0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چیدن یال اسب وحشی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب چیدن یال اسب وحشی

درباره چیدن یال اسب وحشی

چیدن یال اسب وحشی


کتاب چیدن یال اسب وحشی، مجموعه‌ای از هشت داستان کوتاه نوشته علی صالحی بافقی است که در سال ۱۳۹۸ , و به همت نشر مرکز منتشر شد. این کتاب با استقبال خوبی از سوی منتقدان و مخاطبان روبرو شد و جوایز متعددی را از آن خود کرد، از جمله جایزه کتاب سال ایران در بخش داستان کوتاه.

داستان‌های این کتاب به موضوعات و مضامین مختلفی از جمله عشق، خانواده، مرگ، تنهایی، و تلاش برای یافتن هویت می‌پردازد. داستان‌ها در فضایی سوررئال و رمزآلود روایت می‌شوند و اغلب با پایانی باز و نامشخص به اتمام می‌رسند. به عنوان نمونه در داستان «چیدن یال اسب وحشی»، مردی به نام مهدی تلاش می‌کند تا یال اسب وحشی را بچیند، اما در نهایت چیزی جز ناکامی نصیب او نمی‌شود. این داستان نمادی از تلاش انسان برای غلبه بر طبیعت و کنترل آن است.

کتاب چیدن یال اسب وحشی، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه قوی و تاثیرگذار است که با زبانی شیوا و خلاقانه نوشته شده‌اند. این کتاب برای علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه، به ویژه داستان‌های سورئال، پیشنهاد می‌شود.

برای خواندن کتاب‌های داستان کوتاه فارسی به فیدیبو سر بزنید.


آشنایی با علی صالحی بافقی نویسنده کتاب

علی صالحی بافقی، نویسنده و شاعر ایرانی، در سال ۱۳۶۴ در شهر بافق استان یزد متولد شد. او در سال ۱۳۸۷ از دانشگاه تهران در رشته زبان و ادبیات فارسی فارغ‌التحصیل شد. صالحی بافقی از سال ۱۳۸۵ به نویسندگی مشغول است. او تاکنون دو مجموعه داستان کوتاه، یک مجموعه شعر، و یک رمان منتشر کرده است. در ادامه به برخی از آثار علی صالحی بافقی اشاره می‌کنیم:

مجموعه داستان کوتاه:

-       چیدن یال اسب وحشی (۱۳۹۸)

-       گاهی مرا به نام کوچکم بخوان (۱۳۸۵)

مجموعه شعر: من یک دوزیستم (۱۳۹۶)

رمان: زیستن در دامنه‌ی کوه آتشفشان (۱۳۹۷)


چرا باید کتاب چیدن یال اسب وحشی را بخوانیم؟

این کتاب را باید خواند زیرا:

-       زبان داستان‌های این کتاب بسیار خلاقانه و تصویری است. صالحی بافقی از کلمات و عباراتی استفاده می‌کند که به خواننده کمک می‌کند تا تصاویر ذهنی روشنی از داستان‌ها در ذهن خود ایجاد کند.

-       داستان‌های این کتاب به موضوعات و مضامین عمیق و پیچیده‌ای می‌پردازند. صالحی بافقی با نگاهی عمیق به زندگی و انسان، داستان‌هایی را خلق کرده است که خواننده را به تفکر و اندیشه وا می‌دارند.

-       بسیاری از داستان‌های این کتاب پایان‌های باز و نامشخص دارند. این پایان‌ها به خواننده اجازه می‌دهند تا برداشت و تفسیر خود را از داستان داشته باشد.


کتاب چیدن یال اسب وحشی، یکی از مهم‌ترین آثار داستانی معاصر ایران است که جایگاه ویژه‌ای در ادبیات داستانی ایران دارد. این کتاب با استقبال خوبی از سوی منتقدان و مخاطبان روبرو شده است و جوایز متعددی را از آن خود کرده است.


در بخشی از کتاب چیدن یال اسب وحشی می‌خوانیم

اسب دوباره سم کوبید کف نیسان و بلندتر شیهه کشید. جوابم را نداد. بوته‌های تمشک، بزرگ‌تر و پرتر از چیزی بودند که بتوانم دست خالی بروم وسطشان یا بشود چیزی دید. از آن‌جا شروع شده بودند و تا پایین شیب و حتی بعد از رودخانه رفته بودند. کنار جاده هم تا چشم کار می‌کرد تمشک بود. پر از تیغ بودند. چیزی لازم بود که بوته‌ها را بزنم کنار یا بتراشم و بروم توی دلشان. برگشتم سمت نیسان. راننده سرش افتاده بود روی فرمان و جوانک کنارش از در نیمه باز ماشین از کمر آویزان بود. توی داشبورد و زیر پای راننده و جوانک چیزی پیدا نکردم. رفتم سمت عقب نیسان. اسب تند تند پا می‌کوبید و خودش را می‌کشید که از طناب سفید و کلفت پیچیده دور گردنش آزاد شود. بالای چشم راستش خون زده بود بیرون. گردنش زیر طناب زخم شده بود. شانه‌ی چپ و روی سینه‌اش بریده بود و خون راه افتاده بود تا زانو و زیر شکمش. می‌ترسیدم از وحشتی که توی صورت و تنش بود. مرا که دید، اول بدتر شد ولی بعد آرام گرفت. نزدیک‌تر که شدم دیدم یک پایش را گرفته بالا و تا می‌گذارد زمین دوباره خمش می‌کند و شیهه می‌کشد. توی صندوق آهنی عقب ماشین یک زین و دهنه و چند تا تسمه، دو تا رکاب، یک کلاه با یک جفت چکمه و یک شلاق کنار یک کیف چرمی ولو بود. روی کیف سر یک اسب دوخته شده بود. از توی آن یک برس و قیچی بزرگ پیدا کردم. هوا هنوز تاریک نشده بود.

پیشنهاداتی برای خوانندگان کتاب چیدن یال اسب وحشی

اگر از خواندن کتاب چیدن یال اسب وحشی لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواندن کتاب‌های زیر غافل نشوید.

۱- کتاب وقتی قوها پیر می‌شوند

۲- کتاب پنج داستان نوشته جلال آل احمد

۳- کتاب عزاداران بیل نوشته غلامحسین ساعدی

















شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
173.۰۰ بایت
تعداد صفحات
112 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۴۴:۰۰
نویسندهعلی صالحی‌ بافقی
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۶
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۷۳.۰۰ بایت
۱۱۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
پربار 🌳 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
پربار 🌳 (1)
28,000
٪30
19,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چیدن یال اسب وحشی
٪30
چیدن یال اسب وحشی
علی صالحی‌ بافقی
نشر مرکز
5
(1)
پربار 🌳 (1)
28,000
٪30
19,600
تومان