0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب فرهنگ معاصر عربی فارسی

معرفی، خرید و دانلود کتاب فرهنگ معاصر عربی فارسی

PDF
کتاب متنی
فیدی‌پلاس
ناشر:
درباره فرهنگ معاصر عربی فارسی

معرفی کتاب فرهنگ معاصر عربی فارسی


کتاب فرهنگ معاصر عربی فارسی نوشته آذرتاش آذرنوش توسط نشر نی، منتشر شده است. این کتاب بر اساس فرهنگ عربی- انگلیسی هانس ور نوشته شده است و برای اولین‌بار در سال 1379 منتشر شد و در مراسم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به عنوان کتاب برگزیده معرفی گردید.

این کتاب یکی از معتبرترین کتبی است که در این زمینه منتشر شده است. آذرتاش آذرنوش با حفظ چهارچوب‌های فرهنگ عربی- انگلیسی هانس ور و اضافه کردن لغات عربی جدید از فرهنگ‌های نوین عربی، انگلیسی، فارسی و فرانسه تلاش کرده است تا جامع‌ترین فرهنگ معاصر عربی-فارسی را ایجاد کند. این کتاب به دلیل دقت و جامعیت خود، به عنوان یک منبع مهم در یادگیری زبان عربی شناخته می‌شود. واژگان موجود در این فرهنگ لغت به روز و مرتبط با موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی هستند. این ویژگی به خوانندگان کمک می‌کند تا با زبان عربی معاصر و کاربردهای آن در زندگی روزمره آشنا شوند و توانایی‌های زبانی خود را تقویت کنند.

معرفی نویسنده کتاب فرهنگ معاصر عربی فارسی


آذرتاش آذرنوش نویسنده کتاب فرهنگ معاصر عربی فارسی در ۲۹ بهمن ۱۳۱۶ در قم متولد شد. او در دانشکده معقول و منقول در دانشگاه تهران در رشته ادبیات عرب تحصیل کرد و برای تحصیل در مقطع دکتر به فرانسه رفت. عنوان رساله دکتری او «تحقیق و ترجمه بخشی از کتاب طبقات الشعرای ابن معتز» بود. عنوان رساله دکتری دوم او نیز تصحیح کتاب «خریدةالقصر عمادالدین اصفهانی» بود. او عضو شورای علمی دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و همچنین مدیر گروه ادبیات عرب مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی بود و همچنین مدتی با عنوان معاون دانشکدهٔ الهیات و معارف دانشگاه تهران و مدیر گروه ادبیات عرب در دانشگاه الهیات فعالیت داشت و نخستین مدیر گروه ادبیات عرب دانشگاه تهران نیز بود.

تاریخ چوگان در ایران و سرزمین‌های عربی، چالش میان فارسی و عربی سده‌های نخست، تاریخ زبان و فرهنگ عربی، اطلس تاریخ الاسلام، تاریخ ترجمه از عربی به فارسی، آموزش زبان عربی و راه‌های نفوذ فارسی در فرهنگ و زبان عرب جاهلی برخی از آثار آذرتاش آذرنوش هستند. او در۱۵ مهر ۱۴۰۰ درگذشت.

چرا باید کتاب فرهنگ معاصر عربی فارسی نوشته آذرتاش آذرنوش را بخوانیم؟


کتاب فرهنگ معاصر عربی-فارسی نوشته آذرتاش آذرنوش، یک منبع ارزشمند برای افرادی است که به یادگیری زبان عربی و فرهنگ عربی علاقه‌مند هستند. یکی از دلایل اصلی برای خواندن این کتاب، دقت و جامعیت آن در ارائه واژگان و اصطلاحات معاصر عربی به همراه معادل‌های فارسی است. آذرتاش آذرنوش با تسلط خود بر زبان عربی و فارسی، توانسته است جامع‌ترین و دقیق‌ترین فرهنگ فارسی عربی را تألیف کند.

این فرهنگ لغت به عنوان یک منبع معتبر و علمی شناخته می‌شود که می‌تواند به دانشجویان، پژوهشگران و زبان‌آموزان کمک کند. آذرتاش آذرنوش با سال‌ها تجربه در زمینه زبان‌شناسی و ادبیات عرب، اطلاعات دقیق و مفیدی را در این کتاب گردآوری کرده است. این ویژگی باعث می‌شود که خوانندگان بتوانند به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند و از آن در یادگیری و ترجمه استفاده کنند. خواندن این کتاب نه تنها به یادگیری زبان عربی کمک می‌کند، بلکه به درک عمیق‌تری از فرهنگ و تاریخ عربی نیز منجر می‌شود.

در بخشی از کتاب فرهنگ معاصر عربی فارسی می‌خوانیم


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب فرهنگ معاصر عربی فارسی


در صورتی‌که این کتاب برای شما مفید بوده است و به کتاب‌هایی در این زمینه علاقه دارید، می‌توانید کتاب‌های زیر را هم بخوانید:

کتاب چالش میان فارسی و عربی، نشر نی

کتاب زبان و ادب فارسی، نشر قطره

کتاب زبانشناسی و نقد ادبی، نشر نی




شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
12.۰۲ مگابایت
تعداد صفحات
1,271 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۴۲:۲۲:۰۰
نویسندهآذرتاش آذرنوش
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۱/۲۵
قیمت ارزی
9 دلار
قیمت چاپی
450,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۲.۰۲ مگابایت
۱۲۷۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 50 مخاطب
5
50 ٪
4
24 ٪
3
8 ٪
2
6 ٪
1
12 ٪
28 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

سلام. ممنون که این کتاب رو گذاشتید. من این کتاب رو خریده ام ولی متاسفانه نمی تونم ازش استفاده کنم چون در نسخه های پی دی اف قابلیت جستجوی سریع وجود نداره. قابلیتی که دست کم در مورد این فرهنگ واژگان وجودش بسیار بسیار ضروریه. خواهش می کنم راه حلی پیدا کنید.ممنون.

4

نمیدونم چطوری فکر کردین!!؟؟ دیکشنری بدون سرچ لغت هم مگه میشه! خب در توضیحاتتون میگفتین نمیشه سرچ کرد. در حق ما بد کردین. ایکاش حداقل برای ما ناراضیان فایل pdfش را با یک قفل بر روی آن میفرستادین که فقط هم خودمون استفاده کنیم تا حق شما هم ضایع نشه ولی متاسفانه شما فقط بفکر فروشتون بودین نه خریدار

4

این که قابلیت جستجو نداره اصلا خوب نیست امکان جستجو حق مسلم کسیه که هزینه خرید نسخه الکترونیک رو میده

5

حضرت استاد جناب دکتر آذرتاش آذرنوش، استاد مسلم و یگانه ادبیات عرب دانشگاه تهران بودند. کتاب فرهنگ معاصر عربی به فارسی ایشون در واقع مهم ترین اثر علمی دکتر آذرنوش هستش. قدر آثار ایشون رو بدونیم.

4

این کتاب خریدیم استفاده کنیم چرا نمیشه جستجو کرد بدون جستجو که نمیشه استفاده کرد لطفا پول برگدونید

5

عالی عالی عالی، بهترین کتاب عربی به فارسی از نظر من، برای ترجمه کردم خیلی خوبه، اونایی که میخوان توی زبان عربی جدی و حرفه ای کار کنن، این بهترین کتاب براشون خواهد بود... ?

4

افتضاحه من تازه فکر کردم ۳۶۰۰۰ ریاله خریدم یه فایل پی دی اف بی هیچ امکاناتی ۳۶تومان می ارزه واقعا؟!

4

با توجه به نوع کتاب امکان جستجو اولین چیزیه ک باید داشته باشه. واقعا متاسفم.

5

#کتاب_بعدی_من سلام. عالی است. دالیل انتخاب: می شود گفت پرکاربردترین فرهنگ لغت فارسی عربی است. ضمنا اگر pdf نبود، دیگه حرف نداشت.

2

بخدا قسم این طرزش نیست هفتاد هزار تومن از مردم بگیرید بعد کتاب ندید ما که هر چه همگام سازی و... می زنیم برای ما نمیاد

نمایش 18 نقد دیگر
3.9
(50)
381,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فرهنگ معاصر عربی فارسی
آذرتاش آذرنوش
PDF
نشر نی
3.9
(50)
381,000
تومان