0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نگاهی به پدیدارشناسی و فلسفه‌های هست بودن

معرفی، خرید و دانلود کتاب نگاهی به پدیدارشناسی و فلسفه‌های هست بودن

نویسندگان:
روژه ورنو
،
ژان وال
درباره نگاهی به پدیدارشناسی و فلسفه‌های هست بودن

نقد و بررسی کتاب نگاهی به پدیدارشناسی و فلسفه‌های هست بودن

کتاب نگاهی به پدیدارشناسی و فلسفه‌های هست بودن اثر مشترک روژه ورنو و ژان وال، دریچه‌ای نو به سوی دنیای پدیدارشناسی و فلسفه وجود می‌گشاید. این اثر خواننده را در سفری عمیق و ژرف به کنه هستی و نحوه تجربه ما از جهان یاری می‌رساند. پدیدارشناسی، روشی فلسفی برای مطالعه و تحلیل تجربه انسانی است. این روش برآن است که به جای تمرکز بر مفاهیم و ایده‌های انتزاعی، به تجربه‌های مستقیم و بی‌واسطه ما از جهان بپردازد. پدیدارشناسی به دنبال درک این است که چگونه پدیده‌ها در آگاهی ما ظاهر می‌شوند و چگونه ما معنای آنها را می‌سازیم و به بررسی چیستی وجود و معنای هستی هم پرداخته می‌شود. این فلسفه‌ها به پرسش‌هایی از قبیل چرا ما وجود داریم؟ و هدف از زندگی چیست؟ پاسخ می‌دهند. کتاب نگاهی به پدیدارشناسی و فلسفه‌های هست بودن به بررسی این دو موضوع می‌پردازد. در کتاب به مبانی پدیدارشناسی و مفاهیم کلیدی آن، مانند آگاهی، پدیدار، ذات و روش پدیدارشناسی پرداخته شده و سپس به بررسی فلسفه‌های مختلف هست بودن، از جمله اگزیستانسیالیسم، پدیدارشناسی هوسرل می‌پردازد. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های فلسفه و عرفان حوزه مبانی فلسفه علاقه دارید حتما به دسته‌بندی مبانی فلسفه فیدیبو سر بزنید.

روژه ورنو و ژان وال، دو فیلسوف برجسته در حوزه پدیدارشناسی

کتاب نگاهی به پدیدارشناسی و فلسفه‌های هست بودن اثر مشترک دو فیلسوف برجسته، روژه ورنو و ژان وال است. روژه ورنو : در 17 ژانویه سال 1906 در سن کوئنتین (آیزن) متولد شد و در 10 فوریه 1997 درگذشت. وی در سال 1924 وارد حوزه علمیه کارملیان در پاریس شد. وی در 4 آوریل 1931 به عنوان کشیش منصوب شد. در 3 ژوئن 1936 ، از پایان نامه دکترای خود در فلسفه با عنوان "منابع دکارتی و کانتی ایده آل گرایی فرانسوی" دفاع کرد، که توسط انتشارات آدیشنس بوئوشن منتشر شد. ژان وال : زاده ۲۵ مه ۱۸۸۸ در مارسی – درگذشته ۱۹ ژوئن ۱۹۷۴ در پاریس، فیلسوف فرانسوی بود. او از سال 1936 تا 1967 استاد سوربن بود که توسط جنگ جهانی دوم تخیرب شد. وی از سال 1942 تا 1945 در آمریكا بود و به عنوان یهودی در اردوگاه کارآموزی درنیسی (شمال شرقی پاریس) مشغول کار شد و سپس فرار کرد.


چرا کتاب نگاهی به پدیدارشناسی و فلسفه‌های هست بودن را بخوانیم

کتاب نگاهی به پدیدارشناسی و فلسفه‌های هست بودن با تمرکز بر پدیدارشناسی، نحوه تجربه از جهان را به طور عمیق‌تر تبیین می‌کند. پدیدارشناسی به ما می‌آموزد که چگونه پدیده‌ها در آگاهی ما ظاهر می‌شوند و چگونه ما معنای آنها را می‌سازیم. کتاب نگاهی به پدیدارشناسی و فلسفه‌های هست بودن می‌تواند به عنوان مقدمه‌ای بر فلسفه برای خوانندگانی که آشنایی قبلی با این حوزه ندارند، مفید باشد. با وجود اینکه این کتاب به مباحث پیچیده‌ای می‌پردازد، اما با زبانی ساده و قابل فهم نوشته شده است و این موضوع باعث می‌شود که کتاب برای طیف وسیعی از خوانندگان، از جمله دانشجویان، علاقه‌مندان به فلسفه و پژوهشگران حوزه فلسفه، مفید باشد. نویسندگان با ارائه مثال‌های ملموس و قابل فهم برای تبیین بهتر مفاهیم، استفاده کرده‌اند و به منابع معتبر و شناخته شده در حوزه پدیدارشناسی و فلسفه ارجاع داده‌اند. کتاب دارای فهرست موضوعی کاملی است که به خواننده در یافتن مطالب مورد نظرش کمک خواهد کرد. اگر به دنبال درک عمیق‌تر از تجربه انسانی و معنای هستی هستید، مطالعه کتاب نگاهی به پدیدارشناسی و فلسفه‌های هست بودن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.


در بخشی از کتاب نگاهی به پدیدارشناسی و فلسفه‌های هست بودن می‌خوانیم

پدیدارشناسی یکی از اصطلاحات فلسفۀ متعارف است و در اواخر قرن هجدهم به‌معنی مطالعۀ پدیدار، یعنی آنچه ظاهر و نمایان می‌شود، بکار برده شده‌است. پدیدار به‌این معنی مرادف صرف نمود و امر موهوم می‌شود، و به‌همین معنی است که لامبر فیلسوف و ریاضیدان فرانسوی ۱۷۲۸-۱۷۷۷ آن را در کتاب ارغنون نو استعمال کرده‌است و پدیدارشناسی را بحث در ظواهر و زمان و مکان محسوس دانسته.

اما آنچه ظاهر و نمایان می‌شود ممکن است داده و افاده‌شدۀ حساسیت باشد و نه خیال واهی و مولود واهمه. بنا بر این از صرف نمود متمایز خواهدبود هر چند که باز واقعی به‌معنی حقیقی لفظ نباشد. به‌همین معنی است در اصطلاح کانت، و از پدیدارشناسی‌ای که وی در کتاب نخستین اصول متافیزیک طبیعت (بخش چهارم) یاد کرده‌است، همین معنی را خواسته.

آنچه ظاهر و عیان می‌شود نیز ممکن است تجربۀ کامل وجدانی باشد که آرزو می‌کند و می‌شناسد و فکر می‌کند . . . هگل به‌همین معنی وسیع است که از اصطلاح پدیدارشناسی استفاده کرده‌است. در این صورت، پدیدارشناسی فقط بخش تمهیدی علم فلسفی خواهدبود؛ زیرا که از اصطلاح پدیدار همواره نوعی محدودیت نسبت به‌واقعیت ماورای پدیدار استنباط می‌شود، مثلاً وجدان «پدیدار روح» است و قلمرو آن یقین است.


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب نگاهی به پدیدارشناسی و فلسفه‌های هست بودن

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های مبانی فلسفه علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

·      تاریخ فلسفه نویسنده مارتین کوهن انتشارات آوند دانش

·     تاملات در فلسفه اولی نویسنده رنه دکارت انتشارات نشر دانشگاهی

·     فلسفه ی هنر نویسنده ژان لاکست انتشارات ماهی


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۴ کیلوبایت
تعداد صفحات
404 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۲۸:۰۰
نویسندهروژه ورنو
نویسنده دومژان وال
مترجمیحیی مهدوی
ناشرانتشارات خوارزمی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Histoire de la Philosophie Contemporaine. Philosophies de l´ existence
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
قیمت ارزی
10 دلار
قیمت چاپی
282,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۴ کیلوبایت
۴۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
25 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بسیار ممنونم از فیدیبو که کتابهای نشر وزین خوارزمی را گذاسته اند دست مریزاد

4
(4)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
141,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نگاهی به پدیدارشناسی و فلسفه‌های هست بودن
نگاهی به پدیدارشناسی و فلسفه‌های هست بودن
روژه ورنو
انتشارات خوارزمی
4
(4)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
141,000
تومان