0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دلایلی برای زنده ماندن
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب دلایلی برای زنده ماندن

نویسنده:
مت هیگ
درباره دلایلی برای زنده ماندن

آیا تا به حال در شرایطی گیر افتاده‌اید که حتی نفس کشیدن برایتان سخت شده باشد؟ مت هیگ در کتاب دلایلی برای زنده ماندن، از سخت‌ترین روزهای زندگی خودش صحبت می‌کند و از نهایت تلاشش برای برگشت به زندگی و شکست بیماری فلج‌کننده افسردگی می‌گوید.

کتاب دلایلی برای زنده ماندن (Reasons to Stay Alive) یک کتاب امیدبخش برای کسانی است که احساس می‌کنند تاریکی زندگی در حال بلعیدن آن‌هاست. در این کتاب داستانی که در حوزه خودیاری نوشته شده است، می‌توانید با تمام وجود رنجی که نویسنده در دوران افسردگی تحمل کرده است را لمس کنید و ببینید او چگونه توانسته افسردگی را شکست دهد و دوباره به زندگی برگردد. مت هیگ در این کتاب، داستان روزهای پرتنش خود را نوشته و آن را با خوانندگان به اشتراک گذاشته است. در این کتاب می‌توانید با دلایلی که انسان برای زنده ماندن به آن‌ها نیاز دارد آشنا شوید.

این کتاب در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و توانست به لیست کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز راه پیدا کند. نسخه حاضر توسط انتشارات علمی و فرهنگی با ترجمه «گیتا گرکانی» منتشر شده است.

خلاصه کتاب دلایلی برای زنده ماندن

در این کتاب نویسنده دست به نوشتن خاطراتش از دوران افسردگی زده و جزئیات آن را به اشتراک گذاشته است. او معتقد است که افسردگی در هرکسی به شکلی خاص بروز پیدا می‌کند و با درجات مختلف خودش را نشان می‌دهد. نشانه‌های افسردگی، حمله هراس و وحشت، از جمله نشانه‌های بیماری روانی هستند که دقیقا برای آن‌ها حس‌وحال تعریف شده‌ای وجود ندارد و هرکسی به شکلی خاص آن را تجربه می‌کند؛ گرچه افراد می‌خواهند همه را زیر یک چتر و در دسته‌بندی‌های مشخص قرار دهند.

نویسنده بیان می‌کند که خواندن خاطرات افرادی که بر رنج‌شان فائق آمده‌اند باعث تسلای خاطر می‌شود و به خاطر همین موضوع، دست به نوشتن این کتاب زده است. در این اثر جذاب، نویسنده بین خود فعلی و خود پیشینش بحث و گفتگو دارد. خود فعلی نماینده فردی است که از رنج‌ها خلاص شده و خود پیشین نماینده دوران سخت است. مت هیگ در خاطراتش می‌گوید که عشق، دوست داشته شدن و حمایت دیگران، یکی از مهم‌ترین علت‌های اساسی پیروزی او و شکست بیماری افسردگی بوده است.

درباره مت هیگ، نویسنده کتاب

مت هیگ (Matt Haig) یک نویسنده و روزنامه‌نگار موفق بریتانیایی است که در سال ۱۹۷۵ در شهر شفیلد انگلستان متولد شد. او در رشته‌های تاریخ و زبان انگلیسی در دانشگاه هال انگلستان درس خواند و سپس به روزنامه‌نگاری مشغول شد. هیگ در جوانی دچار افسردگی حاد شد و تا مرز خودکشی پیش رفت، اما توانست از پس این بیماری برآید و راه خودش را پیدا کند. مت هیگ سعی می‌کند از تجربیات زندگی شخصی‌اش، در نوشتن آثارش استفاده کند. از دیگر کتاب‌های پرفروش این نویسنده بریتانیایی می‌توان به «کتابخانه نیمه شب» و «یادداشت‌هایی درباره سیاره‌ای ناآرام» اشاره کرد. کتابخانه نیمه شب یکی از پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز است و توانسته جایزه گودریدز ۲۰۲۰ از نگاه مخاطبان را از آن خود کند.

چرا باید کتاب دلایلی برای زنده ماندن را بخوانیم؟

افسردگی یک بیماری خاموش است که تمام ابعاد زندگی شخصی و کاری فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ممکن است به یک‌باره، باعث فروپاشی روانی شود. با اینکه گستردگی این بیماری روانی بسیار زیاد است، اما افراد کمی هستند که درباره واقعیت آن اطلاعات کافی داشته باشند و بدانند چگونه باید با آن روبه‌رو شوند. در این کتاب نویسنده شما را با داستان خود همراه می‌کند و شما در حین خواندن یک رمان دوست‌داشتنی، یاد می‌گیرید که چگونه از پس رنج‌ها برآیید. از دیگر مزایای مطالعه این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با مطالعه این کتاب هم سرگرم می‌شوید و هم با جنبه‌های مختلف بیماری افسردگی آشنا می‌شود
  • یاد می‌گیرید در سیاه‌ترین روزها، چگونه به زندگی ادامه دهید
  • مهم‌ترین دلایلی که برای زندگی وجود دارند را کشف می‌کنید

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم

دنیا به شکل روبه افزایشی برای افسرده کردن ما طراحی شده. شادمانی برای اوضاع اقتصادی زیاد خوب نیست. اگر ما از آنچه داریم راضی باشیم، چرا باید بیشتر بخواهیم؟ چطور می‌توانید یک کرم مرطوب‌کننده ضدپیری بفروشید؟ کسی را نگران پیری می‌کنید. چطور مردم را وادار می‌کنید به یک حزب سیاسی رأی بدهند؟ با نگران کردن آن‌ها در مورد مهاجران. چطور آن‌ها را وادار می‌کنید بیمه شوند؟ با نگران کردن آن‌ها در مورد همه چیز. چطور آن‌ها را وادار به انجام جراحی پلاستیک می‌کنید؟ با برجسته کردن معایب جسمانی‌شان. چطور وادارشان می‌کنید یک برنامه تلویزیونی تماشا کنند؟ با نگران کردن‌شان در مورد از دست دادن آن برنامه. چطور وادارشان می‌کنید یک تلفن هوشمند جدید بخرند؟ با به‌وجود آوردن این احساس در آن‌ها که دارند عقب می‌مانند.

آرام ماندن به نوعی اقدام انقلابی تبدیل شده. خوشحال بودن با موجودیت ارتقا پیدا نکرده خودتان. راحت بودن با وجودهای انسانی آشفته خودمان نمی‌تواند برای کاسبی خوب باشد. ما برای زندگی دنیای دیگری نداریم و در واقع وقتی خوب از نزدیک نگاه کنیم، دنیای اجناس و تبلیغات واقعاً زندگی نیست. زندگی چیز دیگری است. زندگی چیزی است که وقتی همه آن مزخرفات را کنار می‌گذاریم، یا دست کم مدتی آن‌ها را نادیده می‌گیریم، به جا می‌ماند.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

بعضی از کتاب‌ها علاوه‌بر سرگرم کردن خواننده و ایجاد تجربه‌ای لذت‌بخش، نکات کاربردی‌ای را آموزش می‌دهند. اگر به‌دنبال چنین کتاب‌هایی هستید و از مطالعه کتاب دلایلی برای زنده ماندن لذت بردید، کتاب‌های زیر را می‌توانید در لیست مطالعه بعدی خود قرار دهید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۳ مگابایت
تعداد صفحات
218 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۱۶:۰۰
نویسندهمت هیگ
مترجمگیتا گرکانی
ناشرانتشارات علمی و فرهنگی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۸/۲۱
قیمت ارزی
7 دلار
قیمت چاپی
68,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۳ مگابایت
۲۱۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.1
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
25 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

من کتاب رو فیزیکی تهیه کردم و صراحتا باید عرض کنم که ترجمش روون نبود و موقع دنبال کردن کلمات و رسیدن به مفهوم جملات دچار مشکل شدم! یا کلمات درست انتخاب نشده بود یا جمله بندی مشکل داشت درهر صورت به خاطر علاقم به نویسنده و تجربه‌ی کتاب ((کتابخانه‌ی نیمه‌شب)) تا انتها ادامه دادم. درمورد محتوای کتاب شرایط زندگی یه فرد افسرده و نگاهش به مسائل، آدم‌های اطراف و حمایت‌هاشون ، چالش‌هاش رو می‌گه و چیزایی که باعث بهبودش شدن و چیزایی که آزارش میدادن و دلایل دیگران برای زنده موندنشون. عوامل موثر توی دوران افسردگی و نجات از افسردگی رو هم می‌گه ولی به قول نویسنده کتاب افسردگی تنوع خیلی زیادی داره راه‌های نجاتشم برای هرکسی متفاوته

5

شاید خواندنش در ابتدا تا حدی سنگین و حتی آزار دهنده باشد اما پیشنهاد می کنم که کتاب کنار گذاشته نشود و تا پایان آن خوانده بشود چون اگر پوسته را کنار بگذاریم دنیایی از نگاه های جالب به آدمی و اجتماع، زندگی و عشق دارد

2

کتاب عالی است اما ترجمه ضعف زیاد دارد و هرچه به انتها می رویم سَرسَری ترجمه هویداست . انتظار ترجمه کتابخانه نیمه شب را نداشته باشید و کاش ویراستاری کتاب را بازخوانی کند

5

ترجمه و محتوا فوق العادست, یکی از آرامبخش ترین کتاب های زندگیم..

3.2
(9)
67,000
٪30
46,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دلایلی برای زنده ماندن
٪30
دلایلی برای زنده ماندن
مت هیگ
انتشارات علمی و فرهنگی
3.2
(9)
67,000
٪30
46,900
تومان