0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
محمد (ص)

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی محمد (ص)

بر پایه کهن ترین منابع
درباره محمد (ص)

کتاب صوتی «محمد (ص) بر پایه کهن‌ترین منابع» یکی از آثار برجسته و از جمله محبوب‌ترین و معروف‌ترین آثار نویسنده انگلیسی؛ «مارتین لینگز» به شمار می‌رود. نویسنده این کتاب یک اروپایی است که خود به دین اسلام روی آورد. به جرات می‌توان ادعا نمود که کتاب مذکور علاوه بر اینکه تحولی عظیم در سیره نگاری حضرت محمد (ص) به شمار می‌رود، بلکه با روایت داستان گونه خود براساس توالی اتفاقات در نوع خود بی‌نظیر و شاهکار است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که این کتاب به عنوان اثری برجسته و حائز اهمیت در حوزه‌های مختلفی از جمله عرفان، تاریخ اسلام و دین‌شناسی به شمار می‌رود. کتاب صوتی محمد بر پایه کهن‌ترین منابع تاکنون به زبان‌های آلمانی، عربی، ایتالیایی، ترکی، سوئدی، اردو، فرانسه، اسپانیایی و... ترجمه شده است.


محتوای کتاب صوتی محمد (ص) بر پایه کهن‌ترین منابع:

همان‌طور که از عنوان کتاب نیز مشخص است، نویسنده در کتاب مذکور به توصیف زندگی حضرت محمد (ص) بر مبنای قدیمی‌ترین اسناد و مدارک موجود می‌پردازد. قابل‌ذکر است که کتاب محمد بر پایه کهن‌ترین منابع تا به امروز موفق به کسب چندین جایزه معتبر شده است.

کتاب صوتی محمد بر پایه کهن‌ترین منابع با شرح وقایعی از تاریخ اسلام حول زندگی پیامبر اکرم آغاز می‌شود و با مرگ پیامبر نیز خاتمه می‌یابد. نکته قابل‌توجه در خصوص این کتاب این است که شمارگان آن در کشورهای خارجی و به‌خصوص انگلیسی‌زبان از تعداد کل مسلمانان آن نیز فزونی یافته است.


قسمت‌هایی از کتاب محمد بر پایه کهن‌ترین منابع:

«پیامبر فرمود: "بهترین‌های امت من از نسل هم‌عصر من‌اند؛ سپس کسانی که بعد از ایشان می‌آیند؛ سپس کسانی که بعد از آنها می‌آیند." او از پارسایی اعضای برجسته نسل معاصر خود، یعنی از کسانی که آنها را صحابه خود می‌دانست حظ می‌برد. او پیش‌تر گفته بود:"بهشت در اشتیاق سه تن بی‌تاب است: علی، عمار و سلمان." پیامبر به دخترش فاطمه گفت: "مرتبه تو از همه زنان بهشت بالاتر است، تنها استثنا مریم عذرا دختر عمران است"».

«کتاب پیدایش می‌گوید که ابراهیم فرزندی نداشت و امید آن را هم به دل راه نمی‌داد تا اینکه یک شب خداوند او را از چادرش به بیرون فراخواند و به او گفت: "اکنون به آسمان بنگر و ستارگان را بشمار، اگر توانی که بشماری"؛ سپس درحالی‌که ابراهیم به ستارگان چشم دوخته بود دوباره صدا را شنید که گفت:"ذریه تو نیز چنان خواهد بود». وقتی ابراهیم به صدمین سال عمرش رسید و ساره نود ساله شده بود، خداوند بار دیگر با ابراهیم سخن گفت و بشارت داد که ساره نیز پسری بار خواهد گرفت که باید نامش را اسحاق بنهد. ابراهیم با نگرانی از اینکه پسر اول نظر لطف خاص خدا را از دست بدهد، دست به دعا برداشت: "خدایا اسماعیل نزد تو زنده بماند"».

تقدیر این بود که نه یک امت بلکه دو امت بزرگ وقتی به گذشته می‌نگرند ابراهیم را به عنوان پدر خود ببینند؛ دو امت بزرگ، دو نیروی هدایت یافته، دو وسیله برای تحقق اراده خداوند؛ زیرا هدیه‌ای که خداوند بشارت می‌دهد حتما مقدس است و در چشم او عظمتی جز عظمت روح وجود ندارد».


فهرست مطالب کتاب صوتی محمد بر پایه کهن‌ترین منابع:

کتاب صوتی محمد بر پایه کهن‌ترین منابع از ۸۵ فصل کوتاه به شرح زیر تشکیل شده است:

خانه خدا، زیانی هنگفت، قریش جوف، جبران زیان، نذر فدیه پسر، نیاز به یک پیامبر، عام‌الفیل، صحرا، دو فقدان، بحیرای راهب، پیمان جوانمردی، مسائل مربوط به ازدواج، اهل‌بیت، بازسازی کعبه، اولین وحی‌ها، عبادت، خانواده‌ات را بیم ده، قریش دست به کار می‌شود، اوس و خزرج، ابوجهل و حمزه، قریش پیشنهاد معامله می‌دهد، رهبران قریش، حیرت و امید، شکاف‌های خانوادگی، هنگام ساعت، سه سوال، حبشه، عمر، تحریم و انحلال آن، بهشت و خلود، عام الحزن، نور وجه تو، پس از عام الحزن، یثرب پذیرا، مهاجرت‌های بسیار، توطئه هجرت، ورود به مدینه، وفاق و شقاق، خانه جدید، آستانه جنگ، قدم نهادن در راه بدر، جنگ بدر، بازگشت شکست‌خوردگان، اسیران، بنی قینقاع، وفات و وصلت‌ها، اهل صفه، جنگ‌های پراکنده، آمادگی برای جنگ، قدم نهادن سوی احد، جنگ احد، انتقام، دفن شهدا، پس از احد، قربانیان انتقام، بنی نضیر، صلح و جنگ، خندق، محاصره، بنی قریظه، پس از محاصره، منافقان، گردنبند، دروغ، سرگردانی قریش، پیروزی آشکار، پس از حدیبیه، خیبر، که بیش از همه دوست می‌داری؟، پس از خیبر، عمره و پیامدهای آن، شام، نقض پیمان صلح، فتح مکه، جنگ حنین و محاصره طائف، آشتی‌ها، پس از فتح، تبوک، پس از تبوک، درجات، آینده، حجه‌الوداع، انتخاب، جانشینی و خاک‌سپاری.


آشنایی با مارتین لینگز:

مارتین لینگز؛ شاعر و نویسنده انگلیسی در تاریخ ۲۴ ژانویه ۱۹۰۹ در منچستر و در خانواده‌ای پیرو دین مسیحی پروتستان چشم به جهان گشود. مارتین لینگز در سن ۲۰ سالگی اعتقاد خود را نسب به دین مسیحیت از دست داد، اما بر خلاف بسیاری از هم سن و سالان خود از پرده برداشتن حقیقت دست برنداشت.

وی در سال ۱۹۳۲ مدرک کارشناسی و در سال ۱۹۳۷ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته ادبیات انگلیسی از کالج مدلین دانشگاه آکسفورد کسب نمود. مارتین لینگز در سال ۱۹۴۴ با خانمی به نام لزلی اسمالی ازدواج نمود و تا پایان عمر خود پایبند زندگی خود ماند. وی پس از مطالعه آثار رنه گنون و فریتهوف شوئون به دین مبین اسلام روی آورد و نام اسلامی ابوبکر سراج‌الدین را برای خود برگزید. مهم‌ترین پیامی که رنه گنون برای لینگز به همراه داشت این بود: همه ادیان بزرگ جهان حقیقی‌اند و هرکدام از آنها توانایی نشان دادن راهی را که به «کمال اصیل و ازلی و ملاقات خدا» بینجامد دارد.

قابل‌ذکر است که وی علاوه بر نویسندگی به تدریس زبان انگلیسی در دانشگاه‌های معتبری همچون دانشگاه قاهره و تدریس زبان عربی در دانشگاه آکسفورد پرداخته است. از جمله دیگر آثار این نویسنده می‌توان به شکسپیر در پرتو هنر عرفانی، هنر خط و تذهیب قرآن، عارفی از الجزایر، عرفان اسلامی چیست؟ و... اشاره نمود.

در نهایت مارتین لینگز در ۱۲ مه ۲۰۰۵ دار فانی را وداع گفت.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۴۶ مگابایت
مدت زمان
۲۶:۳۵:۲۲
نویسندهمارتین لینگز
مترجم سعید تهرانی نسب
راویحامد فعال
ناشراستودیو نوار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۱۹
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۴۶ مگابایت
۲۶:۳۵:۲۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

صلی الله علیه و سلم

3.7
(3)
120,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
محمد (ص)
محمد (ص)
بر پایه کهن ترین منابع
استودیو نوار
3.7
(3)
120,000
تومان