0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
درآمدی نو بر روان کاوی

معرفی، خرید و دانلود کتاب درآمدی نو بر روان کاوی

نظریه و درمان
ناشر:
نشر نو
درباره درآمدی نو بر روان کاوی

کتاب درآمدی نو بر روان‌کاوی به نویسندگی آنتونی بِیتمن و جرمی هُلمز،‌با نگاهی نو به روان‌کاوی نگریسته است. این کتاب سعی داشته تا مکاتب مختلف را بررسی کند و آرا و اختلافات آنان را شرح دهد.

نگاهی نو بر روان‌کاوی، نظریه و درمان (Introduction to Psychoanalysis: Contemporary Theory and Practice) چالش‌های روان‌کاوی و مکاتبی که از منظر روان‌کاوی به درمان نگریسته‌اند را زیر ذره‌بین گذاشته است. شاید با شنیدن نام روان‌کاوی، بی برو برگشت، به یاد فروید بیفتید. هرچند مطالعات و شیوه درمان فروید نقطه عطفی در روان‌کاوی است، اما نظریه‌پردازها، اندیشمندان مستقل، و مکاتب دیگری وجود دارند که به سهم خودشان، به درختِ روان‌کاوی، میوه‌ای جدید اضافه کرده‌اند. کتاب حاضر نگاهی به تمایز میان نظریه و درمانِ کلاسیک و مدرن داشته و در خلال این بررسی، مثال‌های متعددی را از اندیشمندان آورده است.

یکی از مهم‌ترین اقدامات برای درک درستِ روان‌کاوی، پیگیری روندِ تحول آن است. روان‌کاوی حیاتی تقریبا صد ساله دارد که طی آن، تحولات زیادی را پشت سر گذرانده است. آنتونی بِیتمن و جرمی هُلمز ضمن بررسی تاریخچه جنش روان‌کاوی، اختلاف‌نظرها و تضادهای موجود را نیز شرح داده و شباهت‌ها و اختلافات میان فرویدی‌های معاصر، اندیشمندان مستقل، کلاینی‌ها، نظریه روابط موضوعی، نظریه بین شخصی، روانشناسی خود و روانکاوی لاكانی را به دقت بررسی کرده‌اند.

این کتاب برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ به زبان انگلیسی منتشر شد. نسخه حاضر توسط «علیرضا طهاسب» به فارسی ترجمه شده و نشر نو آن را منتشر کرده است.

درباره نویسندگان کتاب

جرمی هولمز (Jeremy Holmes) روان‌پزشک، روان‌کاو و نویسنده انگلیسی است که در سال ۱۹۴۳ در لندن متولد شد. هولمز هم‌اکنون بازنشست شده است و به‌صورت خصوصی در مطب خود، مشغول درمان مراجعانش است؛ اما تا پیش از این، علاوه‌بر درمان، در دانشگاه‌های مختلف به تدریس نیز مشغول بود. بیشترین تمرکز این نویسنده انگلیسی بر مبحث تئوری دلبستگی است و در این زمینه مقاله‌های مختلفی نوشته است.

آنتونی بیتمن (Anthony W. Bateman) یکی دیگر از نویسندگان این کتاب، روان‌کاوی برجسته است که در زمینه روان‌پزشکی نیز فعالیت می‌کند. در زمینه روان‌کاوی با مرکز آنا فروید همکاری می‌کند. او در سال ۲۰۱۲ به پاس پژوهش و مطالعه در زمینه اختلال شخصیت، موفق به دریافت جایزه Senior  Scientist از گروه بریتانیایی و ایرلندی شد.

سه دلیل مهم برای مطالعه درآمدی نو بر روان‌کاوی

اگر از علاقه‌مندان به حوزه روان‌شناسی و روان‌کاوی هستید، مطالعه این کتاب برایتان لذت‌بخش خواهد بود. از طرفی این کتاب یک مرجع معتبر برای کسانی است که با حوزه درمان سروکار دارند و مایل هستند درباره روان‌کاوی بیشتر بدانند. مطالعه این کتاب برای علاقه‌مندان به حوزه روان‌کاوی، دانشجویان، درمانگران، متخصصان روان‌پزشکی، روان‌شناسی، مددکاری اجتماعی و... مفید خواهد بود. شما می‌توانید با خواندن درآمدی نو بر روان‌کاوی:

  • تاریخچه روان‌کاوی را به‌صورت دقیق بررسی کنید
  • با نظریات فروید و دیگر افراد در حوزه روان‌کاوی آشنا شوید
  • سیر تحول روان‌کاوی را طی صد سال بررسی کنید و به اختلافات و شباهت‌های موجود میان مکاتب و شیوه‌های درمان مختلف پی ببرید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

‏روان‌کاوی طی حیات صدساله‌اش بالیده و از‎ ‏رویدادی میان مایه و محدود به اروپای مرکزی،‎ ‏به پدیده‌ای درمانی و فرهنگی در سراسر جهان‎ ‏بدل شده است. فروید از معدود اندیشمندانی‎ است که افکارش فضای فکری و فرهنگی قرن‎ ‏بیستم را متأثر کرده و گویا در قرن جدید نیز‎ ‏همچنان تأثیرگذار است. با این همه، روان‌کاوی‎ ‏از آغاز، هم از درون و هم از بیرون با مناقشه و‎ ‏تردید دست به گریبان بوده است. درحقیقت،‎ ‏عمومیت تعارض، امکان و درعین‌حال‎ ‏دشواری حل‌وفصل آن، پیام محوری روان‌کاوی‎ است. بی‌ثباتی‌های سیاسی، مذهبی و اجتماعی به ظاهر نیازی سیری ناپذیر به دانش روان‌شناختی پدید آورده است. آموزش و درمان در حوزه روان‌درمانگری و مشاوره اکنون تقاضای بسیار دارند، به ویژه نزد طبقة متوسط و آزاداندیش. روان‌پزشکی و دارودرمانی گرچه همچنان نسبت به این دو موضعی نامشخص دارند، بیش از پیش روان‌درمانگری و مشاوره را مکمل رهیافت علمی توانمند اما محدود خود می‌یابند و گذشته از این، در کانون این آشفته بازار، روان‌کاوی خود دچار بحران است. این رهیافت که تا حدی قربانی توفیق خویش است، تلاش کرده تا خود را از روان‌درمانگری روان‌کاوانه و دیگر فراورده‌هایش متمایز کند. با مرگ پیروان بلافصل فروید، دوره حواریون به پایان می‌رسد و جست‌وجو در پی صور جدید رهبری و هدایت آغاز می‌شو. رکود اقتصادی، اساس اقتصادی روان‌کاوی را تهدید می‌کند‌. تاریخ نگاران –که لزوما همگی دچار سوگیری نبودند- تمامیت و اصالت علمی و اعتبار فلسفی روان‌کاوی تحت بررسی فروید را به چالش کشیدند.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

روان‌کاوی شبیه یک اقیانوس وسیع است که هرچه بیشتر بخوانید، بیشتر به عمق آن پی می‌برید و سوالات بیشتری برایتان ایجاد می‌شود. مطالعه منابع بیشتر، یکی از بهترین راه‌های موجود برای آشنایی با ابعاد مختلف روان‌کاوی است. شما می‌توانید در ادامه این کتاب، کتاب‌های زیر را مطالعه کنید:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۴۴ مگابایت
تعداد صفحات
440 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۴۰:۰۰
نویسندهآنتونی بِیتمن
نویسنده دومجرمی هُلمز
مترجمعلیرضا طهماسب
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Introduction to psychoanalysis contemporary theory and practice
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۳۱
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۴۴ مگابایت
۴۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

نسخه چاپی این کتاب رو دارم ، دکتر طهماسب نازنین که معرف حضور همه هستن، قطعا کتابی که ایشون ترجمه کرده باشه در اولویت خوانش مشتاقان یادگیری روانکاوی است.

5

من این کتاب رو نسخه چاپی خریدم ، بسیار توصیه میکنم این کتاب بی نظیر رو با ترجمه عالی دکتر طهماسب

5
(4)
158,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
درآمدی نو بر روان کاوی
درآمدی نو بر روان کاوی
نظریه و درمان
نشر نو
5
(4)
158,000
تومان