0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نظم جهانی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب نظم جهانی

تاملی در ویژگی ملت ها و جریان تاریخ
نویسنده:
هنری کسینجر
درباره نظم جهانی

هنری کسینجر در کتاب نظم جهانی ارتباط عمیقی در مورد ریشه‌های هماهنگی بین‌المللی و بی‌نظمی جهانی ارائه می‌دهد. کسینجر باتکیه‌بر تجربیات خود به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین دولتمردان عصر مدرن  و همچنین داشتن تجربه مشاوره به رؤسای جمهور، سفر به جهان، مشاهده و شکل‌دهی رویدادهای سیاست خارجی در دهه‌های اخیر تحلیل خود را از چالش نهایی قرن بیست و یکم آشکار می‌کند. او با بیان این پرسش که چگونه می‌توان یک نظم بین‌المللی مشترک در دنیایی از دیدگاه‌های تاریخی متفاوت، درگیری‌های خشونت‌آمیز، تکثیر فناوری و افراط‌گرایی ایدئولوژیک ایجاد کرد موضوعات کتاب را برای خوانندگان شرح می‌دهد.

کتاب «نظم جهانی» که بینش تاریخی را با پیش‌بینی ژئوپلیتیک ترکیب می‌کند، اثری بی‌نظیر است که نوشتن آن تنها از یک سیاست‌گذار و دیپلمات مانند کسینجر انتظار می‌رود این کتاب را انتشارات علمی و فرهنگی با ترجمه محمدتقی حسینی منتشر کرده است. خرید و دانلود کتاب الکترونیکی وپی دی اف pdf کتاب نظم جهانی به همراه کتاب‌های دیگر در دسته بندی تاریخ از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است.

هنری کسینجر کیست؟

هنری کسینجر در طول جنگ جهانی دوم در ارتش ایالات متحده خدمت کرد و به مدت بیست سال در دانشگاه هاروارد پست تدریس در تاریخ و دولت داشت. او در زمان ریچارد نیکسون و جرالد فورد به‌عنوان مشاور امنیت ملی و وزیر امور خارجه خدمت کرد و به بسیاری از رؤسای جمهور آمریکا در زمینه سیاست خارجی مشاوره داده است. او در سال 1973 جایزه صلح نوبل، مدال آزادی ریاست‌جمهوری و مدال آزادی را از جمله جوایز دیگر دریافت کرد. او نویسنده کتاب‌ها و مقالات متعددی در زمینه سیاست خارجی و دیپلماسی است، از جمله اخیراً درباره چین و نظم جهانی اثر جدید را تحت عنوان «کتاب چین». منتشر کرده است. او در حال حاضر رئیس شرکت Kissinger Associates, Inc، یک شرکت مشاوره بین‌المللی است.

چند دلیل برای خواندن کتاب نظم جهانی

کسینجر بیان می‌کند که هرگز یک "نظم جهانی" واقعی وجود نداشته است. در تاریخ، تمدن‌ها مفاهیم خود را از نظم تعریف می‌کردند. هرکدام خود را مرکز جهان می‌دانستند و اصول متمایز خود را به‌عنوان یک موضوع جهانی تصور می‌کردند. چین یک سلسله‌مراتب فرهنگی جهانی با امپراتور در اوج خود تصور کرد. در اروپا، روم خود را در محاصره بربرها تصور می‌کرد. زمانی که روم تکه‌تکه شد، مردم اروپایی مفهوم تعادل کشورهای مستقل را اصلاح کردند و به دنبال صدور آن به سراسر جهان بودند. اسلام، در قرون اولیه خود، خود را تنها واحد سیاسی مشروع جهان می‌دانست که قرار بود تا زمانی که جهان با اصول دینی هماهنگ شود، به طور نامحدود گسترش یابد. ایالات متحده زاده اعتقادی به کاربرد جهانی دموکراسی است اعتقادی که از آن زمان تاکنون هدایت‌کننده سیاست‌های آن بوده است.

اکنون امور بین‌الملل بر مبنای جهانی صورت می‌گیرد و این مفاهیم تاریخی نظم جهانی در حال تلاقی هستند. هر منطقه‌ای اغلب به‌صورت آنی در مسائل مربوط به سیاست بالا در هر منطقه شرکت می‌کند. بااین‌حال، بین بازیگران اصلی درباره قوانین و محدودیت‌های هدایت‌کننده این فرایند یا مقصد نهایی آن اتفاق‌نظر وجود ندارد و نتیجه افزایش تنش است.

در بخشی از کتاب نظم جهانی می‌خوانیم 

در میان همه کشورهای منطقه شاید ایران دارای منسجم‌ترین شکل ملیت و دقیق‌ترین سنت حکومت‌داری بر مبنای منافع ملی باشد. البته رهبران ایران از دیرباز به‌دور دست‌های آن‌سوی مرزهای کنونی ایران دست‌درازی می‌کردند و به‌ندرت موقعیتی پیش می‌آمد تا به مفاهيم وستفالی استقلال مملکتی و برابری مطلق پایبندی نشان دهند. سنت پایه‌گذاری ایران سنت امپراتوری پارس بود که طی یک سری تهاجمات، از قرن هفتم پیش از میلاد مسیح تا قرن هفتم میلادی حکومت خود را در بخش عمده خاورمیانه کنونی و بخش‌هایی از آسیای مرکزی آسیای جنوب غربی و افریقای شمالی مستقر کرد. به مدد هنر و فرهنگ درخشان خود، نظام پیشرفته اداری که در اداره استان‌های دوردست مورداستفاده قرار می‌گرفت و ارتش عظیم چند قومیتی که در لشکرکشی‌ها به هر سو گسیل می‌شد، سرزمین پارس خود را بسیار فراتر از یک جامعه می‌دانست. آرمان پارسی سلطنت  پادشاه را تا جایگاه شبه خدایی و به‌عنوان ارباب بزرگ‌منش مردم بالا برد؛ شخصی که به‌عنوان «شـــاه شاهان»، در ازای فرمان‌برداری صلح‌آمیز سیاسی، اجرای عدالت و اعطای آزادی‌های مدنی را بر عهده داشت.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب

نظم جهانی که مبتنی بر مطالعه عمیق کیسینجر از تاریخ و تجربه او به‌عنوان مشاور امنیت ملی و وزیر امور خارجه است، خوانندگان را در قسمت‌های مهم تاریخ جهان جدید راهنمایی می‌کند. کسینجر نگاه اجمالی منحصربه‌فردی به مذاکرات درونی بین دولت‌ها کرده و بینش قانع‌کننده‌ای در مورد آینده روابط ایالات متحده و چین و تحولات اتحادیه اروپا ارائه می‌دهد و درس‌هایی از درگیری‌های عراق و افغانستان را بررسی می‌کند. نظم جهانی با برداشت خوانندگان از تحلیل او از مذاکرات هسته‌ای با ایران از طریق واکنش غرب به بهار عربی و تنش‌ها با روسیه بر سر اوکراین، تحلیل تاریخی کسینجر را در رویدادهای سرنوشت‌ساز زمان ما ثابت می‌کند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
4.۱۱ مگابایت
تعداد صفحات
457 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۵:۱۴:۰۰
نویسندههنری کسینجر
مترجممحمدتقی حسینی
ناشرانتشارات علمی و فرهنگی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
World Order
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۲/۲۴
قیمت ارزی
13 دلار
قیمت چاپی
140,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۴.۱۱ مگابایت
۴۵۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 20 مخاطب
پربار 🌳 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
45 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
10 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کسینجر از نظم جهانی پرده بر می دارد که گسترش این نظم بعد از فروپاشی شوروی و کمونیسم به وجود آمده و چگونگی بازی کردن این بازیگران در این نظم

4

کتاب های بیشتری از این نویسنده لطفا قرار بدید خیلی قابل تامله

5

فکر نمی‌کنم احتیاج به تعریف داشته باشه

5

عالی

3.9
(20)
پربار 🌳 (1)
130,000
٪30
91,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نظم جهانی
٪30
نظم جهانی
تاملی در ویژگی ملت ها و جریان تاریخ
انتشارات علمی و فرهنگی
3.9
(20)
پربار 🌳 (1)
130,000
٪30
91,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر