0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مگس ها

معرفی، خرید و دانلود کتاب مگس ها

ناشر:
نشر نو
درباره مگس ها

مگس‌ها اولین رمان بزرگ درباره اولین انقلاب قرن بیستم است. رمان مگس‌ها از نخستین و مهم‌ترین رمان‌های نویسنده مکزیکی یعنی ماریانو آسوئلاست که در دوره دیکتاتوری مکزیک نوشته است.

داستان کتاب روایتی از زمان سقوط مکزیکوسیتی است ارتش سابق فدرال به همراه افسران، کارمندان و سیاستمداران و مردمی که طرفدار وی‌یا بودند در گیرودار وحشت مرگبار فرار بودند در واقع آن‌ها مشتی فرصت‌طلب و ترسو بودند که در دوره انقلاب در هر زمان پشت یک نفر مخفی شده بودند. مگس‌ها که همزمان تصویری تکان‌دهنده از محدودیت‌های جامعه، نمایشی معتبر از زندگی افرادی کوته فکر و ترسو و تصویری بی‌انتها از انقلاب است، رمانی نمادین از تجربه آمریکای لاتین و رمانی قدرتمند درباره سرخوردگی جنگ است.

مگس‌ها نه‌تنها رمانی از انقلاب مکزیک، بلکه از جنون معاصر خودمان در مواجهه با تحول و انقلاب است. این کتاب در دسته رمان و داستان قرار گرفته و ترجمه وازريک درساهاكيان تمام قدرت و شور آن را به تصویر می‌کشد این کتاب توسط نشر نو در سال 98 چاپ شد.

معرفی نویسنده

ماریانو آسوئلا، پرکارترین رمان‌نویس انقلاب مکزیک و نویسنده مهم‌ترین رمان‌های ادبیات مکزیک است، او در شهری کوچک در ایالت جالیسکو، مکزیک به دنیا آمد. ماریانو در گوادالاخارا در رشته پزشکی تحصیل کرد و در طول انقلاب به‌عنوان پزشک در کنار نیروهای پانچو ویلا خدمت کرد که باعث شد به طور مستقیم با وقایع و شخصیت‌هایی که در رمان‌هایش به آن پرداخته آشنا شود. آسوئلا علاوه بر رمان مگس‌ها دو کتاب بسیار معروف دیگر بر اساس انقلاب مکزیک به نام ارباب‌ها و فلک‌زده‌ها نوشته است. آزوئلا اساساً یک اخلاق‌گرا بود و ناامیدی او از انقلاب به‌زودی خود را نشان داد. او برای مکزیک بهتری جنگیده بود. درحالی‌که انقلاب برخی از بی‌عدالتی‌ها را اصلاح‌کرده بود، برخی دیگر را به همان اندازه تأسف‌بار ایجاد کرده است. ماریانو وقتی دید که خود خدمتگزاران و افراد غیراصولی امید خود را برای رهایی مستضعفان کشورش به نردبانی برای خدمت به اهداف خود تبدیل می‌کنند، ناامیدی او عمیق و اغلب تلخ بود. رمان‌های بعدی او گاهی با طعنه‌ای وحشیانه خدشه‌دار می‌شوند.

چرا باید کتاب مگس‌ها را بخوانیم؟

انقلاب‌ها شروع به مبارزه با استبداد می‌کنند و به مبارزه با خود پایان می‌دهند. در نبرد بین گروه‌هایی که زمانی علیه سلطنت متحد شده بودند تا نبرد جنگ داخلی و نبرد بر سر حقوق مدنی چهره‌ای متفاوت از وقوع یک انقلاب هستند. آیا این سرنوشت همه جنبش‌های انقلابی است؟ مگس‌ها مهم‌ترین رمان انقلاب مکزیک است. در صفحات کتاب، اقدامات گروهی از انقلابیون را دنبال می‌کنیم  به رهبری قهرمان داستان این رمان عمدتاً با رئالیسم کار می‌کند تا بسیاری از جزئیات خشن را به تصویر بکشد. تأثیرات انقلاب، به طور غیرمستقیم توجه ما را به انگیزه‌های احتمالی افراد مختلف را به جنگ جلب می‌کند. این رمان به نثری پراکنده نوشته شده است، و اگرچه با لحظاتی از توصیف زیبا آمیخته شده است، اما عمدتاً با گفت‌وگوی قهرمانان داستان و خود شخصیت‌های کتاب هدایت می‌شود.

در بخشی از کتاب مگس‌ها می‌خوانیم

اما ایتوربیده به قانون اساسی ۱۸۱۴ وفادار نماند و بی‌اعتنا به احساسات مردم با توطئه‌ای زیرکانه خود را امپراتور نامید و تاج‌گذاری کرد. مخالفان سلطنت به رهبری آنتونیولوپس ده سانتاآنا به مبارزه خود ادامه دادند و ۹ ماه بعد با سرنگونی رژیم سلطنتی، «جمهوری فدرال مکزیک» اعلام موجودیت کرد. ازاین‌پس تا نزدیک ۵۰ سال، تاریخ مکزیک لبریز از شورش‌ها و جنگ‌های داخلی و خارجی است. خود سانتآنا که از ۱۸33 تا ۱۸۵۵ مهم‌تری چهره سیاسی نظامی مکزیک بود. یازده بار به ریاست‌جمهوری رسید۔ و روی هم ۳۶ رئیس‌جمهور در این مدت بر سرکار آمدند. ‏ در پی مشاجره‌ای بر سر بدهی‌های عقب‌افتاده مکزیک به فرانسه، نیروهای فرانسوی وارد خاک آن کشور شدند و گرچه شکست خوردند، مکزیکی‌ها تلفات سنگینی دادند و سرانجام نیز بدهی‌ها را پرداختند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب

مگس‌ها از آن دست رمان‌هایی است که با خواندن چند صفحه ابتدایی از آن مشتاق خواهیم شد که تا انتهای داستان را بدون توقف بخوانیم. روایت انقلاب در این کتاب باعث شده است که در پایان داستان حس حضور در صحنه‌های داستان را داشته باشیم. اگر علاقه‌مند به دسته‌بندی رمان و داستان هستید و مگس‌ها را پسندیده‌اید عناوین زیر هم می‌تواند برای شما جذاب باشد:

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
798.۷۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
152 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۰۴:۰۰
نویسندهماریانو آسوئلا
مترجموازریک درساهاکیان
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۵
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
22,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۹۸.۷۶ کیلوبایت
۱۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
50 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

گزینه های بهتری برای خرید هم هست

3.5
(2)
58,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مگس ها
مگس ها
ماریانو آسوئلا
نشر نو
3.5
(2)
58,000
تومان