0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تیری که خطا رفت

معرفی، خرید و دانلود کتاب تیری که خطا رفت

معمای باشگاه قتل پنجشنبه
درباره تیری که خطا رفت

کتاب تیری که خطا رفت اثری خواندنی از ریچارد آزمن بوده که در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز جای گرفته است. در این کتاب اعضای باشگاه قتل پنجشنبه‌ها در تلاش هستند تا به معمای گم شدن یک خبرنگار پاسخ دهند. در این دوره الیزابت، یکی از اعضای گروه دچار مشکلات شخصی می‌شود و به چالش‌های داستان می‌افزاید. اگر به خواندن کتاب‌های داستان خارجی علاقمند هستید، به شما توصیه می‌کنیم سری به دسته کتاب‌های جنایی-پلیسی فیدیبو بزنید.

کتاب انجمن قتل پنج‌شنبه‌ها اولین کتاب ریچارد است که به داستان زندگی چهار دوستی می‌پردازد که سعی دارند معمای قتل فردی از روستا را حل کنند. کتاب گلوله‌ای که خطا رفت را می‌توان به نوعی ادامه کتاب قبلی ریچارد دانست و اتفاقات آن ده سال پس از کتاب اول پیش می‌آیند.

موضوع کتاب تیری که خطا رفت

کتاب تیری که خطا رفت داستان گروه کوچکی از شهروندان سالخورده را بازگو می‌کند که مرتباً برای بحث در مورد معماهای حل نشده ملاقات کرده و تلاش می‌کنند تا این معماها را حل کنند. این گروه از الیزابت بست، جویس میدوکرافت، ران ریچی و ابراهیم عارف تشکیل شده که هدف بعدی آن‌ها، پیدا کردن بتانی ویتس، خبرنگاری است که در حین بررسی پرونده فرار مالیاتی، برای همیشه گم شده است.

نویسنده برای توصیف بهتر موقعیت، علاوه بر به تصویر کشیدن تلاش‌های شخصیت‌های اصلی، چندین شخصیت‌های فرعی را نیز معرفی می‌کند که هر کدام از آن‌ها می‌تواند نقشی در گم شدن خبرنگار داستان داشته باشند. مایک واگهورن، مجری محبوب یک برنامه تلویزیونی که قرار است با ران دیدار کند. همه افراد گروه برای حمایت از ران حاضر می‌شوند اما هدف اصلی آن‌ها تحقیق در مورد پارتنر سابق مایک، بتانی است. پائولین میکاپ آرتیست مایک، عاشق ران شده و یک داستان عاشقانه بین این دو شکل می‌گیرد.

در این بین ابراهیم، روانپزشک بازنشسته، با کانی جانسون که به دلیل قاچاق و فروش مواد مخدر در زندان است، مصاحبه می‌کند. کانی قسم خورده که از ران به خاطر زندانی کردن او انتقام بگیرد. مشخص می‌شود هدر گاربت به دلیل کشتن بتانی، در همان زندانی است که کانی در آن قرار دارد. کانی به اصرار ابراهیم با هدر دوست شده و پس از آن، جسد او در سلولش پیدا می‌شود. آیا قتل اتفاق افتاده یا خودکشی است؟

چرا باید کتاب تیری که خطا رفت را بخوانیم؟

کتاب تیری که خطا رفت اثری جذاب و فراموش نشدنی از ریچارد آزمن است. ریچارد در تمام اثار خود از سبک نوشتن هوشمندانه‌ای استفاده می‌کند. او دیدگاه‌های مختلفی را در طول داستان ارائه داده و گاهی اوقات از داستان منحرف می‌شود تا کمی به یک صحنه یا شخصیت، رنگ بیشتری ببخشد.

از همان ابتدای کتاب با گروهی آشنا خواهید شد که علاقه دارند در جلسات خود به بررسی معما بپردازند. یک پرونده عجیب توجه آن‌ها را به خود جلب کرده و قبل از اینکه متوجه شوند، دو مظنون اصلی قتل مرده‌اند. چالش‌هایی که پیش روی این گروه قرار می‌گیرد، داستانی بی نظیر و هیجان انگیز خلق می‌کند که مطالعه آن را، برای تمام علاقمندان به داستان خارجی جذاب می‌سازد.

دوست نداشتن شخصیت‌هایی که ریچاد آزمن خلق کرده، سخت است. هر شخصیت به خوبی توصیف شده و می‌توان با کتاب ارتباط برقرار کرد. همه این شخصیت‌ها نقشی در حل و فصل جنایت داشته و به عنوان یک گروه، کار تیمی خوبی را ارائه می‌دهند. روشی که آزمن برای حل کردن قتل‌ها به کار می‌رود، فریبنده و هوشمندانه است، طوری که نمی‌توانید این کتاب را برای یک لحظه زمین بگذارید.

درباره نویسنده کتاب تیری که خطا رفت

ریچارد عثمان یا ریچارد آزمن (Richard Osman) تهیه کننده، مجری و کمدین تلویزیونی است که استعداد خوبی در نوشتن کتاب‌های جنایی-معمایی دارد. ریچارد 28 نوامبر سال 1970 در انگلستان متولد شد و از زمان مدرسه، علاقه زیادی به نویسندگی پیدا کرد. ریچارد در دانشگاه به تحصیل در رشته علوم سیاسی و جامعه شناسی پرداخته و پس از آن به عنوان یک دستیار تهیه کننده، کار خود را در تلویزیون آغار کرد. ایشان از سال 2019 شروع به چاپ کتاب‌های خود کرد و توانست با فروش آن‌ها به موفقیت خوبی برسد.

اگر به خواندن آثار ریچارد عثمان علاقه دارید، دو کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب باشگاه قتل پنجشنبه

·      کتاب مردی که دو بار مُرد

در بخشی از کتاب تیری که خطا رفت می‌خوانیم

در بار دیگر باز و الیزابت وارد اتاق می‌شود. حالا تمام اعضای گروه اینجا هستند. ران وانمود می‌کند نسبت به حضور او بی‌اعتناست. آخرین باری که با دوستانش این‌طور یکجا جمع شدند، زمانی بود که به‌عنوان کارگران چاپخانه‌ی واپینگ اعتصاب کردند و بعد از درگیری با پلیس ضدشورش روانه‌ی بیمارستان شدند. یاد آن روزها به‌خیر.

الیزابت می‌گوید: «کاری ندارما، اما قیافه‌ت خیلی تغییر کرده، ران. درسته؟ انگار رو اومدی. سرحال به‌نظر می‌آی.»

ران غرغر می‌کند و متوجه لبخند پولین می‌شود. اگر انصاف به خرج می‌داد، باید اعتراف می‌کرد دختر خوش‌خنده‌ای است. آیا پولین هم‌تراز اوست؟ او‌ که شصت‌وخورده‌ای سن دارد، آیا برای ران کمی جوان نیست؟ این روزها چه کسی هم‌تراز اوست؟ خیلی وقت بود به این موضوع فکر نکرده بود. به‌هرحال، عجب لبخند جذابی دارد!

پیشنهادی برای علاقمندان به کتاب تیری که خطا رفت

اگر به کتاب‌ تیری که خطا رفت علاقمند هستید، در ادامه همراه ما باشید تا چند اثر جذاب از داستان‌های جنایی و پلیسی را به شما معرفی کنیم.

·      کتاب محاکمه نوشته کافکا

·      کتاب خانه ای که در آن مرده بودم نوشته یگو هیگاشینو

·      کتاب در یک جنگل تاریکِ تاریک نوشته روث ور

·      کتاب قتل راجر آکروید نوشته آگاتا کریستی

·      کتاب راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب نوشته هالی جکسون



دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۲۳ مگابایت
تعداد صفحات
258 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۳۶:۰۰
نویسندهریچارد عثمان
مترجمندا شادنظر
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Bullet That Missed: A Thursday Murder Club mystery
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۲۶
قیمت ارزی
12.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۲۳ مگابایت
۲۵۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(2)
161,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تیری که خطا رفت
تیری که خطا رفت
معمای باشگاه قتل پنجشنبه
نشر قطره
5
(2)
161,000
تومان