0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نبرد سایه‌ها
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب نبرد سایه‌ها

درباره نبرد سایه‌ها

مسعود شایگان در کتاب «نبرد سایه‌ها» به سراغ خاطرات ۴ نفر از سرشناسان حوزه سیاست یعنی هنری کیسینجر، زلمای خلیل زاد، هیلاری کلینتون و استاد ویکی لیکس رفته تا ایران را از نگاه آنها توصیف کند.

یکی از سنت‌های پسندیده سیاست‌مداران، نوشتن خاطرات دوران خدمت در دولت‌های مختلف است، گویی که نوشتن خاطرات وظیفه آنها است تا تجربیات و دانسته‌های خود را به نسل بعد سیاستمداران و جامعه منتقل کنند یا مردم را از واقعیاتی باخبر سازند.

سنت خاطره‌نویسی فرصتی است تا نگاهی دقیق‌تر به ماجراهای رخ‌داده در فضای بین‌الملل داشته باشیم و به اتقاقاتی که افتاده از دید طرف مقابل بنگریم. در خلال این خاطرات گاهی نکات دست‌اول و گفته نشده‌ای هم منتشر می‌شود که مثل کلیدی برای معماهای حل‌نشده از آنها استفاده می‌شود.

خوشبختانه بخش قابل‌توجهی از خاطرات مقامات آمریکایی که در سال‌های اخیر منتشرشده است، به‌صورت مجزا و گاه در میان دیگر وقایع به موضوع ایران پرداخته تا جایی که یک‌فصل از کتاب خاطرات هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا و نیز یک‌فصل از کتاب هنری کیسینجر به ایران اختصاص دارد. از طرفی گاه در میان خاطرات طولانی یک سیاستمدار گریزهایی نیز به ایران و تعامل با آن زده‌شده است که نمونه آن را می‌توان در کتاب خاطرات زلمای خلیل‌زاد دید.

«نبرد سایه‌ها» ترجمه خاطرات مرتبط با ایران این سه نفر به‌علاوه فصلی مهم از کتاب ویکی‌لیکس است که به ایران اختصاص پیداکرده و برای کسانی که قصد خواندن تمامی خاطرات این افراد را ندارند و فقط قصد پرداختن به حوزه ایران را دارند، راهگشاست.

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
1.۴۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
158 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۱۶:۰۰
نویسندههیلاری کلینتون
نویسنده دومهنری کسینجر
نویسنده سومزلمای خلیل‌زاد
نویسنده چهارمویکی لیکس
مترجممسعود شایگان
ناشرنشر ستاک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۲/۱۸
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
150,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱.۴۸ کیلوبایت
۱۵۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
50,000
٪50
25,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نبرد سایه‌ها
٪50
نبرد سایه‌ها
هیلاری کلینتون
نشر ستاک
0
(بدون نظر)
50,000
٪50
25,000
تومان