0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
گفتارها

معرفی، خرید و دانلود کتاب گفتارها

درباره گفتارها

نقد و بررسی کتاب گفتارها

کتاب گفتارها اثر ماندگار نیکولو ماکیاولی، فیلسوف سیاسی ایتالیایی، به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع در زمینه فلسفه سیاسی و تئوری دولت شناخته می‌شود. این اثر مجموعه‌ای از نظرات و اندیشه‌های ماکیاولی در باب سیاست، حکومت و قدرت را به خواننده ارائه می‌دهد. گفتارها در سه جلد و به زبان ایتالیایی نگاشته شده است. جلد اول به بررسی تاریخ رم باستان می‌پردازد و ماکیاولی از آن به عنوان نمونه‌ای برای تحلیل و تفسیر مفاهیم سیاسی خود استفاده می‌کند. جلد دوم به بررسی ماهیت حکومت‌ها، انواع مختلف آن‌ها و چگونگی اداره هر یک می‌پردازد. در جلد سوم، ماکیاولی به موضوعاتی نظیر جنگ، ارتش و دیپلماسی می‌پردازد و رهنمودهایی برای رهبران سیاسی در این زمینه ارائه می‌دهد. گفتارها به دلیل ارائه دیدگاهی واقع‌بینانه و گاه بی‌رحمانه به سیاست، از زمان انتشار تا کنون مورد بحث و جدل بسیاری بوده است. برخی ماکیاولی را به دلیل ترویج بی‌اخلاقی در سیاست مورد انتقاد قرار داده‌اند، در حالی که برخی دیگر او را به عنوان متفکری واقع‌گرا و پیشرو در زمینه فلسفه سیاسی می‌شناسند. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های علوم سیاسی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی علوم سیاسی فیدیبو سر بزنید.


نیکولو ماکیاولی، دیپلمات، مورخ، و پدر فلسفه سیاسی مدرن

نیکولو ماکیاولی (1469-1527) فیلسوف سیاسی، مورخ، دیپلمات ایتالیایی بود که به عنوان یکی از برجسته‌ترین متفکران عصر رنسانس شناخته می‌شود. شهرت او بیشتر به دلیل نگارش کتاب شهریار است که در آن به بررسی اصول و قواعد زمامداری می‌پردازد. ماکیاولی در فلورانس ایتالیا متولد شد و در دوران جوانی به عنوان دیپلمات و مقام دولتی در جمهوری فلورانس به خدمت مشغول شد. او در این دوران تجربه‌های بسیاری در زمینه سیاست و قدرت کسب کرد و از نزدیک شاهد فساد و تباهی موجود در ساختار سیاسی آن زمان بود. ماکیاولی به عنوان پدر فلسفه سیاسی مدرن شناخته می‌شود و اندیشه‌های او در زمینه سیاست و قدرت، تا به امروز مورد مطالعه و بررسی متفکران و اندیشمندان سیاسی قرار می‌گیرد.


چرا کتاب گفتارها را بخوانیم

مطالعه گفتارها دریچه‌ای نو به سوی دنیای پیچیده سیاست و قدرت به روی شما خواهد گشود. در کتاب گفتارها ماکیاولی قدرت را عنصری اساسی در سیاست می‌داند و معتقد است که حفظ و افزایش قدرت، مهم‌ترین وظیفه هر حکومتی است و قانون و نظم را هم برای حفظ ثبات و انسجام جامعه و رهبری قوی و قاطع را برای اداره یک کشور ضروری می‌داند و ارتش را عنصری کلیدی برای حفظ قدرت و امنیت یک کشور معرفی می‌کند. در جلد اول، به تفصیل به بررسی تاریخ رم باستان به عنوان نمونه‌ای برای تحلیل و تفسیر مفاهیم سیاسی پرداخته شده است؛ به مفاهیمی نظیر ماهیت حکومت، انواع مختلف حکومت، وظایف رهبران، و چالش‌های اداره یک کشور اشاره شده است و نویسنده در این جلد بر ضرورت فضیلت مدنی برای حفظ و ثبات جمهوری تأکید می‌کند. در جلد دوم، انواع مختلف حکومت‌ها، از جمله جمهوری، پادشاهی و اشرافیت به طور کامل توضیح داده شده است و مزایا و معایب هر نوع حکومت را به تفصیل شرح می‌دهد. در جلد سوم، به موضوعاتی نظیر جنگ، ارتش، و دیپلماسی پرداخته شده و ماکیاولی رهنمودهایی برای رهبران سیاسی در زمینه جنگ و ارتش ارائه می‌دهد و بر ضرورت قدرت نظامی برای حفظ استقلال و امنیت یک کشور تأکید می‌کند. کتاب گفتارها به عنوان منبعی ارزشمند برای مطالعه فلسفه سیاسی و تئوری دولت، به دانشجویان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به این حوزه‌ها توصیه می‌شود.


در بخشی از کتاب گفتارها می‌خوانیم

نامه نیکولو ماکیاولی به فرانچسکو و توری

به تاریخ ۱۰ دسامبر ۱۵۱۳

جناب آقای سفیر

«عنایت الهی هرگز دیر نمی‌رسد» چون زمانی دراز نامه‌ای از شما نرسید گمان کردم اگر هم روی از من برنگردانده باشید، مرا از یاد برده‌اید. نمی‌توانستم علتی برای این امر بیابم. همه علل، به استثنای یکی در نظرم سهل می‌نمودند، می‌اندیشیدم شاید از آن روی دیگر یادی از من نمی‌کنید که به شما گفته‌اند من در حراست از نامه‌های شما اهمال می‌ورزم حال آنکه بیقین می‌دانستم که هیچ کس غیر از فیلیپو و پاکولو آنها را ندیده است. نامهُ مورخ بیست و سوم ماه گذشتهُ شما نگرانی مرا برطرف کرد. بسیار شادمان شدم وقتی که از این نامه دریافتم که وظیفهُ شغلی خود را با آسان‌گیری و خونسردی انجام می‌دهید. به شما هشدار می‌دهم که مبادا از این شیوه دست بردارید زیرا کسی که یک بار از راحتی خود به خاطر دیگران چشم بپوشد چیزی نمی‌گذرد که هیچ آرامشی برایش باقی نمی‌ماند بی آنکه به سبب زحماتش از او سپاسگزاری کنند. خدا بانوی بخت می‌خواهد همهُ کارها را خود انجام دهد، پس ما باید او را به حال خود بگذاریم و آرام بمانیم و مزاحمش نشویم و منتظر بمانیم تا ما آدمیان را به کاری برانگیزد آنگاه وقت آن خواهد بود که دامن همت به کمر زنیم و در جریان امور دخالت کنیم، و برای من وقت آن خواهد بود که از خانهُ روستاییم بدرآیم و بگویم آماده‌ام. از این رو کاری که امروز می‌توانم کرد همان است که شما از سر لطف کرده‌اید. یعنی در این نامه فقط شرح می‌دهم که زندگی را چگونه می‌گذرانم.


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب گفتارها

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های علوم سیاسی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

·     افشای واتیکان نویسنده پل ویلیامز انتشارات امید فردا

·     هنر جنگ نویسنده سان تزو انتشارات هورمزد

·     درباره ی آزادی نویسنده جان استوارت میل انتشارات روشنگران و مطالعات زنان


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
2.۰۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
433 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۲۶:۰۰
نویسندهنی‍ک‍ول‍و م‍اک‍ی‍اول‍ی‌
مترجم محمد حسن لطفی تبریزی
ناشرانتشارات خوارزمی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
‭‭ ‎Discorsisopra la primadeca ditito livio = The discourses
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
قیمت ارزی
10 دلار
قیمت چاپی
300,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲.۰۲ کیلوبایت
۴۳۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
5
(1)
150,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
گفتارها
گفتارها
نی‍ک‍ول‍و م‍اک‍ی‍اول‍ی‌
انتشارات خوارزمی
5
(1)
150,000
تومان