0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب تاریکی در بالای پله ها و یک نمایشنامه ی دیگر

معرفی، خرید و دانلود کتاب تاریکی در بالای پله ها و یک نمایشنامه ی دیگر

کتاب متنی
نویسنده:
مترجم:
ناشر:
درباره تاریکی در بالای پله ها و یک نمایشنامه ی دیگر


نقد و بررسی کتاب تاریکی در بالای پله ها و یک نمایشنامه ی دیگر

کتاب تاریکی در بالای پله ها و یک نمایشنامه دیگر اثر ویلیام اینگ، نمایشنامه نویس برجسته آمریکایی، مجموعه‌ای از دو نمایشنامه‌ی قدرتمند و تحسین شده است که به واسطه‌ی پرداخت عمیق به مسائل انسانی و زوایای پنهان روان انسان، جایگاه ویژه‌ای در ادبیات نمایشی جهان پیدا کرده‌اند. نمایشنامه‌ی تاریکی در بالای پله ها، داستانی غم انگیز و تکان دهنده از زوال و تباهی یک خانواده را روایت می‌کند. تاریکی و ناامیدی حاکم بر فضای داستان، به گونه‌ای در تار و پود اثر تنیده شده است که خواننده را به عمق سیاهی وجود انسان رهنمون می‌شود. کتاب در فضایی متفاوت و با لحنی طنزآمیز به نقد جامعه‌ی آمریکا می‌پردازد. اینگ در این اثر، با ظرافتی مثال زدنی، پوچی و تناقضات موجود در جامعه‌ی مرفه آمریکا را به تصویر می‌کشد و به مسائلی مانند نژادپرستی، تبعیض جنسی و مادی‌گرایی می‌پردازد. اگر شما هم به خواندن کتابهای ادبیات نمایشی حوزه نمایشنامه علاقه دارید حتما به دسته‌بندی نمایشنامه فیدیبو سر بزنید.

ویلیام اینگ، نگارنده‌ی تاریکی و روشنایی وجود انسان

ویلیام اینگ در شهر ایندیپندنس ایالت کانزاس به دنیا آمد. او در خانواده ای مذهبی بزرگ شد و پدرش کشیش بود. اینگ دوران کودکی خود را در شهر کوچکی در کانزاس سپری کرد و تجربیات این دوران، تاثیری عمیق بر آثار او گذاشت. او یک نمایشنامه نویس و فیلم‌نامه‌نویس برجسته آمریکایی بود که به واسطه آثار قدرتمند و تحسین شده‌اش، به عنوان یکی از مهم‌ترین نویسندگان قرن بیستم شناخته می‌شود. ویلیام اینگ در طول دوران فعالیت خود، جوایز متعددی از جمله جایزه پولیتزر و جایزه تونی را کسب کرد و آثارش به زبان‌های مختلف ترجمه و در سراسر جهان به روی صحنه رفت. آثار او به واسطه پرداخت عمیق به مسائل انسانی و زوایای پنهان روان انسان، جایگاهی ویژه در ادبیات نمایشی جهان پیدا کرده است. 

شخصیت‌های نمایشنامه‌های او به گونه‌ای پرداخت شده‌اند که عمق و ظرافت‌های روان انسان را به نمایش می‌گذارند. دیالو‌گ‌های قوی و ظریف، فضاسازی دقیق و مضامین عمیق انسانی، از جمله ویژگی‌های بارز آثار اینگ هستند. آثار او همچنان به عنوان میراثی ارزشمند، باقی مانده و به عنوان منبعی الهام بخش برای نویسندگان و هنرمندان سراسر جهان محسوب می شوند.

چرا کتاب تاریکی در بالای پله ها و یک نمایشنامه دیگر را بخوانیم

کتاب تاریکی در بالای پله ها و یک نمایشنامه ی دیگر شامل دو نمایشنامه با مضامین متفاوت است. تاریکی در بالای پله‌ها به مسائلی مانند خیانت، مرگ، بیماری، تنهایی و ناامیدی می‌پردازد، در حالی که یک نمایشنامه‌ی دیگر در فضایی متفاوت و با لحنی طنزآمیز به نقد جامعه‌ی آمریکا می‌پردازد. این کتاب خواننده را به تفکر در مورد زوایای پنهان وجود انسان و مسائلی مانند تاریکی و روشنایی، امید و ناامیدی، عشق و نفرت و... وا می دارد. همینطور به واسطه پرداخت به مسائلی مانند تبعیض جنسی، نژادپرستی و مادی گرایی، به خواننده در درک بهتر جامعه بشری کمک می‌کند. این کتاب فرصتی مناسب برای آشنایی با سبک و سیاق ویلیام اینگ، نمایشنامه‌نویس برجسته آمریکایی است. همچنین به عنوان یکی از آثار کلاسیک ادبیات نمایشی جهان شناخته می‌شود و خواندن آن برای علاقه‌مندان به تئاتر و ادبیات، تجربه‌ای ارزشمند خواهد بود. در نهایت، خواندن کتاب تاریکی در بالای پله ها و یک نمایشنامه ی دیگر به شما کمک می کند تا با زوایای جدیدی از وجود انسان آشنا شوید و درک عمیق تری از جامعه ی بشری پیدا کنید.

در بخشی از کتاب تاریکی در بالای پله ها و یک نمایشنامه دیگر می‌خوانیم 

 رابین گمونم تو تموم این سال ها خیال می‌کردی با یه مرد جربزه دار عروسی کردی. مردی که از روی پل ها می پره و قطارها رو نیگه می‌داره و با هفت تیر شیکم سرخ پوست ها رو سفره می‌کنه. مردی که از هیچ چی تو دنیا نمی‌ترسه. کورا، دوره زمونه دیگه عوض شده. نمی‌دونم داریم به کجا می‌ریم. وقتی بچه بودم به جز یه اداره‌ی پست هیچ چی تو این شهر نبود. تا کلاس شیشم بیشتر درس نخوندم. اون روزا ملت خیال می‌کردن درس خوندن وقت تلف کردنه. حالا ببین چه خبره. یه عالمه مدرسه، کلیسا، فروشگاه‌های رنگ و وارنگ، سالن‌های سینما، کانتری کلاب. ملت یه شبه میلیونر می‌شن. سوار لیموزین می‌شن و می‌رن کانتری کلاب و تا خرخره می‌خورن و مست می‌کنن. یه جوری رفتار می‌کنن انگار اشرف مخلوقات که می‌گن اونان. کورا، خودمم موندم چی کار کنم. تو شهری که به دنیا اومدم احساس غریبی می‌کنم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب تاریکی در بالای پله ها و یک نمایشنامه دیگر

اگر شما هم به خواندن نمایشنامه علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما نمایشنامه‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۰ مگابایت
تعداد صفحات
162 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۲۴:۰۰
نویسندهویلیام اینگ
مترجمحامد صحت
ناشریکشنبه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۰۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۰ مگابایت
۱۶۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
50 ٪
4
0 ٪
3
0 ٪
2
50 ٪
1
0 ٪
3.5
(2)
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تاریکی در بالای پله ها و یک نمایشنامه ی دیگر
ویلیام اینگ
یکشنبه
3.5
(2)
30,000
تومان