0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قبل از رقص سبز

معرفی، خرید و دانلود کتاب قبل از رقص سبز

ناشر:
نشر نی
درباره قبل از رقص سبز

کتاب قبل از رقص سبز نوشته لیجیا فاگونجیس تلیس، رمان‌نویس و نویسنده برزیلی است که در سال ۱۹۸۱ منتشر شد. این کتاب برنده جایزه Camões، بالاترین جایزه ادبی زبان پرتغالی شد. این کتاب تاکنون توانسته جوایز و افتخارات زیادی نظیر جایزه Casa de las Américas و جایزه Jabuti را در سال ۱۹۸۲ کسب کند. این کتاب در ژانر نظریه و نقد ادبی نوشته شده و توانسته نظر بسیاری از منتقدین و علاقمندان به مطالعه را به خود جلب کند. نویسنده توانسته داستانی عاشقانه و روایتی دلچسب از زندگی دو نفر و خانواده آنها را در قالب یک رمان جذاب بیان کند. کتاب حال حاضر توسط پژمان رضایی به فارسی ترجمه و در سال 1402 توسط نشر نی منتشر شده است.

درباره نویسنده

لجیا فاگونجیس تلیس نویسنده معروف برزیلی است که در سال ۱۹۱۸ در سائوپایولو در برزیل به دنیا آمد. به او لقب بانوی ادبیات برزیل داده‌اند زیرا وی یکی از تاثیرگذارترین زنان در نویسندگی و تاریخ ادبیات برزیل و همچنین از پیشتازان پست مدرنیسم در این کشور بوده است. آثار وی به موضوعاتی نظیر مرگ، عشق و جنون می‌پردازد. فاگونجیس اولین زن برزیلی بود که کاندیدای دریافت جایزه نوبل ادبیات شد. از جمله برجسته‌ترین نوشته‌های وی می‌توان به کتاب حوض سنگی و رمان دخترها اشاره کرد. هر دو این کتاب‌ها جوایز متعددی برای فاگونجیس به ارمغان آورده‌اند. سرانجام وی در سال ۲۰۲۲ درگذشت.

چرا باید کتاب قبل از رقص سبز را بخوانیم؟

کتاب "قبل از رقص سبز" داستانی عاشقانه و تراژیک است که به بررسی موضوعاتی مانند عشق، از دست دادن و هویت می‌پردازد. این کتاب با زبانی شاعرانه و تصویرسازی‌های قوی نوشته شده است و به یکی از آثار کلاسیک ادبیات برزیل تبدیل شده است. داستان کتاب درباره یک زن جوان به نام "آراونتا" است که در یک شهر کوچک در برزیل زندگی می‌کند. او یک روز در خیابان با مردی به نام "ادواردو" آشنا می‌شود و بین آن‌ها عشقی فوری و آتشین شکل می‌گیرد. ادواردو یک هنرمند جوان است که به تازگی به شهر بازگشته است. او با خانواده‌ای ثروتمند و محافظه‌کار ازدواج کرده است، اما عشقش به آراونتا او را وادار می‌کند که زندگی‌اش را تغییر دهد. آراونتا و ادواردو رابطه‌ای عاشقانه و پرشور را آغاز می‌کنند، اما این رابطه با مخالفت‌های شدید خانواده‌های آن‌ها روبرو می‌شود. خانواده‌ی ادواردو او را مجبور می‌کنند که آراونتا را ترک کند و به زندگی‌اش بازگردد.

در بخشی از کتاب قبل از رقص سبز می‌خوانیم

یواش حرف بزن، لورنا، یواش حرف بزن!» مرد با چنان حالتِ تضرُّعی این را گفت که زن یک‌باره از جا پرید و سرش را بالا آورد. خاطرش آسوده شد وقتی دید مرد فقط ادای آدم‌های وحشت‌زده را درمی‌آورد و دست‌هایش را تکان می‌دهد. تو به خنجر و فرشته می‌گی خنزر پنزر؟ این چه حرفیه! الان فرشته می‌ره چُغلیتو پیش خدا می‌کنه. این از اون فرشته‌های فضول نیست. زن با او صورت به صورت شد. «تا یادم نرفته، تو می‌گی اگه کسی دوست‌مون نداشته باشه تبدیل می‌شیم به یه چیز بی‌مصرف، یه چیز بی‌معنا، درست؟ پس حضرت آقا بدونن که خیلی مهم‌تر از این‌که دوست‌مون داشته باشن اینه که دوست داشته باشیم، شیرفهم شدی؟ این اون چیزیه که ما رو از این وزنۀ مخصوص کاغذ متمایز می‌کنه، لطف هم کنین قبل از این‌که بزنین بشکنین، بذارینش روی میز، باشه؟ شیشه‌ش دیگه گرم شده. گوی را میان دست‌هایش پوشاند.

برای علاقمندان به کتاب قبل از رقص سبز

اگر شما نیز از علاقمندان به کتاب قبل از رقص سبز هستید، مطالعه کتاب‌های زیر را به شما توصیه می‌کنیم.

●     اتاقی از آن خود، ویرجینیا وولف

کتابی جذاب از ویرجینیا وولف که بسیاری آن را پایه گذار نقد ادبی فمینیستی می دانند

●     تا نیمه راه، ابوالقاسم علیزاده آل یاسر

این کتاب به داستان زندگی خدیجه میرشکار، اولین زن اسیر ایرانی می پردازد.

●     آینه‌های ناگهان، قیصر امین پور

آینه‌های ناگهان نام یکی از معروف‌ترین عناوین شعر قیصر امین‌پور است.

 


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۱ مگابایت
تعداد صفحات
193 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۲۶:۰۰
نویسنده لیجیا فاگونجیس تلیس
مترجمپژمان رضایی
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
antes do baile verde
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۴/۲۴
قیمت ارزی
9 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۱ مگابایت
۱۹۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
90,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قبل از رقص سبز
قبل از رقص سبز
لیجیا فاگونجیس تلیس
نشر نی
5
(1)
90,000
تومان