0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چرا آلمانی ها بهتر انجامش می دهند!
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب چرا آلمانی ها بهتر انجامش می دهند!

نکته هایی از کشوری بالغ
نویسنده:
جان کمپفنر
ناشر:
میلکان
درباره چرا آلمانی ها بهتر انجامش می دهند!

کتاب چرا آلمانی ها بهتر انجامش می دهند! کتابی جذاب در مورد فرهنگ، تاریخ و هویت کشور آلمان بوده که به قلم جان کمپفنر نوشته شده است. جان در این کتاب تصویر واضح‌تری از کشور آلمان و پیشرفت‌های آن در طی 150 سال گذشته ارائه داده و اجازه نمی‌دهد دید قبلی او تاثیری بر قضاوت منطقی‌اش داشته باشد. اگر به خواندن کتاب‌های مرتبط با علوم سیاسی علاقه دارید، حتما به دسته‌بندی علوم سیاسی فیدبیو سر بزنید.

کتاب چرا آلمانی ها بهتر انجامش می دهند! نتیجه تحقیقات دقیق و تجزیه و تحلیل هوشیارانه نویسنده است. کتاب به خوبی نوشته شده و موضوعاتی جالبی در مورد آلمان پس از جنگ را بازگو می‌کند. البته این کتاب به همان اندازه که درباره آلمان است، کتابی درباره بریتانیا است. کمپفنر برای خوانندگانش سخنرانی نکرده یا سعی ندارد چیزی را دیکته کند و قضاوت را به خود ما می‌سپارد اما نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که بریتانیای کنونی با همسایگان خود قابل مقایسه نیست. آلمان در حال حاضر صلح و آرامش خوبی را تجربه می‌کند اما بریتانیا در گذشته گرفتار شده و تحت تأثیر دنیای فانتزی قدرت امپراتوری قرار گرفته است.

موضوع کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می دهند! چیست؟

کتاب چرا آلمانی ها بهتر انجامش می دهند! کاوشی جذاب و سرگرم کننده از کشوری است که بریتانیایی‌ها دوست دارند از آن متنفر باشند! کمپفنر با طرح پرسش‌های مهمی می‌خواهد بداند چرا آلمان به الگویی برای دیگران تبدیل شده و همه سعی دارند این کشور را دنبال کنند، در حالی که بریتانیا هنوز در نوستالژی دوران جنگ به سر می‌برد و در مقابله با چالش‌های معاصر ناکام است. بخشی از کتاب شامل خاطرات خود نویسنده شده، بخشی از آن به مسائل تاریخی می‌پردازد و برخی علوم سیاسی را هدف قرار می‌دهد.

کمپفنر کتاب خود را به‌جای ترتیب زمانی، بر اساس موضوع تقسیم می‌کند. او تاریخ، جامعه، سیاست و اقتصاد را به صورت جداگانه بررسی کرده و شرایط کشور آلمان در دوران پس از جنگ را به تصویر می‌کشد. اگرچه دستاوردهای اقتصادی آلمان بسیار زیاد است اما نویسنده بیش از هر چیزی ساختار اجتماعی و فرهنگی آلمان را بازگو می‌کند. آلمان کشوری است که به جای فرد بر جامعه تاکید دارد. البته در بخش‌هایی از کتاب کمپفنر به عنوان یک مقیم دیرینه آلمان، می‌پذیرد که جامعه آلمان تا کامل بودن فاصله زیادی دارد. این کشور در پذیرش فناوری دیجیتال از سایر کشورها عقب‌تر بوده و زیرساخت‌های لازم را ندارد.

چرا باید کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می دهند! را بخوانیم؟

کتاب چرا آلمانی ها بهتر انجامش می دهند! بدون اینکه چیزی به حقیقت و تاریخ اضافه کند، سعی دارد به صادقانه‌ترین شکل ممکن آلمان کنونی را به تصویر کشیده و شرایط فعلی بریتانیا را بازگو کند. آلمان پس جنگ توانست خود را از زیر صفر به موقعیت خوبی برساند. این پیشرفت درس‌های خوبی برای سایر کشورها دارد که می‌توانند از آن الگو برداری کرده و قدم بزرگی برای آینده خود بردارند. این کتاب برای خوانندگان هم درس‌های زیادی خواهد داشت و بی طرفانه سعی دارد نکات مثبت و منفی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آلمان را بازگو کند.

خواندن کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می دهند! به چه کسانی توصیه می‌شود؟

کتاب چرا آلمانی ها بهتر انجامش می دهند! می‌تواند برای علاقه مندان به سیاست، تاریخ، جامعه و اقتصاد کشور آلمان مفید باشد.

درباره جان کمپفنر، نویسنده کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می دهند!

جان کمپفنر نویسنده و مجری بریتانیایی است که به واسطه شغل خود قدم به آلمان گذاشت. جان در سنگاپور از پدری یهودی و مادری پروتستان متولد شد. او پیش از سفر به آلمان دید زیاد خوبی نسبت به آلمان نداشت اما در سن 15 سالگی، شروع به مطالعه کتب تاریخی کرده و به مرور زمان علاقه بیشتری نسبت به کشور آلمان احساس کرد. به دلیل یک موقعیت کاری، به آلمان مهاجرت کرده و کتاب چرا آلمانی ها بهتر انجامش می دهند حاصل پروهش‌های او در این مدت هستند. این کتاب سال 2020 چاپ شده و طی سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ در تعدادی از روزنامه‌ها به عنوان یکی از کتاب‌های سال انتخاب شد.

در بخشی از کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می دهند! می‌خوانیم

برخی از رنجش‌های روزمره زندگی در آلمان کلیشه‌ای اما به حق بودند. یک روز پلیس جریمه‌ام کرد چون ساعت چهار صبح وقتی چراغ راهنمایی داشت آن آدمک افسانه‌ای قرمز را نشان می‌داد، نایستاده بودم. وقتی به افسر توضیح دادم که بعید است تا چند ساعت ماشین دیگری از این مسیر خلوت رد شود، فقط ماجرا را بدتر کردم. قانون قانون است. بوروکراسی باید رعایت شود حتی اگر منطق چیز دیگری بگوید. یک روز هم پاکت برجسته کاری شده زیبایی را روی شیشه جلو ماشینم. دیدم داخلش نوشته شده بود: «همسایه عزيز، لطفاً اگر امکانش هست ماشینتان را بشویید، چون وجهه این خیابان را خراب می‌کند.» در خلال این سال‌ها برخی از این قوانین راحت‌تر شده است؛ بعضی‌ها نیز صرفاً جای خود را به قوانین جدیدتر داده‌اند.

وای به حال عابر پیاده‌ای که وارد مسیر مخصوص دوچرخه شود. کی وقت شناسی به افراط کشیده می‌شود؟ اخیراً با ماشین یکی از دوستانم برای صرف ناهار روز یکشنبه به خانه فردی در حومه برلین رفتیم و هفت دقیقه به ساعت یک آنجا رسیدیم. پیروزمندانه گفت: «حالا می‌توانیم استراحت کنیم و گپ بزنیم» رأس ساعت یک اعلام کرد: «حالا می‌توانیم برویم داخل.» خیلی از آلمانی‌ها به این کلافگی‌ها واقف‌اند و ده‌ها توجیه و بهانه برای آن می‌آورند اول می‌گویند: «هر کشور عادت‌های عجیبی برای خودش دارد. مورد دوم به خستگی از جنگ مربوط می‌شود: برای کنترل خودمان به قوانین نیاز داریم.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب چرا آلمانی‌ها بهتر انجامش می دهند!

اگر از مطالعه کتاب چرا آلمانی ها بهتر انجامش می دهند! لذت بردید، سه کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب درباره ی آزادی اثر جان استوارت میل

·      کتاب افشای واتیکان اثر پل ویلیامز

·      کتاب هنر جنگ اثر سان تزو


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۵۹ مگابایت
تعداد صفحات
263 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۴۶:۰۰
نویسندهجان کمپفنر
مترجماکبر درویشی
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Why the Germans Do it Better: Notes from a Grown-Up Country,
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۲/۱۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۵۹ مگابایت
۲۶۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
3.3
(3)
65,000
٪50
32,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چرا آلمانی ها بهتر انجامش می دهند!
٪50
چرا آلمانی ها بهتر انجامش می دهند!
نکته هایی از کشوری بالغ
میلکان
3.3
(3)
65,000
٪50
32,500
تومان