0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قدرت عادت

معرفی، خرید و دانلود کتاب قدرت عادت

نویسنده:
چارلز داهیگ
درباره قدرت عادت

کتاب‌های زیادی وجود دارند که به پیشرفت افراد در حوزه‎های مختلف کمک می‌کنند. یکی از این کتاب‌ها کتاب قدرت عادت نوشته‌ی چارلز داهیگ است. این کتاب با عنوان اصلی «the power of habit» اولین‌بار در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و به‌سرعت در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت. همچنین این کتاب یکی از نامزدهای جایزه کسب‌وکار روزنامه فایننشیال تایمز در همین سال بود.

کتاب قدرت عادت، قدرت را در سه سطح مختلف عادات فردی، سازمانی و اجتماعی بررسی می‌کند و حلقه‌ی عادت را معرفی می‌کند. این حلقه سه المان دارد که برانگیختگی، اقدام و پاداش هستند و دائماً در طول روز تکرار می‌شوند. برای مثال هنگامی که مشغول انجام کاری هستید و تلفن شما زنگ می‌خورد، زنگ تلفن عامل برانگیختگی، پاسخ به آن اقدام و شنیدن صدای یک دوست یا اعضای خانواده پاداش آن است. باتوجه‌به اینکه بخش بزرگی از زندگی ما در سلطه‌ی این عادت‌ها قرار دارد بهتر است این چرخه را بشناسیم تا بتوانیم آن را بهینه کنیم و به شکلی در بیاوریم که مفیدتر است. بسیاری از اوقات حلقه‌ی عادت در زندگی ما باعث هدررفتن وقت می‌شود و اگر بتوانیم آن را به سمت بهینه‌شدن پیش ببریم زندگی بهتری خواهیم داشت.

کتاب چارلز داهیگ در نقاط مختلف دنیا طرفداران خودش را دارد و در ایران هم مترجمان مختلفی آن را به فارسی برگردانده‌اند، یکی از این ترجمه‌ها ترجمه‌ی الهام شریف است که نسل نواندیش آن را منتشر کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی علوم اجتماعی در دسترس مخاطبان فیدیبو قرار گرفته است و می‌توانید آن را در همین صفحه دانلود کرده و مطالعه کنید.

چارلز داهیگ کیست؟

چارلز داهیگ (Charles duhigg) نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی است که به‌خاطر سال‌ها فعالیتش در روزنامه‌هایی مانند نیویورکر، لس‌آنجلس تایمز، نیویورک‌تایمز و... شناخته می‌شود. او در دانشگاه ییل در مقطع کارشناسی درس‌خوانده و کارشناسی ارشد خود را هم از هاروارد دریافت کرده است. او جایزه‌ی پولیتزر را به همراه تیمش در نیویورک‌تایمز دریافت کرده است و جوایز بیشتری را هم دریافت کرده است. تعدادی از این جوایز شامل جایزه هیلمن در سال ۲۰۰۸،  جایزه گزارشگری تحقیقی انجمن خبرنگاران محیط‌زیست در سال ۲۰۱۰، جایزه ملی روزنامه‌نگاری اسکریپس هاروارد در سال ۲۰۰۹ و... هستند.

از این نویسنده کتاب باهوش‌تر، سریع‌تر و بهتر هم به فارسی برگردانده شده است.

چرا باید کتاب قدرت عادت را خواند؟

کتاب قدرت عادت یک کتاب معمولی نیست که آن را بخوانید و از کنارش عبور کنید. این کتاب مانند یک تلنگر محکم است که به شما می‌گوید بخش بزرگی از روزتان را در اختیار ندارید و آن را به اختیار عادت‌هایتان گذاشته‌اید. عادت‌هایی که می‌توانند خوب یا بد باشند. به کمک این کتاب می‌توانید مسئله عادت را به شکل آگاهانه بررسی کنید و درصورتی‌که مشکلات و نقاط ضعفی در این حوزه وجود دارد آن را برطرف کنید. نکته‌ی مهم دیگری که خواندن این کتاب را ضروری کرده است این است که قدرت عادت فقط درباره‌ی رفتار فردی نیست و به رفتار اجتماعی و سازمانی هم می‌پردازد و در نتیجه در سطح کلان هم اثر مؤثری است. این کتاب برای بزرگسالان نوشته شده است و برای تمام کسانی که می‌خواهند در زندگی به بهروزی برسند مفید است.

در بخشی از کتاب قدرت عادت می‌خوانیم

او این‌طور شروع کرد: ‌ «می‌خواهم با شما درباره ایمنی کارگران صحبت کنم. هرساله تعداد زیادی کارگر در آلکوا به‌شدت زخمی می‌شوند طوری که یک یا چند روز کاری بستری می‌شوند و کارشان را از دست می‌دهند. البته باتوجه‌به اینکه کارکنان ما با فلزاتی که درجه حرارت آن‌ها بیش از ۱۵۰۰ است و ماشین‌آلات سنگینی که می‌تواند بازوی یک مرد را بشکند کار می‌کنند، بازهم سابقه امنیت شغلی ما بالاتر از بسیاری از محیط‌های کاری دیگر کشور است؛ اما بازهم کافی نیست. من می‌خواهم آلکوا را به یکی از امن‌ترین شرکت‌های آمریکا تبدیل کنم و میزان صدمات را به صفر برسانم»

حاضران گیج شده بودند. این جلسات معمولاً یک سناریوی قابل‌پیش‌بینی داشت: ‌یک مدیرعامل جدید با مقدمه‌ای خوشایند شروع می‌کرد و لطیفه‌ای درباره خودش یا کسب‌وکار می‌گفت؛ سپس قول می‌داد که سود را افزایش و هزینه‌ها را کاهش دهد. بعد هم مقررات و قوانین بازرگانی را سرزنش می‌کرد و می‌گفت: دادگاه‌ها و دولت چقدر کارها را پیچیده می‌کنند و در نهایت هم سخنرانی خود را با چند واژه قلمبه‌سلمبه مد روز مانند همکاری، تشریک‌مساعی، کنترل نیروی کار و ازاین‌قبیل چیزها به پایان می‌رساند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب قدرت عادت

کتاب قدرت عادت کتاب ارزشمندی است که چیزهای زیادی از آن یاد خواهید گرفت. کتاب‌های دیگری هم وجود دارد که می‌توانید به سراغشان بروید و بخوانید:

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۶۸ مگابایت
تعداد صفحات
344 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۲۸:۰۰
نویسندهچارلز داهیگ
مترجمالهام شریف
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
the power of habit
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۲۲
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۶۸ مگابایت
۳۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
79,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
قدرت عادت
قدرت عادت
چارلز داهیگ

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قدرت عادت
قدرت عادت
چارلز داهیگ
انتشارات نسل نواندیش
0
(بدون نظر)
79,900
تومان