0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دایی جان ناپلئون
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دایی جان ناپلئون

درباره دایی جان ناپلئون


دایی جان ناپلئون اثر ماندگار و محبوب ایرج پزشکزاد را می‌توان طنازترین رمان ایرانی دانست. رمانی که نویسنده‌اش با قلمی شیرین و جذاب در هر لحظه تصاویری دیدنی و تجربه‌ای خواندنی خلق کرده که هر خواننده‌ای را همراه خود می‌کند.

پزشکزاد در دایی‌جان ناپلئون عصاره نگاه منتقدانه‌اش به جامعه، فرهنگ و سیاست را در لفافی شیرین از طنز و مطایبه پیچیده و اثری را خلق کرده که بی‌شک برای همیشه در تاریخ ادبیات ما ماندگار خواهد بود.


خلاصه داستان دایی‌جان ناپلئون

راوی داستان ِ دایی جان ناپلئون، سعید پسر نوجوانی است که در یک روز گرم مردادماه عاشق دختر‌دایی‌اش شده و روایتش از این عشق پر سوز و گداز را برای خوانندگان تعریف می‌کند. سعید به همراه دیگر اعضای خانواده بزرگش در یک باغ بزرگ زندگی می‌کند و ما همراه سعید به گوشه گوشه این باغ و آدم‌هایش سرک می‌کشیم و داستان‌ هر کدام را می‌خوانیم.

زمان اتفاقات داستان دایی‌جان ناپلئون تقریبا همزمان با جنگ جهانی دوم است. همانطور که گفتیم سعید - راوی داستان- عاشق دختر‌دایی‌اش شده و این دایی همان دایی‌جان ناپلئون است.

دایی سعید از یک خانواده متمول و قدیمی است. او افسر بازنشسته ژاندارمری است و شیفه‌وار عاشق ناپلئون بناپارت است برای همین به او لقب دایی‌جان ناپلئون داده‌اند. عشق سعید و لیلا دختر دایی‌ جان از آغاز با مشکلات و سختی‌های زیادی همراه است چون دایی جان از اول با ازدواج خواهرش مخالف بوده و داماد خانواده را در شان خود و خاندانش نمی‌داند.

.از اون سو هم پدر سعید که دکتر داروساز است دل خوش از دایی جان ندارد و افتخارات و توهمات دایی جان را هیچ‌وقت جدی نگرفته و علاقه‌ای هم به ناپلئون ندارد.

در میان این گیر و دار است که شخصیت‌های متعدد این رمان وارد داستان شده و هر کدام داستانِ جدیدی خلق می‌کنند.


شروع رمان دایی‌ جان ناپلئون


شروع رمان دایی جان ناپلئون یکی از زیباترین و ماندگارترین شروع‌ها در تاریخ ادبیات ایران است، شروعی که بارها و بارها و در نسل‌های بعد نیز مورد استفاده قرار گرفته و به آن ارجاع شده است. با هم این شروع گیرا و زیبا را می‌خوانیم:

«من یک روز گرم تابستان، دقیقا سیزده مرداد، حدود ساعت سه و ربع کم بعد از ظهر، عاشق شدم. تلخی‌ها و زهر هجری که چشیدم بارها مرا به این فکر انداخت که اگر یک دوازدهم یا یک چهاردهم مرداد بود، شاید این‌طور نمی‌شد!

آن روز هم مثل هر روز با فشار و زور و تهدید و کمی وعده‌های طلایی برای عصر، ما را،‌ یعنی من و خواهرم را، توی زیرزمین کرده بودند که بخوابیم. در گرمای شدید تهران خواب بعد از ظهر برای همه بچه‌های اجباری بود. ولی آن روز هم ما مثل هر بعد از ظهر دیگر، در انتظار این بودیم که آقاجان خوابشش ببرد و برای بازی به باغ برویم.»


دایی‌جان ناپلئون رمانی برای تهران

دایی جان ناپلئون از معدود رمان‌هایی است که می‌توان در آن بازتاب کامل تهران و زندگی طبقه‌های مختلف اجتماعی را در شهر تهران دید و خواند. پزشکزاد تصویری تمام‌عیار از فرهنگ، زندگی، مناسبات اجتماعی،‌ سیاسی و طبقه‌ای تهران در این رمان ارائه داده است که می‌تواند مرجع خوبی برای علاقه‌مندان به تاریخ و سرگذشت این پایتخت بزرگ باشد.

همین چیره‌دستی پزشکزاد در خلق شخصیت‌هایی زنده، قابل لمس و دارای جغرافیا و تاریخچه است که یکی از زیباترین و ماندگارترین اقتباس‌های سینمایی ما یعنی سریال دایی جان ناپلئون به کارگردانی ناصر تقوایی را رقم می‌زند.


کتاب صوتی دایی جان ناپلئون


این اولین کتاب صوتی دایی جان ناپلئون است که با اجرا و صدای دلنشین ایوب آقاخانی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. ویژگی بارز آقاخانی در خوانش کتاب‌های صوتی، مهارت او در درآوردن شخصیت‌ها و کاراکترهای متعدد و مختلف است که با توجه به تعدد شخصیت‌های رمان دایی جان ناپلئون این ویژگی بیش‌تر از پیش به چشم می‌خورد.

آقاخانی توانسته به خوبی تمام لحظات طنز و شوخی‌های شنیدنی این کتاب را منتقل کند و لحظاتی ناب و پرخنده را برای شنوندگان این کتاب صوتی بسازد.

از ایوب آقاخانی پیش از این نیز کتاب صوتی «ماشاالله‌خان در دربار هارون‌الرشید» دیگر رمان ایرج پزشکزاد منتشر شده است.


شنیدن کتاب صوتی دایی‌جان ناپلئون به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟


اگر دنبال غرق شدن در طنزی بی‌نظیر و ایرانی هستید این کتاب مناسب شماست. اگر به دنبال آشنا شدن با فرهنگ، آداب و رسوم و مناسبات اجتماعی ایران در دهه‌های گذشته هستید هم از شنیدن این کتاب لذت خواهید برد. اگر از شخصیت‌پردازی‌های کاریکاتوری و اغراق‌ شده رمان‌ها خوشتان می‌آید هم کتاب صوتی دایی‌جان ناپلئون بهترین انتخاب شماست.

دایی‌ جان ناپلئون از آن دست کتاب‌هایی است که سن و سلیقه نمی‌شناسد و هر کس از هر طیف و سلیقه‌ای از آن لذت می‌برد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۰۱ مگابایت
مدت زمان
۱۸:۲۲:۴۶
نویسندهایرج پزشکزاد
راویایوب آقاخانی
ناشرانتشارات فرهنگ معاصر
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۰۳
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۰۱ مگابایت
۱۸:۲۲:۴۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 245 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (138)
سرگرم‌کننده 🧩 (110)
5
ستاره
85 ٪
4
ستاره
4 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
4 ٪
164 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب خوبه ولی اپدیت جدید اپلیکیشن واقعا بده هم تو پخش هم تو دانلود از وقتی نسخه جدید رو بروز کردم واقعا کار با اپلیکیشن سخت شده و اذاردهنده مخصوصا وقتی رو تایمر خواب هستش فصلها اتومات رد عوض نمیشن

5
حال‌خوب‌کن ✨
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩

واقعا از دیشب شوکه شدم که کتاب دایی جان به فایل صوتی تبدیل شده اونم با چنین کیفیت و گویندگی خوب .من سریالش کامل دیدم و متوجه شدم گوینده دقیقا سعی کرده صداش شبیه هنرپیشه های داخل سریال بکنه.و واقعا عالیه.من چندین سال که منتظر چنین لحظه ای بودم واقعا فیدیبو یک سر و گردن بالاتر از رقیبانش هست و میدونه چکار کنه.اون از کتاب کلیدر و این هم دایی جان که بصورت اختصاصی متعلق به فیدیبو می باشد و قیمتش کاملا ارزون و عالیه.بدونید با چه داستانی روبرو هستین حتی حاضرین مبلغ بیشتری برای شنیدن داستان واریز کنید

5
حال‌خوب‌کن ✨
گیرا 🧲

یک شاهکار به تمام معنا، و دم فیدیبو عجیب گرم با این کارش! بعد ملت عجیبی داریم! میگن ۱۵۰ هزار تومان زیاده! آخه از پول یه پیتزا کمتره، اونوقت میگین زیاده؟ چرا اون همه زحمتی که براش کشیده شده رو نمیبینین؟ بابا زشته حتی مطرح کردنش! تازه بنده های خدا ۳۰ درصد هم روش تخفیف گذاشتن که! بعد در جواب اون دوستی که با عصبانیت گفته واسه ۴ ساعت ۱۵۰ هزار تومان! باید عرض کنم که ۴ دقیقه‌ست و بخش نمونه کتاب اومده!

1

توروخدا یه بار به نفر پاسخگو باشه این چه وضع دانلود فایله چرا نمیشه افلاین گوش داد صدبار هم دانلود کردم یه بار میخای فصل قبلی رو گوش بدی باید یکساعت بچرخه تا لود بشه واقعا ضعیفففففف

5

این کتاب جناب پزشکزاد بینظبر است و به جرات میتونم بگم بهترین فیلمنامه، نمایشنامه، کتاب و سریال کمدی نه فقط دوران معاصر بلکه کل دوران ایران اس. جناب آقاخانی هم که مثل کتاب صوتی ماشالله خان در بارگاه هارون الرشید، در این اثر هم هنرمندانه درخشیدن. فقط تنها مساله خود اپلیکیشن فیدیبو است که با اینکه کلی از حجم اینترنت من رو گرفت برای دانلود اثر، باز هم آفلاین پخش نمیشود و هر دفعه شروع به لود کردن قسمت مد نظر میکند. خیلی ضعیف عمل کرده فیدیبو خیلییییییی

3

به دو دلیل یک امتیاز دادم قیمت بسیار بالاست، و نزدیک به کتاب چاپی هست، در صورتی که این فایل به چندین و چندین نفر فروخته میشه، و این باعث کم ارزش شدن کتاب چاپی میشه. تبدیل کتاب صوتی ، طوری که تئاتروار بیان بشه و صرفا به جهت جذب مخاطب باشه ، و یا طوری خوانده بشه که فاصله خیلی زیادی با فرم خواندن کتاب چاپی رو ایجاد کنه، اصل موضوع از بین میره و شنونده صرفا جهت گذراندن وقت و شنیدن یک روایت پر زرق و برق میشه و این قطعا کتاب خوان ها را به سمت اشتباه میکشونه.

5
حال‌خوب‌کن ✨
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

من از آقای ایوب آقاخانی کتاب« ماشالله‌خان در بارگاه هارون‌الرشید»، را گوش دادم، و باید بگم که بی‌نظیر بود. از لحظه لحظه‌اش لذت بردم. بی‌صبرانه منتظر شنیدن این اثر زیبا هستم و مطمئنم خوب خواهد بود. در مورد کسانی هم که معتقدند چون سریالش هست دیگه نباید کتاب تبدیل به کتاب صوتی بشه، باید بگم هر کاری جای خودش رو داره، سریال رو‌ که نمیشه با خودت همه جا ببری و گوش کنی!!! من استقبال می‌کنم از کار‌ خوب و با کیفیت

5
حال‌خوب‌کن ✨
اجرای روان 🎙️
پربار 🌳
آموزنده 🦉

تازه ده درصد کتاب رو گوش دادم.برای کسانی که میخوان بخرن این کامنت رو میزارم بعد که تموم کردم اگر نقدی داشتم ویرایش خواهم کرد. متن کتاب حوصله سر بر نیست و کلی خواهید خندید.راوی کارش حرف نداره از این لحاظ خیالتون راحت ویرایش: در کنار تمام خندیدن ها کلی از این کتاب درس زندگی ای که میدونستم و شک داشتم رو یاد گرفتم.بسیار کتاب خوبیست و اگر مدتیه کتاب های خیلی خفن خوندی برای یک استراحت پر بار خوبه

4
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

سلام بر فیدیبویی های کتاب خوان و عزیز. امروز که این نظر رو ثبت میکنم 28 فروردین سال1403هست و این کتاب رو تمام کردم، همین امروز. اثر طنز با اجرایی بسیار زیبا و روانی که به جانم چسبید، فقط کمی برای من حوصله سر بر بود که اونم به جهت مقایسه ذهنیم با اثار طنز دیگری هست که پیش از این گوش داده بودم. اثردیگری(ماشالا خان در قصر هارون الرشید) از استاد پزشکزاد گوش دادم که اون رو بیشتر میپسندم. اما در کل این اثر میتونه اوقات خوشی براتون به همراه بیاره پر از شخصیتهای مختلف و جالب. موفق باشید.

5
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

سلام من در حد نظر دادن در مورد این کتاب و نثر آن نیستم ،اما خیلی لذت بردم و کلی خندیدم ، اواسط کتاب بود که فهمیدم این اثر کار جمعی از گویندگان نیست ☺️ راوی فوق العاده هنرمند هستند صدای اسدالله میرزا را خیلی دوست داشتم ، شبیه صدای کلارک گیبل در دوبله فارسی فیلم برباد رفته بود ، فکر کنم گوینده آن شخصیت شادروان آقای حسین عرفانی بودند. متشکرم از هرشخصی که در تهیه این اثر شرکت داشته است 🙏🏻

نمایش 154 نقد دیگر
4.7
(246)
حال‌خوب‌کن ✨ (138)
150,000
٪30
105,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
دایی جان ناپلئون
دایی جان ناپلئون
ایرج پزشکزاد

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دایی جان ناپلئون
٪30
دایی جان ناپلئون
ایرج پزشکزاد
انتشارات فرهنگ معاصر
4.7
(246)
حال‌خوب‌کن ✨ (138)
150,000
٪30
105,000
تومان