0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زندگی بدون اضطراب

معرفی، خرید و دانلود کتاب زندگی بدون اضطراب

اندیشه هایی برای رهایی از چنگال اهریمن

درباره زندگی بدون اضطراب

کتاب زندگی بدون اضطراب به قلم محمدرضا بیات‌سرمدی، به شما یاد می‌دهد که اضطراب را از زندگی خود دور کنید و نسبت به اضطراب و ضررهای آن، آگاه شوید.

به نظر نویسنده اضطراب مثل زهری است که انسان‌ها با آن خودکشی می‌کنند و به زندگی خود پایان می‌بخشند. اضطراب مانند زهری است که در رگ‌های شما جریان دارد و سلامتی شما را به خطر می‌اندازد و آن‌گاه که گرفتارش شدید، چنگال‌های چون اهریمنش را بر تمام زندگی شما می‌پراکند. شاید نتوانید به وضوح شاهد اثرات این حسِ ویرانگر باشید و فقط زمانی حضورش را احساس کنید که کلِ وجودتان را در بر گرفته. به همین دلیل مهم است که نشانه‌های کوچک اضطراب را بشناسید و با آن مقابله کنید.

ترس یکی از واکنش‌های طبیعی انسان در برابر عاملِ خطرساز و خطرهای تهدیدکننده است. اما به مرور زمان، ترس جایش را به اضطراب و نگرانی داده است. اضطراب بیشتر پاسخی است به خطری خیالی و به همین دلیل، وجودش مانند زهری است که شما را از واقعیت زندگی دور می‌کند و اجازه نمی‌دهد به معنای واقعی از لحظه‌هایتان لذت ببرید. اضطراب به‌دنبال خودش علائمی مثل طپش قلب، عرق سرد، احساس تنگی نفس، ناراحتی معده، بیماری‌های اعصاب، در آشوبی و ... را به جسم و روان شما می‌آورد. این عاملِ بازدارنده، باید شناسایی و به شیوه درستی، تعدیل شود.

این کتاب توسط انتشارات نسل نواندیش و در سال ۱۴۰۰ منتشر شده است. شما می‌توانید نسخه الکترونیکی زندگی بدون اضطراب را از اپلیکیشن یا وب‌سایت فیدیبو خریداری کنید.

 درباره محمدرضا بیات‌سرمدی، نویسنده کتاب

محمدرضا بیات‌سرمدی یکی از نویسندگان موفق ایرانی است که کتاب‌های متنوعی را در زمینه موفقیت، خودیاری و توسعه فردی نوشته است. از جمله آثار موفق این نویسنده می‌توان به «چگونه از خودتان سبقت بگیرید»، «چگونه بر امپراطوری خود فرمانروایی کنید»، «چگونه بالاتری از دیگران پرواز کنید» و «چگونه بدرخشید» اشاره کرد. او سعی دارد در آثار خود، راه‌حل‌های عملی به مخاطبانش ارائه دهند تا در آن‌ها بتوانند زندگی بهتری را برای خود بسازند.

چهار دلیل مهم برای مطالعه زندگی بدون اضطراب

اگر از علاقه‌مندانِ حوزه روانشناسی و توسعه فردی هستید، با مطالعه این کتاب لذت خواهید برد. زندگی بدون اضطراب مطالب مفیدی را درباره ریشه اضطراب و ترس در نیاکان ما و سپس چگونگی تبدیل ترس به اضطراب در زندگی امروزه ارائه کرده است. به نظر نویسنده اضطراب زندگی با اضطراب، شکنجه‌ای بی‌رحمانه در سلولی انفرادی به نام تن است و به همین دلیل مهم است که برای حل این مشکل، زودتر دست به کار شوید. این کتاب به شما کمک می‌کند تا:

  • علت‌های اضطراب را در وجود خود پیدا کنید
  • به مرور با اضطراب‌های خود مقابله کنید
  • به فهمِ دقیق و درستی از اضطراب برسید
  • پیامدهای اضطراب را روی تن و روان خود بشناسید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

بسیاری از اضطراب‌های آدمی درست از همان لحظه حماقت‌باری آغاز می‌شود که او خود را خدای جهان می‌پندارد. هر انسانی در مرزهای توانایی‌هایش منزل دارد. بی‌گمان انسان‌ها سرشار از توانمندی و دانایی هستند. نباید فراموش کرد توانایی‌ها همیشه مرزی دارند و تا بی‌کرانه گسترش نمی‌یابند. مسئولیت‌های هرکسی به اندازه اختیارات اوست، نه بیشتر و نه کمتر. اگر این حقیقت را از یاد ببریم، مانند آن است که دروازه قلب‌مان را به روی اهریمن اضطراب گشوده‌ایم. گرمای سیاره زمین، جنگ‌های بی‌پایان، قحطی و گرسنگی، شکاف‌های طبقاتی، فقر و تنگ‌دستی، از بین رفتن جنگل‌ها، آلودگی هوا، تنهایی بشر، بی‌معنایی زندگی، جابه‌جایی گسل‌های زمین، آب شدن یخ‌های قطبی و انقراض دایناسورها همگی مشکلاتی هستند که جهان به آن‌ها دست به گریبان است. به یاد داشته باشید شما مسئول سامان دادن مشکلاتی نیستید که بر عهده خداوند است. شما فقط مسئول سهم کوچک خود در این کره خاکی هستید. شما مراقب باشید شیر آب آشپزخانه‌تان چکه نکند و آب ارزشمند بیهوده هدر نرود. در زندگی فقط در اندیشه چاره‌جویی برای حل مشکل‌هایی باشید که اختیار و توانش را دارید. اگر کمتر از توان و اختیارتان بکوشید، به خودتان بدهکار می‌شود و اگر بیشتر از توانمندی و اختیارتان از خودتان انتظار داشته باشید، نگرانی و اضطراب را بر خود چیره می‌کنید. شما بسیار مهم و بسیار ارزشمند هستید. درون شما گنجینه‌ای از توانمندی‌ها است که اغلب به کار گرفته نمی‌شود. وظیفه شماست که توانایی‌های خود را کشف و آن‌گاه از همه آن‌ها برای بهبود زندگی خود و دیگران استفاده کنید، اما هرگز خودتان را مهم‌تر از آنچه هستید، نپندارید.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

برای اینکه بتوانید روان خود را بهتر بشناسید و با ترس‌ها، اضطراب‌ها و ناکامی‌های درون‌تان آشنا شوید، کافی‌ست کتاب‌های مفیدی که در حوزه روانشناسی و توسعه فردی نوشته شده‌اند را مطالعه کنید. برای مطالعه بیشتر، کتاب‌های زیر را در فهرستِ مطالعه خود قرار دهید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
819.۲۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
183 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۶:۰۰
نویسنده محمدرضا بیات سرمدی
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۶
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۱۹.۲۶ کیلوبایت
۱۸۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
69,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زندگی بدون اضطراب
زندگی بدون اضطراب
اندیشه هایی برای رهایی از چنگال اهریمن
انتشارات نسل نواندیش
0
(بدون نظر)
69,900
تومان