0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
گسسته

معرفی، خرید و دانلود کتاب گسسته

مجموعه کتاب اول
نویسنده:
نیل شوسترمن
ناشر:
آذرباد
درباره گسسته
دومین جنگ داخلی بر سر حق و حقوق زاد و ولد شکل گرفت. نتیجه جنگ این شد: زندگی از لحظه شکل‌گیری جنین تا سن سیزده سالگی حق هر انسانی است. اما از سیزده سالگی تا هجده سالگی این حق به والدین‌شان واگذار می‌شود و آن‌ها این اجازه را دارند که فرزندشان را گسسته کنند، بدین صورت که تمام اعضای بدنش به کسانی که نیازمندند پیوند زده می‌شود، به طوری که زندگی‌اش در اصل به پایان نرسد. برای پدر و مادر کانر، کنترل کردن فرزندشان بسیار مشکل است. ریسا دختری است که استعدادش آن‌چنان بالا نیست که پرورشگاه تمایل داشته باشد از او نگهداری کند. لو هم بچه دهم از خانواده مذهبی است که اعتقاد دارند دهمین فرزند هر خانواده باید به عنوان خیریه به افراد نیازمند در راه خدا واگذار شود. کانر، ریسا و لو در کنار یکدیگر شاید بتوانند راهی برای زنده ماندن پیدا کنند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۲۳ مگابایت
تعداد صفحات
476 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۵:۵۲:۰۰
نویسندهنیل شوسترمن
مترجم سیاوش صمیمی فرد
ناشرآذرباد
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Unwind
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۶/۱۹
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
50,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۲۳ مگابایت
۴۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 28 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
78 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
3 ٪
22 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

مجموعه چهار جلدی گسسته نوشته نیل شوسترمن در زمره بهترین کتابهای ادبیات آخرالزمانی است. بعد از دومین جنگ داخلی آمریکا بر سر حق سقط جنین، معاهده گسستگی قانونی می‌شود که بنا بر آن، سقط جنین غیرقانونی است و انجام نمی‌شود و بچه‌های ناخواسته به پرورشگاه سپرده یا فرزندخوانده می‌شوند ولی والدین حق دارند از سیزده تا هجده سالگی فرزندشان اگر ناسازگار و مشکل‌دار بود او را گسسته کنند یعنی به دولت واگذار کنند تا تمام بدنش تکه تکه شود و به مصرف پیوند اعضا برسد. شخصیت‌های اصلی داستان کانر، نوجوان ناسازگار، ریسا دختر پرورشگاهی و لو پسر انفاقی است که از این سرنوشت می‌گریزند، با پلیس و دزد اعضا درگیر می‌شوند در خانه‌های امن گروه مقاومت پناه می‌گیرند و می‌کوشند آرزوی خود برای داشتن یک زندگی معمولی را برآورده کنند. شخصیت پردازی عالی است و روایت پرکشش. اما بیش از دو هزار صفحه رمان نه تنها زندگی چند نوجوان فراری محکوم به مرگ است بلکه در لایه عمیق‌تر در نقد دولت، تلاش سرمایه داران صنایع پزشکی برای افزایش تجارت و تعداد قربانیان، دستکاری اذهان عمومی با پیام‌های رسانه و با توجیه قانون و دموکراسی است. به این دلیل برای افراد زیر هجده سال توصیه نمی‌کنم. ترجمه کتاب اول ایراداتی دارد ولی ترجمه های بعدی خوب است.

4
تلخ ☕️
گیرا 🧲

به عنوان یه کتاب، خیلی بیشتر از چیزی که تصورش رو میکردم روم تاثیر گذاشت. این کتاب رو توی تعطیلات عید خوندم و صادقانه انگار داشتم همراه شخصیت ها، توی دنیا اونها زندگی میکردم. اگه حساس هستید و صحنات خشن اذیتتون میکنه خیلی پیشنهادش نمیکنم. ترجمه کتاب جاهایی ایراد داشت ولی اینجوری نبود که لذت خوندن رو مختل کنه. اگرهم به دنبال فانتزی هستید باز هم پیشنهاد نمیکنم. در کل کتاب خوب و گیرایی بود.

3

ایده‌ی داستان واقعا خوبه ولی ترجمه افتضاحه! در حدی که از اواسط داستان به بعد نسخه‌ی زبان اصلی رو خوندم مترجم محترم هرجا نفهمیده چی‌شده از خودش یچیزی زیاد یا کم کرده در کل سطح متن و داستان با این ترجمه خیلی پایین اومده

5

این مجموعه یکی از بهترین مجموعه‌های فانتزیه که تاحالا خوندم. داستان و فضای داستان بی‌نهایت عجیب و تازه‌ست. اگه علاقه به رمان‌های فانتزی دارید حتما باید اینو بخونید!

5

داستان جالب داشت البته با توجه به موضوع داستان کتاب تم نوجوانانه داشت که خوب کمی دور از واقعیت ولی جلد یک خوب بود تا ببینم تو جلد های بعدی چه می کنه نویسنده

5

ایده‌ی داستان به شدت خلاقانس. والا انقدر عجیبه که نمی‌دونم چی بگم ولی پیشنهاد می‌کنم حتما بهش یه شانسی بدید!

5

کتابی با موضوعی متفاوت که وقتی شروعش کنین تا تموم نشه نمیتونین بذارینش زمین

3

کتاب جذابی نبود اتفاقات هیجان انگیز و تازه ای نداشت داستانش در حد متوسط به پایین بود

5

من نسخه چاپی این کتاب رو خوندم و به شدت لذت بردم ...جلد های دیگه منتشر شده اند ؟

5

معمولا نوشته های این نویسنده شبیه همه ولی قلم خوبی داره پیشنهاد میکنم بخونین

نمایش 12 نقد دیگر
4.5
(29)
خوش‌خوان 🪶 (1)
22,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
گسسته
گسسته
مجموعه کتاب اول
آذرباد
4.5
(29)
خوش‌خوان 🪶 (1)
22,400
تومان