0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اولویت دادن به اولویت ها

معرفی، خرید و دانلود کتاب اولویت دادن به اولویت ها

زیستن، آموختن، مهر ورزیدن، میراثی به جا گذاشتن
درباره اولویت دادن به اولویت ها

اسفتن کاوی، راجر مریل و ربکا مریل در کتاب اولویت دادن به اولویت‌ها به شما یاد می‌دهند که چگونه برنامه‌ریزی کنید و به اولویت‌های زندگی‌تان پایبند باشید. این کتاب یک قطب نما به دست شما می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید راه زندگیتان را آسوده‌تر بپیماید.

در زندگی شلوغ امروزه که همه کار‌ها به صورت سرسام‌آوری روی سرمان ریخته و زمان نیز با سرعت در حال گذر است، پیدا کردن اولویت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. کتاب اولویت دادن به اولویت‌ها زیستن، آموختن، مهر ورزیدن، میراثی به جا گذاشتن (First things first: to live, to love, to learn, to leave a legacy) به شما یاد می‌دهد که چگونه انرژی‌تان را صرف هدف‌های اصلی کنید تا به آرامش و رضایت درونی برسید. زمان چیزی است که بدون هیچ تبعیضی به طور مساوی در اختیار همه قرار گرفته است؛ اینکه از این زمان چگونه استفاده کنیم، اهمیت زیادی دارد.

استفن کاوی قطب‌نمای مسیر را در اختیار شما قرار می‌داد که با استفاده از آن، می‌توانید به حقیقت ابدی پی ببرید. با مطالعه این کتاب می‌فهمید که چرا اغلب کار‌هایی که برایتان اولویت ندارد را در اولویت قرار می‌دهید. اولویت قرار دادن کارهای فرعی می‌تواند شما را از اهداف اصلی زندگی دور کند؛ ولی راه چاره در دستان شماست. کتاب به شما آموزش می‌دهد که چگونه زمان با ارزشتان را روی پرورش روابط واقعی و سرمایه‌گذاری روی کار‌هایی که واقعا از آن‌ها لذت می‌برید، صرف کنید.

این کتاب برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ منتشر شد. نسخه فارسی را می‌توانید با ترجمه «افشین ابراهیمی» که توسط انتشارات نسل نو‌اندیش منتشر شده است، مطالعه کنید.

درباره استفن کاوی، نویسنده موفق آمریکایی

استفن کاوی (Stephen R. Covey) نویسنده کتاب پرفروش «هفت عادت مردمان موثر»، یکی از نویسندگان موفق آمریکایی است که در سال ۱۹۳۲ به دنیا آمد. او در رشته مدیریت درس خواند و فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه تدریس، سخنرانی و نوشتن کتاب داشت. جالب است بدانید که مجله تایم آمریکا، استفن کاوی را یکی از ۲۵ چهره تاثیرگذار آمریکایی معرفی کرده است. بیشترین تمرکز او روی مسئله موفقیت در کار و زندگی است و کتاب‌های مختلفی را در این زمینه نوشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به «سرعت اعتماد»، «عادت هشتم» و «زندگی موثر» اشاره کرد. این نویسنده محبوب در سال ۲۰۱۲ براثر جراحت در یک حادثه، از دنیا رفت.

سه دلیل مهم برای مطالعه کتاب اولویت دادن به اولویت‌ها

اگر علاقه‌مند به کتاب‌های روانشناسی و توسعه فردی هستید، از مطالعه این کتاب لذت خواهید برد. علاوه‌بر آن، اولویت دادن به اولویت‌ها یک کتاب ضروری برای کسانی است که در زمینه برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی کارهایشان مشکل دارند و نمی‌دانند چگونه به اولویت‌هایشان رسیدگی کنند. کتاب حاضر مفهوم زمان، محدودیت زمان و لزوم داشتن یک برنامه مشخص براساس اولویت‌ها را به خوبی بررسی کرده است. با مطالعه این کتاب:

  • به یک قطب‌نمای دقیق برای تشخیص مسیر مجهز می‌شوید
  • انرژی‌تان رو روی اولویت‌های زندگی می‌گذارید و کمتر خسته می‌شوید
  • می‌توانید تصمیم‌های درستی بگیرید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

سومین‌ ایده‌ اساسی که به ما کمک می‌کند تعیین کنیم چه چیز‌هایی را در صدر قرار بدهیم، چیزی است که می‌توانیم ظرفیت چهار توانمندی انسانی بنامیم. ما انسان‌ها، توانمندی‌های منحصربه‌فردی داریم که ما را از دنیای حیوانات متمایز می‌سازد. اجازه بدهید چهار مورد از آن‌ها را مشخص کنم:

  1. خودآگاهی
  2. وجدان
  3. تصور خلاق
  4. اراده مستقل

بین آنچه برای ما پیش می‌آید و واکنشی که ما نسبت به رویداد‌ها نشان می‌دهیم، فضا و فاصله‌ای وجود دارد که نشان‌دهنده‌ی اختیار و تعیین‌کننده‌ سرنوشت‌مان است. این چهار توانمندی در فضایی قرار گرفته‌اند که حد فاصل محرک و واکنش است. این توانمندی‌ها آزادی نهایی انسانی ما را ایجاد می‌کنند که قدرت انتخاب واکنش و تغییر است. استفاده‌ صحیح از هر چهار توانمندی به ما قدرت می‌بخشد زندگی‌مان را با شمال حقیقی هم‌راستا سازیم. بیاید یک به یک نگاهی به آن‌ها بیندازیم:

خودآگاهی: در اصل توانایی ما برای فاصله گرفتن از خودمان به منظور بررسی تفکرمان، انگیزه‌مان،

سابقه‌مان، روش‌های‌مان اعمال‌مان و عادت‌های‌مان است.

وجدان: چیزی است که ما را به خِرَدِ اعصار و خرد دل متصل می‌سازد. سامانه‌ هدایت درونی‌مان است که به ما اجازه می‌دهد وقتی داریم دست به کاری می‌زنیم یا فقط راجع به انجام کاری فکر می‌کنیم، حس کنیم آیا این کار مطابق اصول است یا خیر. وجدان راهنمای اخلاقی عمیق‌مان است.

اراده مستقل: سومین توانمندی منحصر‌به‌فرد انسان، اراده‌ مستقل است که زمینه‌سازِ عمل کردن و فراتر رفتن از روش‌ها و الگو‌های ذهنی‌مان است؛ زمینه‌ساز این‌که انتخاب کنیم خلاف جهت جریان آب شنا کنیم؛ زمینه ساز این که روش‌های‌مان را بازنویسی کنیم و به جای واکنش نشان دادن بر مبنای احساسات یا موقعیت، برمبنای اصول عمل کنیم.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

کتاب اولویت دادن به اولویت‌ها، مهارت‌های شخصی و شخصیتی شما را در زندگی تقویت می‌کند و یک کتاب عالی برای توسعه فردی است. کتاب‌های زیادی در این زمینه چاپ شده‌اند که در نهایت، به شما کمک می‌کنند تا در زندگی شخصی و شغلی خود، فرد موفق‌تری باشید. از جمله این کتاب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
369.۷۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
95 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۱۰:۰۰
نویسندهاستیون کاوی
نویسنده دومراجر مریل
نویسنده سومربکا مریل
مترجمافشین ابراهیمی
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
First things first : to live, to love, to learn, to leave a legacy
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۱۵
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳۶۹.۷۵ کیلوبایت
۹۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(3)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
55,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اولویت دادن به اولویت ها
اولویت دادن به اولویت ها
زیستن، آموختن، مهر ورزیدن، میراثی به جا گذاشتن
انتشارات نسل نواندیش
5
(3)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
55,900
تومان