0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ایران کجاست؟ ایرانی کیست؟
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب ایران کجاست؟ ایرانی کیست؟

درباره ایران کجاست؟ ایرانی کیست؟
اهلیت چیزی نیست که براثر اراده و خواست فردی و گروهی به صور فرمایشی ایجاد شود یا از بین رود اهلیت منوط به این است که جامعه در محیطی روزگارانی را سپری به میزان قدمت این همنشینی، دانایی غنا می یابد و به میزان این غنا، آحاد آن جامعه «کسی» می شوند ممتاز از دیگران و سرزمینشان «جایی» میشود ممتاز از جاهای دیگر. طبیعی است که سرزمینهای جوان و روزگار نادیده از غنای دانایی برخوردار نباشند و اهلیت در آنان ریشه نداونده باشد. در سرزمینهایی که حیات در آنان سابقه چندانی ندارد و به یمن فناوریهای مدرن ممکن شده است هر قدر هم قدرتمند و مرفه اهلیت مصداق ندارد و بیش از آن باید از شهروندی یا تابعیت سخن گفت. ایران از جمله سرزمینهایی است که سابقه طولانی و متداوم حیات در آن دانایی ویژه ای را پدید آورده و اهلش بنا به برخورداری از این دانایی هویتی مشخص و معلوم یافته اند. ایران سرزمینی خشک و کم جاذبه است؛ نه منابع نقد وافری دارد و نه اقلیم همواری مشابه همین شرایط در نواحی دیگر این کره خاکی سبب شده آن صفحات خالی از سکنه باقی بماند. دانایی در مقیاس جامعه و،سرزمین همچون ژنوم در مقیاس،سلولی، علی رغم وجوه اشتراک فراوان، موجبات تفاوتهای چشمگیر را فراهم ساخته است. بسیاری از صاحب نظران که قائل به بعد دیگری ورای موجودیت زیست شناختی یا مادون موجودیت الهی انسان و جامعه نیستند، تفاوتهای میان آدمیان را مهم نمیشمارند؛ لیکن موضوع این کتاب تامل در همین این مباحث بنا را بر آن گذاشته ایم که تفاوتهای محیط نه تنها تفاوت های زیستی آدمیان را رقم زده بلکه بنا به ایجاد کیفیات متفاوت دانایی عوالم متفاوتی ایجاد کرده است. جوامع به اعتبار همین تفاوت نه فقط مسیری اختصاصی را در تاریخ طی میکنند، بلکه وجوه افتراقشان بر وجوه اشتراکشان در هر زمینه ای سایه می اندازد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
16.۸۹ مگابایت
تعداد صفحات
576 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۹:۱۲:۰۰
نویسندهالناز نجفی
نویسنده دوممحمد بهشتی
نویسنده سومبهنام ابوترابیان
ناشرانتشارات روزنه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۰/۰۴
قیمت ارزی
22.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۶.۸۹ مگابایت
۵۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

این‌کتاب عطش من در خصوص ایران و ایرانی بودن رو سیراب کرد! این‌کتاب فقط مجموعه‌ای از داده نیست، بلکه با نثر جذاب و لطیف ابزارهایی رو برای شناخت خودمون و سرزمینمون و همنطور طبایع و سرزمین‌های دیگه رو میده. کتاب شاخصه‌ها و ابزار‌های بی‌نظیری برای طی مسیر زیست در این سرزمین به من داد. خوندن هر سطرش آبی بود روی آتش ناآگاهی من از ایران و ایرانی بودن. بی‌صبرانه منتظر جلدهای بعدی این اثر ارزشمند هستم.

4

اولا بدون این که نیازی باشد طولانی است ثانیا استدلالها و تعبیر و تفسیرها از نظر علمی محکم و قابل دفاع نیست.و بلا خره این که به نظر میرسد کتاب جهت فکری از پیش تعریف شده ای را دنبال میکند؟

4.7
(3)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
225,000
٪50
112,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ایران کجاست؟ ایرانی کیست؟
٪50
ایران کجاست؟ ایرانی کیست؟
الناز نجفی
انتشارات روزنه
4.7
(3)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
225,000
٪50
112,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر