0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
حافظ ناشنیده پند
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی حافظ ناشنیده پند

درباره حافظ ناشنیده پند
- پزشک‌زاد و معلم‌زاد: ایرج پزشک‌زاد نویسنده و طنزپرداز در سال ۱۳۰۶ در تهران متولد شد. او پس تحصیل رشته‌ی حقوق در ایران و فرانسه به مدت پنج سال به قضاوت در دادگستری ایران مشغول شد. سپس به وزارت امور خارجه رفت و تا مدیرکلی روابط فرهنگی پیشرفت کرد. پزشک‌زاد که پدری پزشک و مادری معلم داشت، کار نویسندگی را در اوایل دهه ۱۳۳۰ خورشیدی با نوشتن داستان‌های کوتاه برای مجله‌ها شروع کرد و در کنارش نوشته‌هایی از ولتر و مولیر و چند رمان تاریخی دیگر را نیز ترجمه کرد. هم‌زمان با حضور در وزارت امور خارجه، در مجله‌ی فردوسی ستون طنزی با عنوان «آسمون ریسمون» در اختیار داشت. پزشک‌زاد پس از انقلاب از وزارت امور خارجه اخراج شد و به فرانسه رفت. او در ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰ در سن ۹۴ سالگی در لس‌آنجلس آمریکا درگذشت. - دایی جان ناپلئون: پزشک‌زاد را بیشتر با آثار طنز و به ویژه «دایی جان ناپلئون» می‌شناسند؛ رمان طنزی که در سال ۱۳۴۹ منتشر شد و پس از اقبال عمومی، در سال ۱۳۵۵ ناصر تقوایی مجموعه‌ای تلوزیونی بر اساس کتاب تولید کرد که با استقبال گسترده‌ی مخاطبان همراه بود. رمان دایی جان ناپلئون به انگلیسی نیز ترجمه شده است. علاوه بر آثار طنز مانند «ماشاالله خان در بارگاه هارون الرشید»، «آسمون ریسمون»، «شهر فرنگ از همه رنگ» و عناوین طنز دیگر، پزشک‌زاد آثار تاریخی، نقد و تحلیل نیز منتشر کرده است. مانند کتاب‌های تاریخی «مروری در تاریخ انقلاب فرانسه»، «مروری در انقلاب مشروطیت» و «مروری در تاریخ انقلاب روسیه»؛ «طنز فاخر سعدی» که نقد و تفسیر آثار این شاعر بزرگ است و مجموعه مقالات «مصدق بازمصلوب» از دیگر آثار پزشک‌زاد هستند. او دوازده ترجمه در کارنامه‌ی خود دارد که از این میان می‌تونا به دزیره، زندانی کازابلانکا، فردا گریه خواهم کرد و شوایک سرباز پاکدل اشاره کرد. - حافظ از زبان یکی از رفقا: حافظ ناشنیده پند از دیگر آثار پزشک‌زاد است که سرگذشت‌نامه و رمانی تاریخی است. نویسنده با تبحر و سابقه‌ای که در نوشتن طنز دارد، روایت داستان‌گونه‌ی زندگی حافظ شیرازی را با نمک طنز نوشته است. پزشک‌زاد در حافظ ناشنیده پند خود به زمان حافظ رفته و داستان شاعر راز و شیراز را از زبان «محمد گلندام» روایت می‌کند. این کتاب شرح دوره‌ای از زندگی حافظ، شاعر بزرگ و نامدار ایران است به قلم یکی از دوستان و نزدیکانش، یعنی همان محمد گلندام. جمع‌آوری و مقدمه‌نویسی بر دیوان حافظ توسط محمد گلندام انجام شده بود و پزشک‌زاد با دیده و زبان او ما را با داستان عاشق شدن حافظ، ارتباطش با دیگر شاعران از جمله عبید زاکانی آشنا می‌کند. نشر صوتی آوانامه با همکاری نشر قطره، نسخه‌ی صوتی کتاب «حافظ ناشنیده پند»، اثر «ایرج پزشک‌زاد» را با صدای «آرمان سلطان‌زاده» تولید و منتشر کرده است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
510.۰۹ مگابایت
مدت زمان
۰۹:۱۷:۰۰
نویسندهایرج پزشکزاد
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۹/۰۱
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۱۰.۰۹ مگابایت
۰۹:۱۷:۰۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 36 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (2)
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
5
ستاره
61 ٪
4
ستاره
27 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
8 ٪
25 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بنده از دوستداران همیشگی صدای جناب آرمان سلطان زاده هستم و هر کتابی که تا حالا با صدای ایشون آوانامه منتشر کرده خریداری کردم. به عنوان یک شیرازی تنها اشکالی که به این اجرا دارم، بخش هایی هست که آرمان خان میخواد کلمه ( کاکو ) رو تلفظ کنه که کاملن اشتباه تلفظ میکنند ،چرا که هیچ شیرازی اصیلی «کاکووو» نمی گوید. میگوید «کاکو» بدین معنی که واو آخر بصورت ضمه تلفظ می شود. پیشنهاد میکنم در کتاب هایی که در آن نویسنده از لهجه های خاص استفاده کرده، قبل از اجرای صوتی با اهل فن در خصوص ادای کلمه ها مشورت نمایند ،حیف است اجراهای ماندگار جناب سلطان زاده ،بدین خاطر دچار خدشه هایی گردد که به راحتی قابل پیشگیری است. با سپاس ازشما ؛ منتظر شاهکارهای ادبی بزرگ ایران و جهان، با صدای استاد آرمان سلطان زاده و دیگر گویندگان توانای آوانامه هستیم. آثار سترگی چون: کلیدر،همسایه ها، جنگ و صلح،داستان دو شهر، بابا گوریو، نان و شراب،سغر به انتهای شب، سایر آثار داستایوسکی، تولستوی، هوگو و دبکر بزرگان ادبیات جهان با ترجمه های ماندگار بزرگانی چون: محمد قاضی،سروش حبیبی و....با مشارکت بهترین ناشران ایران زمین.... آثار بزرگ تاریخی و سیاسی هم جایشان در این جمع بسیار خالی است. تنور دلتون گرم،،،💜💜💜 پاینده باشید..🙏🌹🌹🌹

4

این کتاب در کل جذاب و گیراست، و صدا و اجرای آقای سلطان زاده که عالی!نمیدونم چطور میتونه اینطور با صرفا صداش اینطور شخصیت سازی کنه! ولی کاش یک ذره فقط یک ذره روی گویش شیرازی کار و تحقیق میکردن، مطمئنا شیرازی ها لذت تام نخواهند برد، چون پر کاربردترین واژه شیرازی رو بسیار روی مخ شیرازی ها ادا میکنه (کاکو هست نه کاااااکو) نکته دوم اینکه من به شخصه نتونستم توی سرچ هام بفهمم که جناب پزشک زاد صرفا ذکر خاطرات دوست حافظ رو بازنویسی کردن یا صرفا داستان سرایی کردن با استفاده از حقایق تاریخی موجود اگر کسی میدونه ممنون میشم بگه.

4

تو رو خدا بسه این حجم از کتاب با صدای آرمان سلطان زاده من هر کتابی مه دلم میخواد گوش بدم محدوم به صدای ایشون و صذاشون در طولانی مدت به شدت اضطراب ایجاد مبکنه بعد دیگه همه چی هم دارن میخونن یعنی کتاب خون خانم ندارید ؟ که کیفیت خوانشش خوب باشه ؟

5

سلام و احترام اقاي ارمان سلطان زاده صدا بسبار مناسب و عالي براي كتاب صوتي است بنده فقط كتابهاي صداي ايسان را خريد ميكنم چون بسبار مناسب است به ايشان تبريك مي گويم و انشالله پايدار و موفق باشند به ميزان هزار ستاره

5

قلم زیبای استاد پزشکزاد و صدای زیبا و دلنشین به همراه هنر اجرای آقای سلطان زاده مجموعا اثر رو بسیار گیرا و جذاب کرده و گوش دادنش رو به همه توصیه میکنم شعرهایی که از حافظ و سعدی و همین طور حکایات عبید که بسیار هنرمندانه در دل داستان نقل میشود داستان را بسیار گیرا تر و وزین تر کرده

5

دارم گوش میکنم این کتاب رو. شیرینه واقعا و راوی هم درکل خوبه. اما ترجیحم روایت ایوب آقاخانی هست که واقعا با فاصله از بقیه راوی های آقا، بهتره. کتاب ماشالا خان در دربار هارون الرشید از همین نوسینده رو واقعا هنرمندانه اجرا کرده و بقیه روایتهاشونم همینطور.

5

من نسخه چاپی کتاب رو هدیه گرفتم، زبون شیرین آقای پزشکزاد ماجرا رو طنز و خواندنی تر کرده، طی متن گریزهایی به شعر حافظ زده و حمایت‌هایی از عبید گفته که به قشنگی و زیبایی اثر اضافه کرده و حدس می‌زنم خونده شدن این اثر با صدای ارمان سلطان زاده جذابیتش رو بیشتر هم کرده.

5

ایرج پزشکزاد بابابزرگ مهربون و دانا و پرقصه همه ما اینقدر شیرین روایت می کنه که یه لحظه نمیتونی از شنیدن کتاب بگذری.انگار دایی حان ناپلئون بود،به همون اندازه عالی و لذتبخش و البته در فضایی متفاوت.حظ بی نهایت بردم.راوی طبق معمول بر جذبه کار افزود.

5
حال‌خوب‌کن ✨
آرامش‌بخش 🌱
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

هم صدای اقای سلطان زاده هم خود کتاب عالی بودن لذت بردیم فقط نمیدونم چرا واژه شحنه با فتحه روی( ش) تلفظ شده در حالی درستش کسره روی حرف ( ش)می باشد . هم در فرهنگ لغت دیده ام همدر کلاس دکتر کاکاوند عزیز به منظور حافظ خوانی به این نکته اشاره شد . موفق باشین

4

بسیار عالی، منتظر جنگ و صلح با صدای شما هستیم

نمایش 15 نقد دیگر
4.3
(39)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
84,000
٪30
58,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
حافظ ناشنیده پند
٪30
حافظ ناشنیده پند
ایرج پزشکزاد
آوانامه
4.3
(39)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
84,000
٪30
58,800
تومان