0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ویرانه های من

معرفی، خرید و دانلود کتاب ویرانه های من

جستارهایی درباره ی روان رنجور و آدم ها
نویسنده:
محمد طلوعی
درباره ویرانه های من

کتاب ویرانه های من نوشته محمد طلوعی، کتابی جذاب است که دیدگاهی متفاوت نسبت به رنج و مشکلات انسان بیان می‌کند. نویسنده در این کتاب تجربه‌های خود از درد، تنهایی و تحمل را بازگو کرده و روان رنجور انسان را به تصویر می‌کشد. کتاب ویرانه های من محمد طلوعی یکی از متفاوت‌ترین داستان‌های فارسی است که در لایه‌های مختلف آن می‌توان به جهان بینی جدیدی دست پیدا کرد. اگر به خواندن کتاب‌های رمان فارسی علاقه دارید، حتما به دسته‌بندی کتاب‌های داستان و رمان فارسی فیدبیو سر بزنید.

موضوع کتاب ویرانه های من چیست؟

کتاب ویرانه های من نوشته محمد طلوعی با بررسی تکه‌هایی از زندگی نویسنده و بیان دغدغه‌های مشترک بین همه انسان‌ها، خواننده را با کتاب همراه می‌کند. محمد طلوعی برای بیان دیدگاه متفاوت خود نسبت به رنج‌های زندگی و نحوه تحمل آن‌ها از داستان‌های واقعی زندگی استفاده می‌کند که همین موضوع باعث درک بهتر کتاب می‌شود. به طور مثال در بخشی از کتاب به برادر هفده روزه‌ای اشاره دارد که در روزهای اول از زندگی رفته و هیچ عکس یا قبری از او به جای نمانده است.

در بخش دیگری از کتاب به مسائل مرتبط با وطن اشاره کرده و در بخشی دیگر به شرایطی می‌پردازد که انسان از حالات جوانی خود جدا شده و کم کم به سمت پیری می‌رود. در این روایات موضوعاتی مانند رشت، پدر، مادر و خانه و ادبیات دائما تکرار می‌شوند. محمد طلوعی به زیبایی تنهایی انسان را نشان داده و اندوه حاصل از علاقه به زیستن را بیان می‌کند.  

چرا باید کتاب ویرانه های من را بخوانیم؟

کتاب ویرانه های من با نثر ساده و دلنشین، شما را مجذوب خود خواهد کرد. با توجه به اینکه این کتاب حاصل تجربه‌های شخصی خود نویسنده است، درک موضوعات بیان شده برای خوانندگان راحت بوده و به خوبی می‌توانند با آن دغدغه‌ها همزادپنداری کنند. این کتاب نه تنها برای علاقمندان به رمان فارسی، بلکه برای خوانندگان کتاب‌های فلسفه و روان‌شناسی هم انتخابی ایده‌آل خواهد بود.

خواندن کتاب ویرانه های من به چه کسانی توصیه می‌شود؟

کتاب ویرانه های من برای همه افراد صرف نظر از نوع دیدگاه به زندگی، توصیه می‌شود. با مطالعه تجربه‌های محمد طلوعی وارد داستان‌هایی از زندگی او خواهید شد که مشابه دغدغه‌های روزمره همه ما بوده و ارتباط برقرار کردن با آن آسان است.

درباره محمد طلوعی، نویسنده کتاب ویرانه های من

محمد طلوعی نویسنده توانای متولد رشت است که در 21 اردیبهشت 1358 قدم به دنیا گذاشت. محمد طلوعی در رشته سینما دانشگاه سوره تحصیل کرده و پس از آن به سراغ ادبیات نمایشی هنرهای زیبا تهران رفته است. او نخستین اثر خود را در سال 1382 منتشر کرد که مجموعه شعری به نام خاطرات بندباز بود. رمان قربانی باد موافق محمد طلوعی سال 1386 منتشر شد و پس از آن آثار او مورد توجه خوانندگان زیادی قرار گرفت.

اگر به خواندن آثار محمد طلوعی علاقمند هستید، سه کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب من ژانت نیستم: این کتاب شامل 7 داستان کوتاه است که در آن محمد طلوعی مفهوم هویت را با قلمی متفاوت مورد بررسی قرار می‌دهد. به طور مثال عنوان یکی از داستان‌های این کتاب داریوش خیس است که در بخشی از آن، راوی از خود می‌پرسد «من کی‌ام؟»

·      کتاب زیر سقف دنیا: محمد طلوعی در کتاب زیر سقف دنیا تجربه خود را از شهرهای مختلف بازگو می‌کند. در واقع با کتابی روبه‌رو هستیم که به تجربه سفر محمد طلوعی به شهرهای مختلف می‌پردازد.

·      کتاب رئال مادرید: رویای مسابقه نوجوانان آبادانی با نوجوانان رئال مادرید آن‌ها را به دبی و امارات می‌کشاند. این کتاب می‌تواند انتخابی جذاب برای فوتبال دوستان باشد.

جهت مشاهده سایر آثار محمد طلوعی کلیک کنید.

در بخشی از کتاب ویرانه های من می‌خوانیم

در خط دوی مترو ساعت ده‌ و‌ نیم شب گم شده بودم، یک جایی جهت‌ها را در ایستگاه دروازه دولت اشتباه دنبال کرده بودم و رفته بودم یک خط دیگر. وقتی این‌ها را برای همسرم توی واتس‌اپ نوشتم، جواب ‌داد: «وا. تو لیسبون مثل پلنگ ایستگاه‌ها رو پیدا می‌کردی، تو تهران گم‌ شده‌ای؟»

پیغامش را که می‌‌خواندم فکر می‌کردم دارم مضمحل می‌شوم. این شروع اضمحلال من است و از این به بعد همه‌چیز رو به زوال است؛ ویرانی‌ای که همیشه منتظرش بودم. ویرانی ما چیزی است که لاجرم اتفاق می‌افتد، حتی اگر پسش بزنیم.

ویرانه‌های تاریخی را نگه‌ می‌داریم، حراست‌شان می‌کنیم و پاسبان می‌گذاریم و بلیت می‌فروشیم و به تماشای‌شان می‌رویم، اما ویرانه‌های انسانی ردی ندارند. کسی یادش نمی‌ماند وقتی ناخوش و خراب بوده چه شکلی داشته و بعدها هم ترجیح می‌دهد خودش را در روزگار آباد به یاد بیاورد و وقتی مُرد در خاطر دیگران آن آبادانی بگردد و بماند و تا وقتی هنوز آن‌هایی که خاطره را حمل می‌کنند نمُرده‌اند این آبادی دست‌به‌دست شود. اما این آبادی‌ای که در سرمان می‌گردد، این آبادانی‌ای که خیال می‌کنیم هستیم، حقیقت نیست یا لااقل همه‌ی حقیقت نیست.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب ویرانه های من

اگر از مطالعه کتاب ویرانه های من لذت بردید، سه کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب مدیر مدرسه اثر جلال آل احمد: جلال آل احمد در کتاب مدیر مدرسه داستان معلمی را روایت می‌کند که تلاش زیادی برای مدیر شدن دارد اما پس از رسیدن به این سمت، فشار زیادی احساس کرده و تصمیم به استعفا می‌گیرد.

·      کتاب سمفونی مردگان اثر عباس معروفی: سمفونی مردگان داستان خانواده‌ای در اردبیل را بازگو می‌کند که در دوره سلطنت رضا شاه زندگی می‌کنند. کتاب سمفونی مردگان، داستان را از دید چهار شخصیت به تصویر می‌کشد.

·      کتاب همنوایی شبانه ارکستر چوب ها اثر رضا قاسمی: همنوایی شبانه ارکستر چوب ها یکی از آثار قابل توجه ادبیات فارسی است که برخی لقب بهترین رمان چند دهه اخیر را به آن نسبت می‌دهند. این کتاب داستان مهاجری به نام یدالله را می‌گوید که در زیر شیروانی خانه‌ای در فرانسه زندگی کرده و در آن به بیان روابط ایرانیان مهاجر در فرانسه می‌پردازد.





دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
703.۰۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
93 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۰۶:۰۰
نویسندهمحمد طلوعی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
52,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۰۳.۰۰ کیلوبایت
۹۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
پربار 🌳 (2)
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
8 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بسیار زیبا. اولین کتابیست که از این نویسنده می‌خوانم و‌ خوشحالم از این کشف!

5
پربار 🌳

از ص 50 به بعد معرکه بود، معرکه

5

مثل همیشه عالی

4.3
(12)
پربار 🌳 (2)
41,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ویرانه های من
ویرانه های من
جستارهایی درباره ی روان رنجور و آدم ها
نشر چشمه
4.3
(12)
پربار 🌳 (2)
41,500
تومان