بلاتکلیف میشه بنظرم یا باید تمام مکالمات خوانش کتابی میداشت(که البته زیاد جالب هم نمیشه) و‌یا صرفا مکالمات رو‌بصورت عامیانه و عادی می‌خوندند

3

با سلام، این کتاب در مورد مردی که اسیر چهره ی زیباشه و نگران از دست دادن زیبایی و جوانیشه، و کم کم به سمتی گرایش پیدا میکنه که باطن اش به زشتی میگراید و در آخر آن زشتی از سیرت به صورتش انتقال پیدا میکنه...کتاب خوبی بود و راوی عااالی

نمایش 113 نقد دیگر
4.4
(182)
پربار 🌳 (3)
89,000
٪30
62,300
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تصویر دوریان گری
٪30
تصویر دوریان گری
اسکار وایلد
آوانامه
4.4
(182)
پربار 🌳 (3)
89,000
٪30
62,300
تومان