0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مارک دو پلو

معرفی، خرید و دانلود کتاب مارک دو پلو

درباره مارک دو پلو
مارک دو پلو مجموعه‌ای جدیدتر است از سفرهایی که در دو سال اخیر رفته‌ام. سفرهایی به این سوی و آن سوی جهان که نمی‌دانم هدف واقعی‌اش چه بوده و چیست. اما این را می‌دانم که با سفر، مفهوم لذت از جهان هستی را بیشتر دریافته‌ام و احساس خوشبختی بیشتری کرده‌ام. این احساس خوشبختی به واسطه‌ی بخش خوشگذرانه سفر نیست که در حضر هم می‌توان خوش گذراند.اما احساس خوشبختی نکرد. این احساس تنها با تجربه‌ی سبک زندگی مردم جهان است که پدید می‌آید.

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
24.۹۳ مگابایت
تعداد صفحات
200 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۴۰:۰۰
نویسندهمنصور ضابطیان
ناشرنشر مثلث
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۲/۳۱
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
42,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲۴.۹۳ مگابایت
۲۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 77 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
6 ٪
44 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

سفرنامه با سفر به کنیای رویایی با اتفاقات هیجان انگیز و خیلی خیلی جالب شروع میشه، به گونه‌ای که حس میکنید این خود شمایید که دارید توی جنگل‌های طبیعی، دسته‌های آهو و زرافه و گور خر رو تماشا میکنید و از نگاه با هیبت یک شیر که در نزدیکی خودروی توریستیتون چمباتمه زده به وجد میاید. کتاب با سفر به بلژیک، چک، هلند، آلمان، پرتغال، یونان و عراق ادامه پیدا میکنه و اتفاقات بامزه رو پشت سر میذاره و در نهایت با برزیل به پایان میرسه. برزیل، برزیل، برزیل... خاطرات جاده سائوپائولو به ریودوژانیرو محاله یادم بره! کشوری که براتون این سوال رو بوجود میاره که تجسم فیزیکی مردمانش از بهشت چی میتونه باشه! مردمی که لبخند جزو جدانشدنی از صورتشونه و انقدر گرم و مهربونن که باورش براتون سخته. دو نکته جالب: ۱. پرتغال بی ارتباط با پرتقال نیست! ۲. در یونان به کسی که خوب و سلیس صحبت میکنه میگن انگار داره فارسی حرف میزنه.

5

سفرنامه جالبی بود. برای دیدن هر کدوم از مکانها به نوعی مشتاق شدم و برای دیدن برزیل مشتاق‌تر.. شاید بخاطر وصف مهربانی واقعی‌ مردمانش یا شاید بخاطر وصف طبیعت بهشتی‌اش و شاید چون مقصد نهایی بود!!! هر چه که هست در این روزهای بی‌سفری خواندن این دست کتابها حال آدم را خوب می‌کند...ولی خب انتظار یک سفر تمام و کامل و پر از عکس و شرح را نداشته باشید...نویسنده گوشه‌ای از تجربیات سفرش را به اشتراک گذاشته که کوتاه اما دلچسبه؛ اما کاش قیمتها رو به دلار می‌نوشتن که تو این روزگار کم ارزش شدن پول ملی کمی امکان مقایسه داشتیم..

5

کتاب بسیار جالب و روونه. البته کتابهای مارک و پلو و مارک دوپلو رو باید با هم خوند که قشنگگگگ بهت بچسبه? اینو بگم اگه دنبال سفرنامه های خشک و جدی و رسمی ای هستین که مثلا از مبدا شروع میکنه ،کیلومتر به کیلومتر میگه کجاست و بناهای تاریخیش چی هستن و تاریخچه بگه برات،تو این کتاب اینجوری نیست. بیشتر یه خاطره نوشته از سفرها و چیزای جالبی هست که تو هر کشور توجهش رو بیشتر به خودش جلب کرده. و همین باعث شده خیلی دلی، خیلی صمیمی و جوری باشه انگار خودت اونجایی! انقد روون و شیرین که نمیفهمی کی تموم میشن این دو کتاب.

1

واقعا جالب و خنده داره،.سال ۹۲،یا ۹۳،یادم نیست،خلاصه کتاب تازه چاپ شده بود،آقای ضابطیان رو تو مرکز جام جم (همون جایی که غذاهای کشورهای مختلف فروخته می شد) دیدم بهش فیدیبو رو معرفی کردم و گفتم به خاطر تسهیل و راحتی تمایل ندارید با فدیبو کارکنید،با بی میلی و البته بی اطلاعی ،گفت نه تمایلی من و نه ناشر به این کار دارد، و حالا...چی می گن سفیه اندر عاقل ...

5

زاویه‌دیدهای جذاب، پیوند آروم و دقیق اطلاعات سیاسی و تاریخی با آنچه در لحظه و کوچه و خیابان یه کشور یه چشم می خوره. طنازی شیرین و مجموع همه این‌ها سفر خیال انگیز به کشورهای دوری که شاید هیچ وقت فرصت سفر به اونها رو نداشته باشیم. و حتی اگر هم داشته باشیم، شاید مثل منصورِ ضابطیان نتونیم اینقدر خوب همه چیز رو کنار هم ببینیم....

5

وای خیلی جالبه، اینو خوندم و تصمیم گرفتم بقیه سفرنامه های منصور ضابطیان رو بخرم. اطلاعات جالب درمورد کشور ها، نصر روان و... احساس میکنم توی اون کشور ها باهاشون همسفر بودم و یه تجربه ی نصف و نیمه از همشون دارم ???

5

اگه عاشق سفر کردن هستید برای آشنایی با فرهنگ و طرز فکر مردم دنیا این کتاب براتون عالیه. ولی اگه کتابی میخواین که فقط دیدنی هارو بگه و الکی به به و چه چه کنه پس نخرید. برا من عالی بود کیف کردم. ممنون آقای ضابطیان

4

یه سفرنامه خیلی جذاب و خوندنی که نصف لذت سفر رو به کشورهایی که شاید به این راحتی ها نتونید بهشون سفر کنید به شما می ده

5

بخش سفر به پراگ، اونجایی که به خاطر تصادف قبل سفر برای درمان پا درد میره به ماساژور روبروی هتل، خیلی باهاش موافقم که میگه بک فنجان چای سبز تیاور مکمل این ماساژ آرام است.

3

کتاب خوبی درباره سفر نمیشه گفت محشره اما سر گرم کننده است، به جاهایی نویسنده زیادی خودش رو در مرکز قرار داده اما ارزش ه خواندن داره.

نمایش 34 نقد دیگر
4.5
(78)
46,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مارک دو پلو
مارک دو پلو
منصور ضابطیان
نشر مثلث
4.5
(78)
46,000
تومان