0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شیطان در پیراهن آبی

معرفی، خرید و دانلود کتاب شیطان در پیراهن آبی

نویسنده:
والتر موزلی
درباره شیطان در پیراهن آبی

کتاب شیطان در پیراهن آبی یکی از رمان‌های جنایی و پلیسی جذاب است که زندگی "ایزی رالینز" سرباز سابق جنگ جهانی دوم در لس آنجلس را به تصویر می‌کشد. او به دنبال کار است تا بتواند اجاره عقب افتاده خانه‌اش را پرداخت کند. در این دوره، یک پیشنهاد کاری جذاب دریافت می‌کند. شخصی به او پیشنهاد می‌دهد در ازای پرداخت پول، زنی به نام "دافنی" را برایش پیدا کند. او از این پیشنهاد استقبال کرده و به دنبال این زن می‌گردد اما نتیجه این جستجو، روبه‌رو شدن با شبکه‌ای از جنایت و فساد است. اگر به خواندن کتاب‌های داستان و رمان جنایی خارجی علاقه دارید، به دسته کتاب جنایی و پلیسی فیدیبو سر بزنید.

با توجه به اینکه انسان علاقه زیادی به حل کردن معما و سوالات پاسخ داده نشده دارد، مطالعه کتاب‌های جنایی و پلیسی مانند کتاب شیطان در پیراهن آبی می‌تواند برای افراد زیادی جذاب باشد. نویسنده این کتاب داستان خود را به شکلی جذاب بازگو کرده و شما تا صفحه آخر کتاب، با علاقه آن را مطالعه خواهید کرد. از جمله موضوعاتی که در این کتاب مطرح می‌شود می‌توان به نابرابری نژادی، مسائل سیاسی، فساد و سختی‌های زندگی سیاه پوستان اشاره کرد.

موضوع کتاب شیطان در پیراهن آبی

حوادث کتاب شیطان در پیراهن آبی در سال 1948 اتفاق می‌افتد. مدت‌ها از جنگ گذشته و شهر لس آنجلس پر از کلاب‌های شبانه و تفریحات مختلف است. قهرمان داستان ایزی رالینز دوران سختی را پشت سر می‌گذارد. او به تازگی از جنگ عبور کرده و در حال حاضر به دنبال تامین هزینه‌های زندگی خود است. ماموریتی به ایزی سپرده می‌شود که زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پیدا کردن خواننده سفید پوستی به نام دافنه که در کلاب‌های سیاه پوست می‌خواند. در حالی که ایزی به دنبال دافنه است، به کلاب‌های شبانه مرموزی کشیده می‌شود که او را به سمت خانه‌های سیاست‌مداران می‌برد.

موزلی چهار سال پس از سالی که رمانش اتفاق می‌افتد به دنیا آمده است اما ظاهراً او به خوبی داستان‌های پدرش را به خاطر دارد. موزلی این دوران را با تمام تنش‌های نژادی‌اش بازسازی کرده و ترکیبی از آزادی و سرخوردگی جامعه سیاه پوستان پس از جنگ را نشان می‌دهد. در واقع این کتاب چشم‌اندازی سخت و تازه از تاریخ لس‌آنجلس را آشکار می‌کند. موزلی تلاش کرده تا تاریخ سیاه پوستان و زندگی در لس انجلس را در چارچوب داستانی سریع و سرگرم کننده که با سبکی چشمگیر نوشته شده، بیان کند.

چرا باید کتاب شیطان در پیراهن آبی را بخوانیم؟

کتاب شیطان در پیراهن آبی، زندگی سیاه پوستان در سال 1948 را به سبکی به تصویر می‌کشد که در کمتر داستان پلیسی می‌توان مشابه آن را پیدا کرد. این کتاب نوعی تاریخ اجتماعی ارائه داده و فضایی را ایجاد می‌کند که باعث جذابیت زیاد آن نسبت به سایر کتاب‌های جنایی پلیسی می‌شود. قدرت موزلی در دیالوگ‌هایش است. او از سبکی متفاوت و ظریف برای بازگو کردن داستان کمک گرفته و می‌داند چگونه صحنه‌ای دراماتیک خلق کند. مطالعه کتاب شیطان در پیراهن آبی را به تمام علاقه‌مندان به رمان خارجی توصیه می‌کنیم.  

معرفی نویسنده کتاب شیطان در پیراهن آبی

نویسنده والتر موزلی در سال 1952 در لس آنجلس به دنیا آمد. او فارغ التحصیل علوم سیاسی از کالج ایالتی جانسون در ورمونت بوده و در دانشگاه سیتی نیویورک در رشته نویسندگی تحصیل کرد. او در مشاغل مختلف کار کرده و پانزده سال زندگی خود را به برنامه نویسی اختصاص داد اما در نهایت تصمیم گرفت به سراغ نویسندگی برود.

اولین اثر موزلی در سال 1990 منتشر شد. او نویسنده رمان‌هایی در ژانرهای مختلف مانند علمی تخیلی و جنایی است، اگرچه عمدتاً با نوشتن رمان‌های پلیسی خود محبوبیت پیدا کرده است. او جوایز متعددی از جمله جایزه O'Henry در سال 1996 و جایزه RBA Crime Novel Award در سال 2018 دریافت کرده است. هم‌چنین چندین اثر او در سینما و تلویزیون نیز ساخته شده است. اگر به مطالعه آثار والتر موزلی علاقه مند هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب مرد توی زیرزمین خانه ام را مطالعه کنید.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب شیطان در پیراهن آبی

اگر به کتاب‌ شیطان در پیراهن آبی علاقه‌مند هستید، در ادامه همراه ما باشید تا چند اثر جذاب از داستان‌های جنایی و پلیسی را به شما معرفی کنیم.

·      کتاب جاسوس نوشته پائولو کوئیلو

·      کتاب دختری در قطار نوشته پائولا هاوکینز

·      کتاب بیگانه نوشته آلبر کامو

·      کتاب سنترال پارک نوشته گیوم موسو

·      کتاب زنی در کابین 10 نوشته روث ور

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۳ مگابایت
تعداد صفحات
242 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۴:۰۰
نویسندهوالتر موزلی
مترجم رکسانا صنم یار
ناشرانتشارات علمی و فرهنگی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Devil in a Blue Dress, c۱۹۹۰
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۵/۳۱
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۳ مگابایت
۲۴۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.4
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
40 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

خیلی بی سر و ته بود. یا شایدم ترجمه ش بد بود. به زور تمومش کردم

3.4
(5)
گیرا 🧲 (1)
72,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شیطان در پیراهن آبی
شیطان در پیراهن آبی
والتر موزلی
انتشارات علمی و فرهنگی
3.4
(5)
گیرا 🧲 (1)
72,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر