0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فقط استدلال!

معرفی، خرید و دانلود کتاب فقط استدلال!

مهم ترین ۱۰۰ استدلال فلسفۀ غرب
ناشر:
نشر نو
درباره فقط استدلال!

آیا می‌دانید که خواندن فلسفه غرب را از کجا شروع کنید و با تمامی قواعد منطقی آن آشنا شوید؟ فقط استدلال به‌عنوان یک دائرةالمعارف از مهم‌ترین 100 استدلال فلسفه‌ی غرب می‌گوید و منبع خوبی برای علاقه‌مندان به فلسفه است.

کتاب فقط استدلال: مهم‌ترین 100 استدلال فلسفه‌ی غرب با عنوان اصلی Just the Arguments: 100 of the Most Important Arguments in Western Philosophy مجموعه کاملی از استدلال‌های فلسفه‌ی غرب است که می‌توان از آن به‌عنوان فهرستی تقریبا کامل اما کارآمد از استدلال‌ها دانست. استدلال به‌عنوان سلاح فیلسوف، همیشه از الزامات فلسفه و خوانندگان این رشته مهم است. وقتی مسئله‌ای پیش می‌آید، همه به دنبال استدلال برای حل آن مسئله هستند. این کتاب یکی از بهترین منابع برای تدریس و خواندن فلسفه است. کتاب فقط استدلال به شش بخش تقسیم شده است: فلسفه‌ی دین، متافیزیک، معرفت‌شناسی، اخلاق، فلسفه‌ی ذهن، علم و زبان. استیون باربن و مایکل بروس با همکاری خود اثری را به چاپ رسانده‌اند که توسط نشر نو با ترجمه میثم محمدامینی به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

با مایکل بروس و استیون باربن بیشتر آشنا شویم

استیون باربن Steven Barbone در سال 1960 در آمریکا به دنیا آمد. او دارای مدرک دکترای فلسفه است که در حال حاضر در دانشگاه سن دیگو به‌عنوان پروفسور در حال تدریس است. باربن در سال 2018 با همکاری شاگرد خود، مایکل بروس Michael Bruce کتاب فقط استدلال را نوشت و پس از آن با همکاری دوباره‌ی آن‌ها، کتاب دیگری با عنوان استدلال‌های بد: ۱۰۰ مورد از مهم‌ترین اشتباهات در فلسفه غرب به چاپ رسید. مایکل بروس به‌عنوان شاگرد باربن، دانش‌آموخته دانشگاه سن دیگو است. تنها کتاب ترجمه شده از این فیلسوف دانان، فقط استدلال است؛ اما شما می‌توانید با مراجعه به دسته‌بندی فلسفه، از خواندن عناوین دیگر در فیدیبو، لذت ببرید.

پنج دلیل برای اینکه چرا باید کتاب فقط استدلال را بخوانیم

فلسفه از اولین مطالعات انسانی است که در سطح اجتماع شکل‌گرفته است؛ اما با گذشت زمان، منطق و قدرت استدلال افراد نیز تغییر کرده تا جایی که در فلسفه غرب استدلال‌های گوناگونی ایجاد شده است. نویسنده‌های این سعی کرده‌اند تا استدلال‌ها را بر اساس اهمیت، فهرست‌بندی کنند. خواندن کتاب فقط استدلال این امکان را به ما می‌دهد که:

  • با فلسفه‌ی غرب بیشتر آشنا شویم.
  • منبع و فهرست خوبی از استدلال‌های مختلف داشته باشیم.
  • قدرت فلسفی فکرکردن را در خود افزایش دهیم.
  • با این استدلال‌ها، به برخی پرسش‌های زندگی خود نیز پاسخ بدهیم.
  • راهنمای خوبی، مانند رشته‌های دیگر، برای فلسفه نیز داشته باشیم.

در بخشی از کتاب فقط استدلال می‌خوانیم:

براهین پنجگانه‌ی آکویناس برای اثبات وجود خدا کدام‌اند؟ آیا ضروری است که دست‌کم یک موجود قائم به ذات وجود داشته باشد تا بتوان توضیح داد که چرا بعضی چیزها وجود دارند و چنین نیست که هیچ چیزی نباشد؟ اگر چیزی به وجود آید، آیا می‌توان نتیجه گرفت که علتی داشته است؟

در میانه‌ی قرن بیستم، با ارائه معناشناسی‌ای برای منطق موجهات، ‌ معلوم شد که مفهوم جهان‌های ممکن چه مفهوم نیرومندی است و از همان زمان، ‌به ابزاری متعارف در جعبه‌ی ابزار فیلسوف تحلیلی تبدیل شده است. مفهوم جهان‌های ممکن به طور طبیعی برخی پرسش‌های هستی‌شناختی را برمی‌انگیزد.

هر سقط جنینی عملی است که به مرگ جنین می‌انجامد. هر عملی که به مرگ جنینی بینجامد، منجر به مرگ یک انسان، یک شخص، شده است. هر عملی که به مرگ یک انسان، یک شخص بینجامد موجب پایمال کردن حق آن انسان برای ادامه‌ی حیات است.

برتراند راسل یکی از تأثیرگذارترین فیلسوفان قرن بیستم گفته‌ی مشهوری دارد به این مضمون که: چگونه است که انسان‌ها، با وجود آن‌که تماس‌هایشان با جهان این‌قدر مختصر و شخصی و محدود است، می‌توانند این اندازه که می‌بینیم دانش داشته باشند؟

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب فقط استدلال

فلسفه یکی از موضوعاتی است که برای زندگی مدرن ضروری به نظر می‌رسد؛ زیرا انسان با پرسش و سؤال است که می‌تواند پیشرفت کند و فلسفه نیز راهی است برای پاسخ‌دادن به این پرسش‌های اساسی. با شروع تمدن و آغاز حکومت‌ها، فلسفه نیز ایجاد شد و به‌مرورزمان انسان با پرسش‌هایی پیچیده‌تر و اخلاقی‌تر مواجه شد. اگر به فلسفه علاقه دارید به عناوین زیر سر بزنید:

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۹۴ مگابایت
تعداد صفحات
630 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۱:۰۰:۰۰
نویسندهاستیوِن باربن
نویسنده دوممایکل بروس
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۶
قیمت ارزی
20 دلار
قیمت چاپی
540,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۹۴ مگابایت
۶۳۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.4
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
28 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
57 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

خجالت داره این قیمت!

2.8
(8)
227,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فقط استدلال!
فقط استدلال!
مهم ترین ۱۰۰ استدلال فلسفۀ غرب
نشر نو
2.8
(8)
227,000
تومان