0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مارک و پلو
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مارک و پلو

درباره مارک و پلو

کتاب «مارک و پلو» اولین سفرنامه‌ منصور ضابطیان است. کتابی که روایتگر سفرهایی است که با کمترین امکانات و هزینه‌ها و تنها با رؤیای جهانگردی انجام‌ شده‌اند. منصور ضابطیان کتابی پر از شور، امید و تجربه‌های جذاب نوشته است که بسیار به دل شنونده کتاب می‌نشیند، به خصوص که قرار است با قلم و صدای او سفر کنید و در کنار موسیقی هر منطقه شما را به دل جغرافیا و فرهنگ و داستان‌های هیجان‌انگیز و طولانی ببرند. تجربه شنیدن این کتاب را هیچ‌گاه فراموش نخواهید کرد!

سوال مهم این است که اصلا منصور ضابطیان در کتاب صوتی «مارک و پلو» ما را به کجاها می‌برد؟

فرانسه، خواب‌های پاریسی؛

اسپانیا، چند روز در یک دنیای کوچک؛

لبنان، سرزمین آواز و زیتون؛

هندوستان، جایی شبیه خودش؛

ایتالیا- اتریش، تعطیلات رمی؛

ارمنستان، سرخوشی‌های کارگرانی که مشغول کارند؛

کره جنوبی، گمشده در پنج و نیم؛

ایالات‌متحده امریکا، نهایت فقر و ثروت.


کتاب شنیداری «مارک و پلو» یک تجربه‌ شخصی است. منصور ضابطیان در این کتاب از لحظات شیرین سفرهایش می‌گوید و در هنگام شنیدن آن احساس می‌کنید که صحبت‌های دوستی صمیمی و گرم را می‌شنوید که تجربه و جهان‌بینی‌اش را صادقانه با تو تقسیم می‌کند. او شما را با خود به فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، لبنان و... با خود می‌برد، با دوستانش آشنا می‌کند، چیزهایی را که دیده با او در میان می‌گذارد و از چیزهایی که یاد گرفته می‌‎‌گوید. لحن منصور ضابطیان لحن یک جهانگرد نیست، شما در کنار او تجربه می‌کنید. او تصاویر، بوها، مزه‌ها لحظه‌ها را با چنان دقتی توصیف کرده است که حتی بوی ساحل‌های لبنان هم از درون کتابش به مشام می‌رسد. کتاب «مارک و پلو» را باید شنید و به سفر عشق ورزید. این همان کتابی است که پس از شنیدنش کوله‌پشتی‌تان را جمع می‌کنید و به اولین سفر ممکن می‌روید.


منصور ضابطیان، نویسنده، مجری و کارگردان تلویزیون متولد سال ۱۳۴۹ است. او در ابتدا در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشته‌ علوم آزمایشگاهی درس خواند اما بعدها تغییر رشته داد و وارد رشته‌ سینما در دانشگاه شد. وی ابتدا به‌عنوان روزنامه‌نگار فعالیت می‌کرد. چلچراغ، حیات نو و گزارش فیلم ازجمله اولین رسانه‌هایی است که منصور ضابطیان در آن‌ها فعالیت کرده است. او سال ۱۳۷۸ به تلویزیون پا گذاشت و به‌عنوان مجری و کارگردان در برنامه‌های جذابی مشارکت داشت. نقره، صدبرگ، مردم ایران سلام و جغرافیای فریاد ازجمله کارهایی است که او در تلویزیون ایران انجام داد. بیشترین شهرت منصور ضابطیان مربوط به اجرای برنامه‌ رادیو هفت بود که خود او نیز تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشت. این برنامه به مدت ۵ سال از شبکه‌ آموزش پخش می‌شد و مخاطبان زیادی را پای تلویزیون نگه می‌داشت.


در جایی از کتاب صوتی «مارک و پلو» منصور ضابطیان روایت می‌کند:

«اولین بار است که به اروپا می‌آیم. و این اولین بار یعنی خیلی چیزها. یعنی وقتی در فرودگاه ارلی پاریس از گیت عبور می‌کنی و پا در فضای عمومی فرودگاه می‌گذاری، شگفت‌زده می‌شوی که مگر ممکن است فرودگاهی این شکلی باشد؟ بیشتر شبیه یک شهر است. هر چیزی می‌شود اینجا پیدا کرد و مثل یک شهر ناآشنا، می‌توان توی دل آن گم شد، بدون آنکه نگران پیدا شدن باشی. اتوبوس‌هایی که می‌شود با آن به مرکز شهر رفت، دم به دم می‌آیند و ایستگاه به ایستگاه، آدم‌ها را سوار می‌کنند و می‌برند. اگر بخواهی با اتوبوس بروی، فقط چهل‌وپنج دقیقه طول می‌کشد تا از فضای فرودگاه خارج شوی و بعد هم چهل‌وپنج دقیقه دیگر تا بخواهی به ایستگاه مترو برسی. توی پاریس اگر مترورا بلد باشی، هیچ‌جای شهر گم نمی‌شوی. اما مطمئنا بعید است کسی که برای اولین بار به پاریس آمده بتواند بدون راهنمایی به راحتی متروی پیچ در پیچ پاریس را بفهمد. با دوستم تاکسی می‌گیرم تا ما را به مقصد برساند. راننده صندوق عقب را بالا می‌زند تا چمدان‌های ما را داخل آن بگذارد. یک نمایشگر دیجیتال توی صندوق عقب است که با گذاشتن هر چمدان، عددی روی آن ثبت می‌شود. اینجا دیگر کجاست؟ توی صندوق عقب تاکسی‌هایشان هم باسکول می‌گذارند که همه چیز حساب و کتاب داشته باشد! عجب جای مزخرفی!»

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
231.۶۹ کیلوبایت
مدت زمان
۰۴:۰۵:۴۰
نویسندهمنصور ضابطیان
راویمنصور ضابطیان
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۳۱.۶۹ کیلوبایت
۰۴:۰۵:۴۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بسیار شنیدی بی اندازه شیوا بطوری که با جناب ظابطیان همسفر خواهید شد

5
حال‌خوب‌کن ✨
سرگرم‌کننده 🧩

با رادیو هفت زندگی کردیم

5
(8)
100,000
٪30
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مارک و پلو
٪30
مارک و پلو
منصور ضابطیان
نوین کتاب
5
(8)
100,000
٪30
70,000
تومان