0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سرمایه داری و آزادی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی سرمایه داری و آزادی

درباره سرمایه داری و آزادی

از ویراستاری روزنامه تا تئوری بازار آزاد

میلتون فریدمن اقتصاددان برجسته‌ی آمریکایی، در ۳۱ ژوئیه ۱۹۱۲ در بروکلین نیویورک و در خانواده‌ای اتریشی-مجاری به دنیا آمد. فریدمن یکی از شخصیت‌های برجسته و تاثیرگذار در حوزه‌ی تفکر اقتصادی لیبرالیسم بود و همواره از نظریه‌ی بازار آزاد در اقتصاد طرفداری می‌کرد. وی که به عنوان مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور ریچارد نیکسون و رونالد ریگان خدمت کرد، بنیان‌گذار و مبدع مکتب پولی (مونتاریسم) در اقتصاد کلان بود. فریدمن جایزه‌ی نوبل اقتصاد را در سال ۱۹۷۶ به تنهایی، به خاطر «دستاوردهایش در زمینه‌های تحلیل مصرف، تاریخ و نظریه‌ی پولی و به خاطر نشان دادن پیچیدگی سیاست پایدارسازی» دریافت کرد و اکنون از او به عنوان حامی دائمی تئوری «بازارهای آزاد بدون دخالت دولت» یاد می‌شود. میلتون فریدمن که مشارکت بسیار مهمی در ایجاد و ارائه‌‌ی نظریه‌‌های اقتصادی داشت در طول جنگ جهانی دوم نیز به توسعه‌ی مالیات بر درآمد کمک کرد. او در دانشگاه راگترز هم‌زمان با تحصیل به عنوان ویراستار در روزنامه‌ی دانشگاه به کار پرداخت و به مدت سه دهه به عنوان استاد دانشگاه شیکاگو خدمت کرد. فریدمن در ۱۶ نوامبر ۲۰۰۶ در شهر سان‌فرانسیسکوی آمریکا و در سن ۹۴ سالگی درگذشت.


«سرمایه داری و آزادی» مهم‌ترین اثر میلتون فریدمن

میلتون فریدمن کتاب «سرمایه داری و آزادی» را در سال ۱۹۶۲ منتشر کرد، که به نـوعی مـهم‌ترین کتاب وی محسوب می‌شود و در آن از هرچه کمتر شدن نقش دولت در بازار آزاد، برای ایجاد آزادی سیاسی و اجتماعی دفاع کرد و نقش اقتصاد سرمایه‌داری در جامعه‌ی آزاد را مورد بحث قرار داد. به نظر فریدمن، اقتصاد از سیاست جدا نیست و اقتصاد آزاد شرط لازم برای برقراری آزادی سیاسی است. در نتیجه، آزادی سیاسی نمی‌تواند بدون آزادی اقتصادی پابرجا بماند. در این کتاب، فریدمن به زبانی ساده از موضوعاتی مانند مالیات بر درآمد منفی، نیروهای مسلح داوطلبانه، نرخ ارز شناور و موارد مشابه صحبت کرده و سعی دارد نشان دهد که مکانیسم بازار قادر به حل مسائل اجتماعی مختلف در جامعه است. کتاب «سرمایه داری و آزادی» در هجده سال اول انتشار بیش از ۴۰۰.۰۰۰ نسخه فروش داشته و به هجده زبان ترجمه شده است.


نظریات ساختارشکن و تاثیرگذار میلتون فریدمن

میلتون فریدمن در طی سال‌های زندگی خود نظریات زیادی را ارائه داد و اکثر آن‌ها مبتنی بر اقتصاد پولی بودند. از آن جمله می‌توان به «نظریه‌ی پولی تقاضای پول»، «نظریه‌ی مصرف»، «روش شناسی اقتصادی» و «رابطه‌ی بیکاری با تورم و بورس» اشاره کرد. کتاب «سرمایه داری و آزادی» مجموعه سخنرانی‌های فریدمن است که وی طی سال‌های پایانی زندگی‌اش ایراد کرده است. موضوع برخی از سخنرانی‌ها از این قرار است: «رابطه‌ی آزادی اقتصادی با آزادی سیاسی»، «نقش دولت در جامعه آزاد»، «نظارت بر پول»، «ترتیبات بین‌المللی مالی و بازرگانی»، «سیاست مالی»، «نقش دولت در آموزش و پرورش»، «سرمایه‌داری و تبعیض»، «انحصار و مسئولیت اجتماعی تجارت کار»، «صدور جواز کسب» و «توزیع درآمد»، «اقدامات مربوط به رفاه اجتماعی» و «تخفیف فقر».


کتاب صوتی «سرمایه‌داری و آزادی»

نشر صوتی آوانامه با همکاری «نشر نی» کتاب صوتی «سرمایه‌داری و آزادی» اثر میلتون فریدمن را با ترجمه‌ی «غلامرضا رشیدی» تهیه و تولید کرده است. در این کتاب، «تایماز رضوانی» گویندگی کرده است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
614.۱۶ کیلوبایت
مدت زمان
۰۳:۱۲:۵۲
نویسندهمیلتون فریدمن
مترجمغلامرضا رشیدی
راویتایماز رضوانی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۶۱۴.۱۶ کیلوبایت
۰۳:۱۲:۵۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

چه عجب! با یک نشر درست و حسابی کار می کنید!

5
(2)
92,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سرمایه داری و آزادی
سرمایه داری و آزادی
میلتون فریدمن
آوانامه
5
(2)
92,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر