0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
برگ اضافی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی برگ اضافی

درباره برگ اضافی

منصور ضابطیان در مقدمه کتاب «برگ اضافی» می‌گوید:

«استقبال از دو کتاب «مارک و پلو» و «مارک دو پلو» بزرگترین انگیزه‌ای بود که باعث شد در این لحظه این کتاب را بشنوید. کتاب صوتی «برگ اضافی»، بر خلاف دو کتاب پیشین، گزارش‌هایی کامل از سفر به کشورهای مختلف نیست، بلکه یادداشت‌های پراکنده‌ای ا‌ست از مشاهدات و خاطراتم از این سو و آن سوی جهان.

اگر تصور می‌کنید با خواندن این کتاب می‌توانید اطلاعات کافی و وافی درباره‌ کشورها به دست بیاورید، سخت در اشتباهید. این کتاب فقط خاطره‌نگاری‌هایی‌ است از یک آدم دیوانه‌ سفر که هیچ چیز را به اندازه‌ تجربه‌های منحصربه‌فرد گوشه و کنار جهان دوست ندارد.

اصلاً بگذارید این طور بگویم. تابه‌حال شده به رستورانی بروید و مثلاً یک غذای پلویی سفارش بدهید و بعد برای اینکه حسابی به خودتان حال بدهید بخواهید یک کباب اضافی هم برایتان بیاورند؟

اگر دو کتاب «مارک و پلو» و «مارک دو پلو» آن غذای اصلی باشند، کتابی که در دست دارید همان «برگ اضافی» است. نوش جان!»


چه مقدمه و توضیحی جامع‌تر و دلنشین‌تر از مقدمه‌ای که نویسنده و روایتگر کتاب صوتی «برگ اضافی» از مجموعه سه‌گانه سفرنامه‌های خود ارائه می‌دهد. منصور ضابطیان در این کتاب در شما احساس دوستی را ایجاد می‌کند که از همنشینی و هم‌صحبتی با او لذت می‌برید و می‌توانید ساعت‌ها او خاطرات و تعریف‌هایش را بشنوید و بعدها خاطرات او نیز بخشی از خاطرات خوش‌رنگ خود شما شود.

کتاب صوتی «برگ اضافى» مجموعه‌ای است از ۳۴ یادداشت مختلف، که با عکس و گرافیک‌های مربوط به آن در حدود ۱۶۰ صفحه از انتشارات مثلث کار شده است.


در بخشی از کتاب با صدای منصور ضابطیان می‌شنوید:

«کنار خیابان مردی را می‌بینم که مقابلش دو بشکه پلاستیکی بزرگ است. از روی کنجکاوی سرک می‌کشم تا توی بشکه‌ها را دید بزنم. مرد که اشتیاق مرا می‌بیند بالا و پایین می‌پرد و با زبان بی‌زبانی می‌خواهد مرا تشویق کند تا از او چیزی بخرم. اما از او چه باید بخرم؟ توی بشکه‌ها آب است و در آب صدها ماهی کوچک خاکستری اندازه ماهی قرمزهای عید خودمان. با خودم می‌گویم چقدر خنگ است و مگر نمی‌بیند من توریستم و توریست نه آکواریوم دارد و نه ماهی تنگ به دردش می‌خورد. دختر و پسر جوانی از راه می‌رسند و از دیدن بشکه‌ها هیجان‌زده می‌شوند. شروع می‌کنند با هم به تایلندی صحبت کردن و مثل بقیه تایلندی‌ها خوشحال شدن و جیغ زدن. به مرد فروشنده چیزی می‌گویند و او هم سری تکان می‌دهد. یک کیسه پلاستیکی بیرون می‌کشد و ملاقه‌اش را برمی‌دارد و کمی آب توی آن می‌ریزد و چند ماهی هم جدا می‌کند و توی آن می‌اندازد. قاعدتاً حالا باید در کیسه بسته شود. همین اتفاق هم می‌افتد اما قبل از آن مرد ماهی‌فروش یک نی توی کیسه می‌گذارد و دور آن را با کش محکم می‌کند!»

شنیدن باقی این ماجرا را به شما و صدای منصور ضابطیان می‌سپاریم!


منصور ضابطیان ابتدا به‌عنوان روزنامه‌نگار فعالیت می‌کرد. چلچراغ، حیات نو و گزارش فیلم ازجمله اولین رسانه‌هایی است که منصور ضابطیان در آن‌ها فعالیت کرده است. او سال ۱۳۷۸ به تلویزیون پا گذاشت و به‌عنوان مجری و کارگردان در برنامه‌های جذابی مشارکت داشت. «نقره»، «صدبرگ»، «مردم ایران سلام» و «جغرافیای فریاد» ازجمله کارهایی است که او در تلویزیون ایران انجام داد. بیشترین شهرت منصور ضابطیان مربوط به اجرای برنامه «‌رادیو هفت» بود که خود او نیز تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشت. این برنامه به مدت ۵ سال از شبکه‌ آموزش پخش می‌شد و مخاطبان زیادی را پای تلویزیون نگه می‌داشت.

از منصور ضابطیان تا کنون کتاب‌های «مارک و پلو»، «مارک دو پلو»، «برگ اضافی»، «استامبولی»، «چای نعنا»، «سباستین»، «از اون روزا که عکسا»، «کانادا، نوشابه زرد»، «اگر یک سوسمار بودیم»، «اگر یک زرافه داشتیم»، «موآ»، «بی‌زمستان»، «سه‌رنگ» منتشر شده است که هر کدام شیرینی شنیداری خاص خودشان را دارند و خاطره و روایتی متفاوت را در ذهن مخاطب هک می‌کنند.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
178.۰۴ کیلوبایت
مدت زمان
۰۲:۴۶:۵۴
نویسندهمنصور ضابطیان
راویمنصور ضابطیان
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۷۸.۰۴ کیلوبایت
۰۲:۴۶:۵۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بسیار شنیدنی پیشنهاد میکنم حتما گوش کنید گوارای وجودتان

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
سرگرم‌کننده 🧩

آقای ضابطیان واقعا باحاله

5
(7)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
55,000
٪30
38,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
برگ اضافی
٪30
برگ اضافی
منصور ضابطیان
نوین کتاب
5
(7)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
55,000
٪30
38,500
تومان