0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شکوه ون گوگ

معرفی، خرید و دانلود کتاب شکوه ون گوگ

انسان شناسی تحسین
ناشر:
نشر نی
درباره شکوه ون گوگ


کتاب شکوه ون گوگ به بررسی تاثیرات و تغییراتی که ون گوگ در هنر و جامعه ایجاد کرده است، می‌پردازد. ناتالی اِنیک، از طریق مطالعه زندگی و آثار ون گوگ، به پرسشی مهم پاسخ می‌دهد: ون گوگ چگونه به یک قدیس تبدیل شد؟ در این کتاب، ون‌گوگ به عنوان نمونه‌ای از هنرمندی که از یک فرد معمولی به یک افسانه تبدیل شده است، معرفی می‌شود. ناتالی بررسی می‌کند که چگونه زندگی ون گوگ به افسانه و کارش به معما تبدیل شده و او چگونه به یک قدیس در جهان هنر شناخته می‌شود. کتاب در زمینه‌ی فلسفه و عرفان و تاریخ هنر است و به بررسی تأثیر ون گوگ بر هنر و جامعه می‌پردازد. ترجمه این کتاب را حسن خیاطی انجم داده‌است.

برخی از آثاری که توسط حسن خیاطی ترجمه شه، عبارتند از:

·      کتاب جامعه شناسی هنر

·      کتاب بنیان های عقلانی و اجتماعی موسیقی

·      کتاب موتسارت

·      کتاب پس از آدورنو

·      کتاب تربیت معلم برای مدرسه های فقیر

ناتالی انیک، که یک جامعه‌شناس است، اعتقاد دارد که تصاویر هنرمندان بزرگ به شکل رنج‌زده و متألم نمود جدیدی پیدا کرده است. او در کتاب شکوه ون گوگ به تحلیل و تفسیر این موضوع می‌پردازد، که چطور ون گوگ، که فقیر و در سایه رنج زندگی می‌کرد، پس از خودکشی در 37 سالگی به یک هنرمند مورد تحسین تبدیل شد.

چرا باید کتاب شکوه ون گوگ را بخوانیم

کتاب شکوه ون گوگ یک نگاه عمیق به تأثیرات ون گوگ بر جامعه و هنر می‌پردازد. این کتاب به چالش کشیدن نگاه‌های متداول به هنر و هنرمندان پرداخته و به تحلیل و تفسیر زندگی و آثار ون گوگ می‌پردازد. این کتاب برای کسانی که به هنر، تاریخ هنر و تأثیر آن بر جامعه علاقه‌مند هستند، یک منبع ارزشمند است.

در بخشی از کتاب شکوه ون گوگ می‌خوانیم

در لحظات پایانی زندگی ون گوگ، مدرنیست‌های نوظهور نقاشی‌های این هنرمند خودآموخته را به عنوان پیغام‌های یک پیامبر اصلاح‌طلب پذیرفتند. هنگامی که جنبه‌های منحصربفرد و دردناک زندگی شخصی او روشن شد، توجه عمومی جلب گردید. در این داستان‌ها، شخصیت ون گوگ بین تقدس الهی - که زندگی کوتاهی داشت، ازدواج نکرد، به حداقل میزان غذا کفایت کرد و زندگی‌اش را به کار هنری اختصاص داد - و دیوانگی دیابولیکی - که می‌نوشید، به خانه‌های فاحشه می‌رفت، دچار نوسانات خلقی بود و یک بخش از گوش خود را برید و به یک فاحشه پیشکش کرد - تعادل یافت. او نقاشی‌های بی‌نظیری را به دنیا هدیه داد، ولی قیمت سنگینی بابت نادانی جامعه پرداخت.

انیک با بررسی اقتصاد بازار هنر و موضوعاتی که اسطوره ون گوگ را شکل می‌دهند مانند فردی‌سازی بزرگی‌های هنری، ستایش درون‌مایه‌های خالقانه و پرستش نابهنجاری‌ها، به ما چالش می‌زند تا در طبیعت تحسین و به‌خصوص این باور که ناشناخته‌بودن در زندگی یک هنرمند، نشانگر استعداد واقعی است، بازبینی کنیم. او با بررسی میثاق‌شناسی که به سرمایه‌گذاری هنری کمک می‌کند، ما را به تامل در طبیعت ادبیات تحسین و به‌ویژه این فرض که ناشناس ماندن یک هنرمند در طول عمر، یک نشانه‌ی نبوغ واقعی است، ترغیب می‌کند.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب شکوه ون گوگ

اگر از خواندن کتاب شکوه ون گوگ لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن اثار زیر را از دست ندهید، کلیه این آثار در بخش فلسفه و عرفان فیدیبو قرار دارد.

·      کتاب 24 قانون بدست آوردن قدرت

·      کتاب در باب حکمت زندگی

·      کتاب دگرگونی و تحول روح

·      کتاب جستارهایی در باب عشق

 

 

 


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۵۳ مگابایت
تعداد صفحات
346 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۳۲:۰۰
نویسندهناتالی اِنیک
مترجمحسن خیاطی
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Gloire de Van Gogh
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۴/۲۴
قیمت ارزی
14 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۵۳ مگابایت
۳۴۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
33 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4.3
(3)
144,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شکوه ون گوگ
شکوه ون گوگ
انسان شناسی تحسین
نشر نی
4.3
(3)
144,000
تومان