0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زیارت عاشورا

معرفی و دانلود رایگان کتاب زیارت عاشورا

نویسنده:
فیدیبو
ناشر:
فیدیبو
درباره زیارت عاشورا

همسر فرعون زمانی که به درگاه الهی دعا کرد، گفت: خداوندا من را از شر فرعون و فرعونیان نجات بده. ایشان دعا نکرد که خدا، من را فقط از شر فرعون رهایی بده. این به دان معنا است که باید مسلک و مسیر فرعونیان از بین برود نه فقط یک فرعون. این تشبیه را ما در زیارتی دلنشین و آشنا نیز داریم. زیارت عاشورا که با سلام بر امام حسین (ع) و یارانش آغاز می‌شود و روایت وقایع روز عاشورا را می‌کند و در انتها نیز می‌گوید خدا لعنت کند شمر و خاندان او را؛ این همان داستان اعلام تنفر به شمر و شمریان است و تنها به فرد خاصی خلاصه نمی‌شود. به عبارت ساده‌تر زیارت عاشورا، زیارت‌نامه‌ای است در توصیف کامل از امام حسین علیه السلام و راهی که برایش خون داد.

چرا زیارت عاشورا می‌خوانیم؟

کتب دینی بسیاری در مکتب شیعه وجود دارد. از جمله مفاتیح الجنان و زیارت عاشورا. به طور کلی دعا کردن از دلنشین‌ترین اعمال دینی محسوب می‌شود که حس رضایت و خشنودی را به فرد القا می‌کند. اگر دعای ما از صمیم قلب و خالصانه باشد اجابت پیدا خواهد کرد. برای صحبت کردن با خدا نیازی به هیچ واسطه‌ای نیست اما برای آرامش قلبمان دعا می‌خوانیم. زیارت عاشورا از آن دسته زیارت‌نامه‌هایی است که با خواندن آن قلب و روحمان سبک می‌شود. زیارت‌های زیادی درباره‌ی امام حسین علیه السلام وجود دارد که زیارت عاشورا یکی از آن‌ها است. نقل شده است که زیارت عاشورا را هر روز بخوانید و چون ماه محرم ماه امام حسین علیه السلام است، این توصیه رنگ و بوی جدی‌تری به خود می‌گیرد. از آنجایی که زیارت عاشورا یک حدیث قدسی است، می‌توان آن‌را به زبان فارسی نیز خواند چرا که مهم درک محتوای این زیارت‌نامه است. این روز بزرگ یعنی عاشورا در مکتب شیعه از اهمیت و مقام بالایی برخوردار است به همین سبب تحت هرشرایطی باید روایت آن نقل شود.

نقل‌هایی درباره‌ی خواندن زیارت عاشورا

از امام صادق (ع) چنین نقل شده است که: خداوند سوگند یاد کرده که زیارت زائری که زیارت عاشورا را تلاوت نماید، بپذیرد و نیازمندی‌هایش را برآورده سازد. او را از آتش جهنم برهاند و در بهشت برین جای دهد و همچنین حق شفاعت و دستگیری کردن از دیگران را به وی عطا نماید.

امام باقر (ع) درباره‌ی زیارت عاشورا فرمودند: اگر مردم می‌دانستند زیارت امام حسین (ع) چه ارزشی دارد، از شدت شوق و علاقه می‌مردند و حسرت رسیدن به آن پاداش ها، جسم و روح آن‌ها را پاره پاره می‌کرد.

در کتاب مفاتیح الجنان، قبل از متن زیارت عاشورا، حدیثی از امام باقر در ثواب این زیارت آمده است که می‌فرمایند: به تحقیق این دعا دعایی است که ملائکه آن را می‌‏خوانند و خداوند در قبال آن برای تو صد هزار هزار درجه می‏‌نویسد و مثل کسی خواهی بود که با امام حسین (ع) شهید شده باشد. نوشته شود برای تو ثواب زیارت هر پیغمبری و رسولی و ثواب زیارت هر که زیارت کرده حسین‏ (ع) را از روزی که شهید شده است.

در منابعی هم آمده است که ختم زیارت عاشورا و هدیه‌ی آن به حضرت زهرا (س) در هنگام ورود به قیامت شما را شفاعت می‌کند.

برکات خواندن زیارت عاشورا به نقل از بزرگان دینی

آیت الله بهجت در باب خواندن زیارت عاشورا می‌گویند: «مضمون زیارت عاشورا گواه و روشن کننده عظمت آن است. در سند‌ها آمده است که زیارت عاشورا از حدیث‌های قُدسی است. برای همین، با وجود فراوانی کار‌های علمی موجود نزد علما و اساتیدمان، آنان همیشه مراقب خواندن زیارت عاشورا بودند. مرحوم آیت اللّه شیخ محمدحسین اصفهانی از خداوند متعالی می‌خواست کلمات پایانی عمرش، زیارت عاشورا باشد و پس از آن به سوی باری تعالی بشتابد؛ خداوند نیز دعای وی را اجابت کرد و پس از اتمام خواندن زیارت عاشورا روحش به ملکوت اعلی شتافت و قرین رحمت گردید.»

حکایتی نیز از مرحوم دستغیب نقل شده است که: «یکی از علما نجف حدود یکصد سال پیش، در خواب، حضرت عزراییل را می‌بیند، پس از سلام می‌پرسد: «از کجا می‌آیی؟»، ملک الموت می‌فرماید: «از شیراز!، روح مرحوم میرزا ابراهیم محلاتی را قبض کردم.»، شیخ می‌پرسد: «روح او در چه حالی است؟»، عرزاییل می‌فرماید: «در بهترین حالات و بهترین باغ‌های عالم برزخ، خداوند هزار ملک را برای انجام دستورات شیخ قرار داده است.»، آن عالم پرسید: «آیا برای مقام علمی و تدریس و تربیت شاگرد به چنین مقامی دست یافته است؟»، فرمود: «نه!»، گفتم: «آیا برای نماز جماعت و بیان احکام!»، فرمود: «نه!»، گفتم پس برای چه؟ فرمود: «برای خواندن زیارت عاشورا»

آداب خواندن زیارت عاشورا به نقل از امام محمد باقر (ع) و امام صادق (ع)

امام باقر(ع) فرمودند، اگر می‌خواهی از دور بارگاه امام حسین (ع ) و یارانش را زیارت کنی: «مانند کسی که سلام می‌دهد به سوی آن حضرت رو کن و با توجه و حضور قلب به آن سو نگاه کن و پس از گفتن الله اکبر این‌گونه بخوان: السلام علیک یا ابا عبدالله... (متن زیارت عاشورا ) و سپس دو رکعت نماز بگزار»

امام محمد باقر فرمودند: «این دعا دعایی است که ملائکه آن را می‏خوانند و خداوند در قبال آن برای تو صد هزار هزار درجه می‏نویسد و مثل کسی خواهی بود که با امام حسین شهید شده باشد و نوشته شود برای تو ثواب زیارت هر پیغمبری و رسولی و ثواب زیارت هر که زیارت کرده حسین‏ علیه‏السلام را از روزی که شهید شده است.»

امام صادق ( ع) فرمودند: «هر گاه گرفتاری و حاجتی داشتی، در هر جا که هستی این زیارت و دعای پس از آن را بخوان و از خدا حاجت بخواه؛ بی‌تردید خدا و پیامبر(ص) به وعده خود عمل می‌کنند و نیازت را بر می‌آورند.»

به طور کلی اما توصیه می‌شود که قبل از خواندن زیارت‌نامه به امام اول شیعیان سلام بفرستیم و د رکعت نماز بخوانیم؛ رو به کربلا ایستاده و زیارتنامه را بخوانیم. در زیارت عاشورا صد سلام و صد لعنت وجود دارد که می‌توانید هرکدام را به نیابت از ۱۰۰ بار فقط یکبار بخوانید. در پایان نیز سجده‌ی زیارت است که در آن از خداوند متعال می‌خواهیم ما را به حرمت امام حسین و زیارت عاشورا در زور قیامت شفاعت کند.

زیارت عاشورا در فیدیبو

نسخه‌های متعددی از زیارت عاشورا در فیدیبو موجود است. زیارت عاشورا – اتحاد روحانی با امام حسین – به قلم اصغر طاهرزاده، نسخه‌ی پی‌دی‌اف زیارت عاشورا اثر مقصود نعیمی ذاکر، کتاب صوتی ترجمه‌ی زیارت عاشورا با صدای سید روح‌الله باغبان و زیارت عاشورا به نوشته‌ی سید مهدی شجاعی. متن کامل به همراه ترجمه‌ی زیارت عاشورا نیز به همت فیدیبو به صورت رایگان در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید برای دانلود رایگان زیارت عاشورا به همراه ترجه‌ی فارسی از همین صفحه اقدام کنید. علاوه بر این می‌توانید برای دانلود نسخه‌ی صوتی آن نیز در قسمت جستجو آن را پیدا کنید.

در بخشی از زیارت عاشورا می‌خوانیم

ای حسین(ع) ... !

به درستی

سوگ تو عظیم است

و اندوهی سخت و بزرگ بر ما

و برهمه‌ی آنان که آیین پیامبر را

نگهبان‌اند

و برهمه‌ی اهل آسمان...

نفرین خدا بر آنان که بر تو

و خاندان تو ستم کردن را بنیان نهادند ...

نفرین خدا بر آنان که نگذاشتند

شما به جایگاه خود برسید

و نگذاشتند به آن مرتبه‌ای که خدا

برایتان نوشته بوده برسید ...

و نفرین خدا بر آنان که شما را کشتند

و نفرین خدا بر آنان که در این راه

همراهی‌شان کردند

و اسباب «جنگ ‌با شما» را برای ایشان؛

آماده کردند ...

 

 

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
133.۰۳ کیلوبایت
زمان تقریبی مطالعه
۰۰:۰۰
نویسنده فیدیبو
ناشرفیدیبو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۷/۱۴
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۳۳.۰۳ کیلوبایت

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 48 مخاطب
پربار 🌳 (1)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
6 ٪
17 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

با عرض سلام،احترام و سپاس متن عربی را منطبق بر زیارت عاشورای مندرج در مفاتیح الجنان بفرمایید چرا که متن حاضر دارای نواقصی است از جمله در ابتدای زیارت لطفا بررسی بفرمایید. لبیک یا حسین

5

سلام ،متن زیارت عاشورا ناقصِ لطفا اصلاح کنید و بزارید

5

این کارتون یک دعا و یک خیر و خوبی هم در اعمال شما نوشته میشود

4

اجرتون با آقا امام حسین

5

متن مشکل داره. نقص داره

1

به نظرم مفاتیح رو دانلود کنید.

5

خیلی آرامش داره زیارت عاشورا

3

اگه ترجمه همراه متن بود خیلی بهتر بود.

5

ممنون از شما بسیار مفید و بجا بود

1

ناقصع

نمایش 7 نقد دیگر
4.5
(48)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
رایگان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زیارت عاشورا
زیارت عاشورا
فیدیبو
فیدیبو
4.5
(48)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
رایگان