0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
برگ‌ هایی از خاطرات من

معرفی، خرید و دانلود کتاب برگ‌ هایی از خاطرات من

درباره برگ‌ هایی از خاطرات من

کتاب برگ‌‌هایی از خاطرات من رخدادها و اتفاقات مختلف زندگی همایون کاتوزیان را بازگو می‌کند. همایون کاتوزیان اقتصاددان، تاریخ‌نگار، کاوشگر علوم سیاسی و منتقد ادبی است که سابقه تدریس اقتصاد در دانشگاه‌های ایران، آمریکا و انگلستان را در کارنامه خود دارد. اگر به خواندن کتاب‌های زندگی‌نامه علاقه‌مند هستید، به دسته کتاب‌های زندگی‌نامه و سفرنامه فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب برگ‌‌هایی از خاطرات من

کتاب برگ‌‌هایی از خاطرات من شامل اتفاقات زندگی همایون کاتوزیان می‌شود. همایون کاتوزیان در این کتاب از خاطرات خود در دبیرستان البرز صحبت کرده و به بررسی اولین تجربه‌های خود در دنیای سیاست و فرهنگ می‌پردازد. او دبیرستان خود را در ایران به پایان رساند اما پس از اتمام این دوره، تصمیم به تحصیل در دانشگاه انگلستان گرفت. علاوه بر مسیر زندگی و موفقیت، دیدارهای کاتوزیان با چهره‌های سرشناسی مانند خلیل ملکی، جلال آل احمد، حمید عنایت، ایرج افشار و داریوش آشوری نیز در این کتاب ذکر شده است.

چرا باید کتاب برگ‌‌هایی از خاطرات من را بخوانیم؟

کتاب برگ‌‌هایی از خاطرات من اثری جذاب برای افرادی است که به مطالعه زندگی‌نامه مشاهیر علاقه‌مند هستند. در کتاب برگ‌‌هایی از خاطرات من با زندگی محمد علی همایون کاتوزیان و خاطرات او آشنا خواهید شد. تحصیلات رسمی دانشگاهی کاتوزیان در رشته‌های اقتصاد و جامعه‌شناسی است اما مهارت بالایی در نوشتن داشته و مطالعه آثار ایشان برای خوانندگان لذت بخش خواهد بود.

درباره نویسنده کتاب برگ‌‌هایی از خاطرات من

کتاب برگ‌‌هایی از خاطرات من اثری از محمد علی همایون کاتوزیان است. کاتوزیان 26 آبان 1321 در شهر تهران متولد شد و پس از اتمام دبیرستان برای تحصیل دانشگاهی به خارج از کشور مهاجرت کرد. محمدعلی همایون کاتوزیان سال 1967 مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه بیرمنگام دریافت کرده و پس از آن به تحصیل در دانشگاه لندن پرداخت. بعد از اخذ مدرک فوق لیسانس، در سال 1984 موفق به کسب مدرک دکتری از دانشگاه کنت شد.

با اتمام دانشگاه این فرصت برای ایشان ایجاد شد که به تدریس در دانشگاه‌های معتبر انگلستان، ایران و آمریکا بپردازد. در حال حاضر پژوهشگر پسا دکترا در کالج سنت آنتونی بوده و کتاب‌های متعددی را به زبان فارسی منتشر کرده است. از جمله آثار این نویسنده می‌توان به تجارت بین‌الملل، برخورد عقاید و آرای ملکی و نقدی بر بوف کور هدایت اشاره کرد.

اگر به مطالعه آثار محمد علی همایون کاتوزیان علاقه‌مند هستید، 3 کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب طنز و طنزینه هدایت

·      کتاب تاریخ چیست؟

·      کتاب خلیل ملکی

در بخشی از کتاب برگ‌‌هایی از خاطرات من می‌خوانیم

دو ساعت از پنج ساعت در هفته‌ای که کلاس ادبیات داشتیم خوش‌ترین ساعات هفته بود. یکی از این ساعات زنگ انشا بود که اغلب به اندازۀ تماشای فیلمی خوب ما را سر حال می‌آورد. مؤتمن در آغاز هر ثلث چند موضوع به ما می‌‌داد که از میان آنها سه موضوع را انتخاب می‌کردیم و در هر ثلث در موردش انشا می‌نوشتیم، اما موظف بودیم تا یکی از آنها را در کلاس بخوانیم، دو انشای دیگر را مؤتمن جمع می‌کرد و با دقت آنها را در خانه تصحیح می‌کرد و درباره‌شان نظر می‌داد و به ما برمی‌گرداند. همۀ شاگردان بیشتر سعی خود را در این زنگ به کار می‌بردند و به همین دلیل آن‌قدر لذت‌بخش بود، بخصوص که اجازه داشتیم تا بر اساس یک موضوع قصۀ کوتاه هم بنویسیم.

مؤتمن با دقت گوش می‌داد و نه‌فقط اشتباهات فاحش ما را در تشخیص و قضاوت می‌‌گرفت بلکه کل اثر را به‌طور خلاصه نقد می‌کرد. من خاطرات زیادی از این کلاس‌‌ها دارم اما یکی از آنها را به‌اختصار می‌گویم که بازتابی است از شخصیت مؤتمن. یکی از همکلاسی‌های ما، پسری بسیار دوست‌داشتنی، فرزند یکی از فرماندهان ارتش بود که همیشه با راننده و اتومبیل اداری پدرش به مدرسه می‌آمد. یک بار قصه‌ای پرسوزوگداز دربارۀ تهیدستان و ستمدیدگان نوشته بود و اینکه چطور ثروتمندانی که اصلاً درکی از وظیفۀ اجتماعی ندارند با آنها بدرفتاری می‌کنند. مؤتمن پس از توصیه‌های ادبی و فنی گفت: «راستی، تو به ما نگفتی که این آدم‌های ثروتمند و ضد اجتماعی چه کسانی هستند؟ پدر و مادر شاگردان کلاس پهلویی؟»

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب برگ‌‌هایی از خاطرات من

از مطالعه کتاب برگ‌‌هایی از خاطرات من لذت بردید، 3 کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب شدن نوشته میشل اوباما

·      کتاب خاطرات پابلو نرودا

·      کتاب صوتی خاطرات حسنعلی خان مستوفی


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
232 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۴۴:۰۰
نویسندههمایون کاتوزیان
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۱ کیلوبایت
۲۳۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
64,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
برگ‌ هایی از خاطرات من
برگ‌ هایی از خاطرات من
همایون کاتوزیان
نشر مرکز
5
(1)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
64,000
تومان