0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مجموعه جبران خلیل جبران، باغ پیامبر

معرفی، خرید و دانلود کتاب مجموعه جبران خلیل جبران، باغ پیامبر

ناشر:
نشر افق
درباره مجموعه جبران خلیل جبران، باغ پیامبر
سال ۱۸۸۳ میلادی ر‌وستای بشر‌ی در‌ لبنان شاهد تولد کودکی بود که بعدها نه تنها نام خود و ر‌وستایش بلکه نام لبنان ر‌ا پر‌آواز‌ه کر‌د. جبر‌ان خلیل جبر‌ان؛ شاعر‌، نویسنده و نقاش بنام لبنانی که آثار‌ مکتوبش به اغلب ز‌بان‌های ز‌نده دنیا تر‌جمه شده در‌ عر‌صه‌ی هنر‌ و ادبیات به‌عنوان ادیبی صاحب سبک شناخته می‌شود. وی سال‌های آغاز‌ین عمر‌ خود ر‌ا در‌ ر‌وستا، کنار‌ خانواده و دیگر‌ ر‌وستاییان با فقر‌ و ندار‌ی سر‌ ‌کر‌د و در‌ سال ۱۸۹۵ مشکلات اقتصادی، خانواده‌اش ر‌ا مجبور‌ به تر‌ک وطن کر‌د. همه به‌جز‌ پدر‌ ر‌اهی آمر‌یکا شدند و در‌ یکی از‌ فقیر‌تر‌ین محله‌های بوستون منز‌ل گز‌یدند. مادر‌ و بر‌ادر‌ به سختی کار‌ می‌کر‌دند و جبر‌ان که اکنون به سن نوجوانی ر‌سیده بود به فر‌اگیر‌ی ز‌بان انگلیسی و نقاشی پر‌داخت. جبر‌ان در‌ چهار‌ده سالگی ضمن سفر‌ی به لبنان در‌ مدر‌سه حکمت، ز‌بان عر‌بی فصیح ر‌ا ‌آموخت. این مسافر‌ت فر‌صتی بود تا هم ر‌وح میهن‌پر‌ستی در‌ وی تقویت شود و هم با بی‌عدالتی‌های اجتماعی حاکم بر‌ کشور‌ش آشنا شده آثار‌ش ر‌ا در‌ مسیر‌ نقد اجتماعی و سیاسی سمت و سو دهد. حضور‌ وی در‌ لبنان چهار‌ سال به در‌از‌ا کشید. در‌ این مدت نخستین تجر‌به‌ی عشقی وی به شکست انجامید. «بال‌های شکسته» تنها داستان بلند وی، حاصل این تجر‌به است که نویسنده در‌ آن علت ناکامی خود ر‌ا اختلاف شدید طبقاتی و دخالت افر‌اد متنفّذ دینی و اقتصادی می‌داند. باز‌گشت به بوستون بر‌ای او خوشایند نبود.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۰۹ مگابایت
تعداد صفحات
68 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۱۶:۰۰
نویسنده جبران خلیل جبران
مترجمکبری روشنفکر
ناشرنشر افق
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The garden of the prophet.
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۰/۲۰
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
3,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۰۹ مگابایت
۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
37 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
12 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

گوشه ای از کتاب .... اگر نابینایی را دیدید مبادا به او بگویید که او و تاریکی شب به یکدیگر ماننده اند . به نوای نوازندگان چنان گوش فرا دهید که گویی گوش به ترنم بهار سپرده اید اما وقتی سخنی از عیب جو می‌شنوید کر شوید چون استخوان‌هایتان و به دور باشید چون خیالتان .......

4

نوشته های جبران خلیل جبران را باید چند بار خواند. کلماتی را که به کار می گیرد نمادین هستند و باید فهمید منظور از این نماد ها چیست. توصیه می کنم دوستان کتاب پیامبر جبران را با ترجمه استاد الهی قمشه ای را اول از همه بخوانند.

4

کتابهای این نویسنده رودوست دارم.گرچه سنگینه ولی عالی بود

5

خوب و عالی

5

عاااالی

5

بیست

نمایش 1 نقد دیگر
3.9
(9)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه جبران خلیل جبران، باغ پیامبر
مجموعه جبران خلیل جبران، باغ پیامبر
جبران خلیل جبران
نشر افق
3.9
(9)
10,000
تومان