0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
18 دقیقه
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب 18 دقیقه

محورهای تمرکز خود را بیابید، بر عوامل حواس پرتی غلبه کنید و کارهای درست را انجام دهید
نویسنده:
پیتر برگمن
درباره 18 دقیقه

کتاب 18 دقیقه ( 18 minutes) اثری ارزشمند برای آن است تا بتوانیم زمان خودمان را به خوبی مدیریت کنیم و تا جای ممکن برای سال، ماه، روز و ساعت‌های زندگی‌مان برنامه داشته باشیم و آن‌ها را به شیوه‌ای واقع‌گرایانه مدیریت کنیم. حتما برای شما نیز پیش آمده است که نمی‌توانید به کارهای عقبافتاده‌تان برسید، برای همسر، فرزندان و پدر و مادرتان وقت بگذارید یا پایان‌نامه‌تان ناتمام باقی مانده است. بسیاری از ما برای رسیدن به اهداف خودمان برنامه‌ریزی می‌کنیم. ممکن است این برنامه‌ها بسیار خوب و منطقی باشند اما هیچ‌گاه به مرحله اجرا نمی‌رسند. گویی نیروهایی وجود دارند تا ما را می‌فریبند و نمی‌گذارند به سمت رسیدن به اهداف‌مان حرکت کنیم! اما قرار نیست این نیروها جادویی و مرموز باشند؛ همه ما مجموعه عادت‌هایی داریم که به صورت ناخودآگاه بر رویمان اثر می‌گذارند و ما  را پیش می‌برند. کتاب فوق ما را با چنین عاداتی آشنا خواهد کرد. این اثر از 5 بخش اصلی به همراه نتیجه‎‌گیری تشکیل شده است و 46 فصل دارد. کتاب فوق یکی از بهترین آثار در حوزه روانشناسی و مدیریت زمان است. تالیف آن به زبان انگلیسی در سال 2011 انجام شد و به علت استقبال زیاد به لیست کتاب‌های پرفروش راه پیدا کرد. سعید محمدی و بهناز ساداتیان به همت انتشارات نسل نواندیش این کتاب را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند؛ ترجمه فارسی اثر فوق در سال 1397 به چاپ رسید.

 پیتر برگمن را بیشتر بشناسیم

پیتر برگمن (peter Bregman) یک شخصیت آکادمیک، نویسنده و استراتژیست آمریکایی است. او در حال حاضر 40 سال دارد و به عنوان موسس و مدیر عامل یک شرکت به نام  Bregman Parthers فعالیت می‌کند. این کمپانی به شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی، خصوصی و غیرانتفاعی، مشاوره می‌دهد و یکی از سرآمدترین شرکت‌ها در حوزه آموزش مدیریت است. بسیاری از مدیران در ایالات متحده آمریکا و اروپای غربی از خدمات این کمپانی بهره می‌برند.

آقای برگمن تلاش کرده تا تجربیات و آموزه‌های خود را به زبانی ساده در اختیار دیگران قرار دهد، این کار در قالب انتشار کتاب، مقاله و برگزاری سمینارهای تخصصی آموزشی صورت می‌پذیرد. پیتر با دیگر همتایان خود در زمینه آموزش مهارت‌های توسعه فردی تفاوت دارد. برتری او بر دیگران، تحصیل در رشته مدیریت است. او در دانشگاه‌های پرینستون و کلمبیا درس خوانده است و در حال حاضر به عنوان استادیار در دانشگاه تگزاس در رشته‌ مدیریت فناوری اطلاعات تدریس می‌کند. 

برگمن در همایش‌های زیادی شرکت کرده است و رسانه‌های گوناگون آمریکایی با او به عنوان یک کارشناس و متخصص مصاحبه می‌کنند. آثار تالیفی این نویسنده و مشاور برجسته به زبان‌های گوناگونی از جمله زبان فارسی ترجمه شده‌اند. 

پیتر با وجود سن کم خود یک شخصیت برجسته آکادمیک است و مقالات علمی گوناگونی در حوزه فناوری اطلاعات و مدیریت استراتژیک دارد.

سه دلیل برای خواندن کتاب 18 دقیقه

زندگی همه ما بسیار شلوغ است و کلی کارهای نیمه‌تمام داریم. همیشه امکانش وجود دارد که وقت کم بیاوریم و نتوانیم به وظایف خودمان عمل کنیم. به همین خاطر باید مهارت‌هایی را برای مدیریت زمان خود یاد بیابیم. البته این مهارت‌ها با تمرین و شناخت دقیق از خود حاصل می‌شوند. خواندن کتاب 18 دقیقه به سه دلیل می‌تواند کیفیت زندگی ما را افزایش دهد.

  • با کمک این کتاب می‌توانیم محورهای تمرکز خودمان را افزایش دهیم.
  • با تکنیک‌هایی خاص بتوانیم بر حواس‌پرتی‌های ذهن خود غلبه کنیم و کار درست را انجام دهیم.
  • این اثر به ما یاد می‌دهد تا چگونه برای امورات روزمره خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

در بخشی از کتاب 18 دقیقه می‌خوانیم

در پایان فصل اسکی، هنگامی‌که خورشید درخشان در آسمان بود و شکوفه‌های کوچک بر روی درختان ظاهر می‌شدند. هنگام اسکی کردن دچار سرمازدگی شدم. نه یک سرمازدگی مختصر بلکه چندین انگشت پایم مانند برف سفید شدند. خوشبختانه هیچ‌کدام از انگشتانم را از دست ندادم. اما مجبور شدم آن‌ها را ده دقیقه زیر دوش آب داغ نگاه‌دارم تا به‌آرامی و با درد به رنگ عادی خود بازگردند.

نکته احمقانه این بود که من هميشه در زمستان بدون این‌که دچار سرمازدگی شوم. معمولاً در دمایی بسیار پایین‌تر از دمای انجماد اسکی می‌کنم. پس چه اتفاقی افتاده بود؟

به نظر می‌آب به دلیل فصل بهار بود که من سرمازده شدم.

در فصل زمستآن‌ که هوا سرد است. من یک ژاکت پشمی و چندین لایه لباس گرم می‌پوشم. مهم‌تر از همه. از گرم‌کننده‌های پا استفاده می‌کنم: بسته‌های شیمیایی نازکی که داخل بوت های اسکی سر می‌خورند و به مدت شش ساعت حرارت تولید می‌کنند. به آن‌ها نیاز دارم زیرا پاهای فوق‌العاده پهنی دارم و بوت‌هایم تنگ هستند که باعث می‌شود جریان خون من محدودشده و هنگام سرما مستعد سرمازدگی باشم.

این بار چون آخرین پایان هفته اسکی در فصل بهار بود. یک ژاکت سبک پوشیده و از گرم‌کننده‌های پا استفاده نکردم.

دمای هوا زیر دمای انجماد بود: دقیقاً بیست درجه فارنهایت.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب 18 دقیقه

خواندن کتاب 18 دقیقه می‌تواند اثرات مهمی روی زندگی شما بگذارد. اگر احساس می‌کنید که باید مهارت‌های بیشتری درباره مدیریت زمان یاد بگیرید، خواندن این کتاب‌ها برایتان مفید خواهد بود.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۶ مگابایت
تعداد صفحات
320 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۴۰:۰۰
نویسندهپیتر برگمن
مترجمسعید محمدی
مترجم دومبهناز ساداتیان
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۲۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۶ مگابایت
۳۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
75,900
٪30
53,130
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
18 دقیقه
٪30
18 دقیقه
محورهای تمرکز خود را بیابید، بر عوامل حواس پرتی غلبه کنید و کارهای درست را انجام دهید
انتشارات نسل نواندیش
0
(بدون نظر)
75,900
٪30
53,130
تومان