0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
طرف خانه سوان جلد 1
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب طرف خانه سوان جلد 1

در جستجوی زمان از دست رفته
نویسنده:
مارسل پروست
درباره طرف خانه سوان جلد 1

کتاب طرف خانه سوان اولین جلد از رمان در جستجوی زمان از دست‌ رفته نوشته مارسل پروست است. مارسل نویسنده محبوب فرانسوی این کتاب را در سال 1913 چاپ کرد. در جستجوی زمان از دست ‌رفته شامل 7 جلد مختلف می‌شود که هر کدام از آن‌ها نامی متفاوت دارند. رکورد طولانی‌ترین رمان تاریخ در گینس به این مجموعه اختصاص داده شده است. نگارش این کتاب از سال 1908 تا 1921 به طول انجامید و بین سال‌های 1913 تا 1927 به چاپ رسید. اگر به مطالعه داستان‌های خارجی علاقه‌‌مند هستید، به دسته کتاب‌های داستان و رمان درام خارجی فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب طرف خانه سوان

کتاب طرف خانه سوان اولین کتاب از مجموعه هفت جلدی در جستجوی زمان از دست‌رفته است که به داستان زندگی کودکی‌ راوی داستان می‌پردازد. در جلد اول نویسنده به بیان پیوند عاطفی خود با مادرش پرداخته و خاطرات کودکی‌اش را بازگو می‌کند. خطوط داستانی هفت جلد با یکدیگر در ارتباط هستند اما دیدگاه‌ها و نظریات مختلفی ارائه می‌دهند. جلدهای دوم تا هفتم این مجموعه عبارتند از: در سایه دوشیزگان شکوفا، طرف گرمانت، سدوم و عموره، اسیر، آلبرتین گمشده و زمان بازیافته. سه جلد آخر پس از مرگ نویسنده منتشر شدند. کتاب طرف خانه سوان از سه بخش تشکیل شده :

1.    بخش اول: کومبره

در این بخش نویسنده زندگی کودکی خود و فضای صمیمانه خانواده را به تصویر می‌کشد. کومبره نام زادگاه راوی است.

2.    بخش دوم: عشق سوان

در بخش دوم با مردی به اسم سوان آشنا می‌شویم که به خانه آن‌ها سر می‌زند.

3.    بخش سوم: نام جاها

چرا باید کتاب طرف خانه سوان را بخوانیم؟

کتاب طرف خانه سوان و سایر جلدهای رمان در جستجوی زمان از دست‌ رفته، اثری ارزشمند برای علاقه‌مندان به ادبیات خصوصا ادبیات فرانسه است. هر صفحه از این کتاب مملو از نوشته‌های زیبا، شاعرانه و مشاهدات روان‌شناختی جذاب است. مارسل پروست برای بیان داستان و دیدگاه‌های خود از ساختارهای پیچیده استفاده نمی‌کند و همین موضوع جذابیت آن را دو چندان کرده است. این نویسنده زندگی را به خوبی درک کرده و به زیبایی تمام آن را بر روی کاغذ آورده است.

درباره نویسنده کتاب طرف خانه سوان

مارسل پروست رمان‌نویس فرانسوی بود که بیشتر به خاطر شاهکار 3000 صفحه‌ای À la recherche du temps perdu (در جستجوی زمان از دست رفته) شناخته می‌شود. مارسل در 10 جولای 1871 در پاریس به دنیا آمد. او سال ۱۸۸۲ وارد مدرسه کندروسه شد و در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ در فضای پاریس زندگی کرد. پس از آن با شرکت در کلاس‌های فلسفه «ماری آلفونس دارلو»، دیدگاه‌ جدیدی نسبت به جهان پیدا کرد.

موقعیت مارسل پروست در محافل ادبی به دلیل یهودی بودن و همجنس گرایی، کمی متزلزل شده بود. در اواخر دهه 1890، پروست بیشتر و بیشتر از جامعه کناره گیری کرد. اگرچه او کاملاً منزوی نبود اما به طور کامل در گرایش زیاد خود به خوابیدن در روز و کار در شب فرو رفت. او مبتلا به آسم شدیدی بود که از دوران کودکی او را به طور مرتب آزار می‌داد.

جلد اول بزرگ‌ترین اثر او پس از اندکی مشکل در یافتن ناشر، در سال 1913 منتشر شد و پروست تا زمان مرگش در سال 1922، در سن 51 سالگی، با فداکاری زیادی بر روی شاهکار خود کار کرد. او در ابتدا تصمیم گرفته بود کل داستان را در قالب 3 جلد منتشر کند اما طرح خود را تغییر داده و آن را تبدیل به یک مجموعه 7 جلدی کرد. امروزه مارسل پروست به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان قرن بیستم شناخته شده و از مجموعه رمان در جستجوی زمان از دست‌ رفته به عنوان یکی از خیره کننده‌ترین و بهترین آثار ادبی یاد می‌شود.

·      کتاب طرف گرمانت جلد 3 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب اسیر جلد 5 مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته

·      کتاب گریخته جلد 6 در جستجوی زمان از دست رفته

در بخشی از کتاب طرف خانه سوان می‌خوانیم

هر روز در کومبره از همان پایان بعدازظهر، بسیار پیشتر از هنگامی که باید به بستر می‌رفتم و بی‌آن که بخوابم از مادر و مادر بزرگم دور می‌ماندم، اتاق خوابم گرانیگاه دردناک دلشوره‌هایم می‌شد. البته، برای سرگرمی‌ام در شب‌هایی که بیش از اندازه درمانده به نظر می‌رسیدم، چراغ جادویی به من داده بودند که در انتظار زمان شام آن را روی چراغ اتاقم می‌گذاشتند؛ و، به همان گونه که شیوه نخستین معماران و استادان شیشه‌گر دوره گوتیک بوده است، آن چراغ دیوارهای مات اتاق را به بازتاب‌های رنگین کمانی لمس نکردنی و تصویرهای فراطبیعی رنگارنگی می‌پوشانید که در آنها افسانه‌هایی را چنان که در یک شیشه نگاره لرزان و گذرا نقاشی کرده بودند. اما این هم اندوه مرا بیشتر می‌کرد، چون همان تغییر روشنایی برهم زننده عادتی می‌شد که به اتاقم پیدا کرده بودم و به یاری آن می‌توانستم، جز هنگام شکنجه به بستر رفتن، آنجا را تحمل کنم. با آن چراغ، دیگر اتاقم را بازنمی‌شناختم و دچار دلشوره می‌شدم، به همان گونه که در اتاقی از یک مهمانخانه یا خانه ییلاقی که از قطار پیاده شده و برای نخستین‌بار به آنجا پا گذاشته باشم.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب طرف خانه سوان

اگر از مطالعه کتاب طرف خانه سوان لذت بردید، مطالعه 3 کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب کافکا در کرانه نوشته هاروکی موراکامی

·      کتاب برادران کارامازوف نوشته فئودور داستایفسکی

·      کتاب گتسبی بزرگ نوشته اسکات فیتزجرالد


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۸۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
601 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۰:۰۲:۰۰
نویسندهمارسل پروست
مترجممهدی سحابی‌
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A larecherche du temps perdu
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۸
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۸۵ کیلوبایت
۶۰۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
پربار 🌳 (2)
سخت‌خوان 💎 (2)
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

پریروز نسخه ی کاغذی شو دیدم و داشتم فکر میکردم کاش توی فیدیبو و اپ همسایه هم نسخه الکترونیکیش بیاد😍 الان که دیدمش خیلی خوشحال شدم. چون نمیدونم چجوریه، یک جلدش رو میخونم ببینم سبکش رو میپسندم یا نه. دوستان اگر مطالعه کردید لطفا نظر بدید

2

جلد دوم نداره؟! مدت‌هاست بدون جلد دوم آپ شده توی فیدیبو و نشونه‌ی شکلی از شلختگی هست که مثلا مجموعه جلد دوم‌ش نباشه (که مثلا اگر جلد آخر نبود قابل توجیه بود) و این در مورد خیلی از کتاب‌هاتون وجود داره..

5

آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا! دو سه ماه پیش کارت هدیه فیدیبوک داشتم و میخواستم این مجموعه کتاب رو در فیدیبوک بگیرم که نبود و یه مجموعه کتاب دیگه رو گرفتم الان گذاشتید 😭

4.3
(6)
گیرا 🧲 (2)
99,000
٪50
49,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه در جستجوی زمان از دست رفته
شامل 7 عنوان کتاب
طرف خانه سوان جلد 1
٪50
طرف خانه سوان جلد 1
در جستجوی زمان از دست رفته
نشر مرکز
4.3
(6)
گیرا 🧲 (2)
99,000
٪50
49,500
تومان