0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
همه شعرهای فروغ فرخزاد

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی همه شعرهای فروغ فرخزاد

نویسنده:
فروغ فرخزاد
درباره همه شعرهای فروغ فرخزاد

فروغ‌زمان فرخزاد، شاعر ایرانی در تاریخ ۸ دی ۱۳۱۳ متولد و در ۲۴ بهمن ۱۳۴۵ در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست داد. شش دفتر شعر او نمونه‌های بارز شعر نو فارسی هستند. آغاز کار فروغ که یکی از پیشگامان شعر نو فارسی است با مجموعه‌های اسیر، دیوار و عصیان در قالب شعر نیمایی آغاز شد.


کتاب تولدی دیگر از مهم‌ترین مجموعه‌های شعر نیمایی فروغ فرخزاد، شامل ۳۵ شعر است. فروغ در این مجموعه از من فردی به من اجتماعی رسید. کتاب اسیر مجموعه‌ای از ۴۳ شعر است که در قالب‌های کلاسیک و غنایی سروده شده است. شناخته شدن فروغ در عرصه شاعری به لطف این کتاب اتفاق افتاد.


فروغ در ادامه فضا شاعری در مجموعه اسیر، به سرودن ۲۵ شعر پرداخت که در کتابی به نام دیوار منتشر شد. این کتاب مربوط به دنیا مادرانه و زنانه است. گناه یکی از شعرهای سنت‌شکن فروغ در این مجموعه به چاپ رسیده است. در مجموعه عصیان که شامل ۱۷ شعر است نگرش فلسفی و مذهبی جایگاه ویژه‌ای در جهان‌بینی شعر فروغ دارد. این مجموعه پایان دوره شعری اول فروغ فرخزاد به لحاظ محتوایی و سبک شعری است. کتاب ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد، مجموعه ناتمام فروغ است که سال‌ها پس‌از مرگش به چاپ رسیده است. در این مجموعه تغییرات بسیاری به لحاظ زبان شعری مشهود است.

کتاب اولین تپش‌های عاشقانه قلبم، داستان عاشقانه فروغ و شاپور را به تصویر می‌کشد که باعث شد فروغ قلم به دست گیرد و برای دلداده‌اش نامه بنویسد. این نامه‌ها شامل سه بخش از زندگی اوست که ماجرا عشق و دلدادگی، زندگی مشترک‌شان و احساس فروغ پس از جدایی را آشکار می‌کند.


کتاب دیوان اشعار پنج دفتر است که سه دفتر نخست آن شامل اسیر، عصیان و دیوار می‌شود. دفتر چهارم دیوان تولدی دیگر نام دارد و در دفتر پنجم با عنوان " ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد" دیوان اشعار به پایان می‌رسد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
498.۸۹ کیلوبایت
مدت زمان
۰۶:۱۱:۰۶
نویسندهفروغ فرخزاد
راویشهره روحی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۲۵
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۹۸.۸۹ کیلوبایت
۰۶:۱۱:۰۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
100 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3
(1)
67,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
همه شعرهای فروغ فرخزاد
همه شعرهای فروغ فرخزاد
فروغ فرخزاد
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3
(1)
67,000
تومان