0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عادت های خُرد
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب عادت های خُرد

تغییرات کوچکی که تغییرات بزرگ می آفرینند
نویسنده:
بی جِی فاگ
ناشر:
میلکان
درباره عادت های خُرد

شخصیت ما مجموعه‌ی از عادت‌هاست و عادت‌های خرد هم بسیار مهم‌اند. شاید فکر کنید بسیاری از رفتارهایتان بی‌اثرند اما واقعیت این است که این‌گونه نیست و در واقع با روی‌هم گذاشتن همین رفتارها و کردارهای روزمره است که شخصیت هرکسی شکل می‌گیرد و گاهی ایجاد تغییر در همین چیزهای کوچک می‌تواند باعث تغییرات بزرگ شود. این چیزی است که بی جی فاگ در کتاب عادت‌های خرد از آن صحبت می‌کند.

کتاب خرده عادت‌ها با عنوان کامل «tiny habits: the small changes that changes every thing» اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. کتاب جذاب جی بی فاگ خیلی زود جای خود را باز کرد و در زمان کمی به چند زبان مختلف برگردانده شد.

این کتاب با مقدمه‌ای درباره‌ی تغییر و آسان بودن آن صحبت می‌کند و در ادامه در هر فصل درباره‌ی چیزهایی مانند عناصر رفتاری، انگیزه، توانایی، محرک‌ها و ... صحبت می‌کند. درونمایه‌ی این کتاب این است که تغییر عادت‌های بد و جایگزین‌کردن آن با عادت‌های خوب کوچک که به شکل مستمر ادامه پیدا کنند باعث بهبود شرایط زندگی می‌شد. فاگ در کتابش هم راه‌هایی برای رهایی از عادت‌های بد آموزش می‌دهد و هم از چگونگی تبدیل‌شدن عادت‌های کوچک به تغییرات بزرگ می‌گوید. این کتاب بر اساس تحقیقات بیست‌ساله‌ی نویسنده و کارکردن او با بیش از ۴۰۰۰۰ نفر نوشته شده است و می‌تواند یک منبع معتبر باشد.

کتاب عادت‌های خرد را مهسا صمدی و مهدیه مدنی با عنوان کامل «عادت‌های خرد، تغییرات کوچکی که تغییرات بزرگ می‌آفرینند» به فارسی برگردانده‌اند و میلکان آن را چاپ کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی کتاب‌های انگیزشی و موفقیت در همین صفحه از فیدیبو قابل خریداری و دانلود است.

بی جی فاگ کیست؟

دکتر برایان جفری فاگ دانشمند علوم اجتماعی و نویسنده‌ای است که به‌عنوان استادیار در دانشگاه استنفورد فعالیت می‌کند. او در سال ۱۹۶۳ در دالاس به دنیا آمد و در کالیفرنیا بزرگ شد. او در آغاز جوانی به پرو رفت و دانشگاه هنر خوانده است. او پس از گرفتن کارشناسی ارشد هنر به ارتباطات تغییر رشته داد و کارشناسی ارشد و دکترای خود را از استنفورد گرفت. او مدیر آزمایشگاه طراحی رفتار این دانشگاه است. فاگ در طول سال‌های تحصیل و کارش پژوهش‌های زیادی انجام داده است و یکی از کتاب‌های «تکنولوژی اقناع‌کننده: استفاده از رایانه برای تغییر آنچه فکر می‌کنیم و انجام می‌دهیم» است که نشان می‌دهد تحقیقاتش تا کجا پیش رفته‌اند. او نویسنده‌ی کتاب فیس بوک برای والدین و اقناع موبایل هم هست.

۴ دلیل برای خواندن کتاب عادت‌های خرد

کتاب عادت‌های خرد یک کتاب کاربردی است و دلایل زیادی وجود دارد که فکر کنیم این کتاب برای هرکسی از یک دانش‌آموز پانزده‌ساله تا یک زن خانه‌دار و یک مدیر حرفه‌ای مناسب است. در ادامه به این دلایل اشاره می‌کنیم:

  • عادت‌های خرد راهنمای خوبی برای اصلاح عادت‌های بد است
  • نثر کتاب خواندنی و جذاب است و هرکسی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.
  • به‌کارگرفتن توصیه‌های این کتاب مسیر موفقیت را کوتاه می‌کند.
  • این کتابی است که می‌تواند به افزایش کیفیت زندگی کمک کند.

در بخشی از کتاب عادت‌های خرد می‌خوانیم

در سفری کاری به غنا، جونی که علاقه‌اش به شیرینی‌جات زبانزد بود، به دنبال محلی بود که هفت صبح از  آن بستنی بخرد. همکارانش پس از اینکه به او یادآوری کردند در غرب آفریقا به سفر می‌برد، از او پرسیدند واقعاً به چه دلیلی برای صبحانه دنبال بستنی بود.

جونی پاسخ داد: «چون من یه زن بالغم و می‌تونم هرچی می‌خوام بخورم.»

وقتی جونی حالا این داستان را تعریف می‌کند، با ناباروری سر تکان می‌دهد. چطور ممکن بود این همه طول بکشد تا بفهمد واقعاً داشت چه اتفاقی می‌افتاد؟ تنها بستنی صبحانه نبود برای ناهار هم موکاچینو با کارامل دوبل، ذرت با طعم پیاز (اسنک‌های حلقه‌ای فانینز) برای آگهی‌های تبلیغاتی و حتی بستنی بیشتر برای شام هم بود. رفتارهایی جدا از هم که بخش بغرنجی از روزش را تشکیل می‌دادند و به مشکلی عظیم برای سلامتی و شادی‌اش تبدیل شده بودند.

وقتی جونی به گذشته نگاه می‌کند، انگار وسعت عادت شیرینی‌جاتش برایش شگفت‌انگیز است؛ اما در آن زمان، بر مسائل دیگری تمرکز داشته و تقریباً در تمام قسمت‌های دیگر زندگی‌اش فوق‌العاده منضبط بوده است. علاوه بر مجری موفق رادیو، دونده‌ای مشتاق بود. در حقیقت ابتدا به‌این‌علت در عادت‌های خرد ثبت‌نام کرد که هدفش دویدن در ماراتن شیکاگو بود.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب عادت‌های خرد

کتاب‌های انگیزشی و موفقیت زیادی وجود دارند که می‌توانند شما را در مسیر زندگی یاری کنند. اگر عادت‌های خرد کتابی است که پسندیده‌اید کتاب‌های زیر هم انتخاب‌های خوبی برای شما خواهند بود:

همچنین می‌توانید به سراغ کتاب‌های آلن دوباتن، بری داونپرت، رابرت کیوساکی و هنریت آن کلاوسر بروید و برای روزها و سال‌های پیش روی زندگی‌تان برنامه ریزی کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
7.۷۰ مگابایت
تعداد صفحات
400 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۲۰:۰۰
نویسنده بی جِی فاگ
مترجممهسا صمدی
مترجم دوممهدیه مدنی
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Tiny Habits
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷.۷۰ مگابایت
۴۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
پربار 🌳 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
25 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب خوبیه. ولی خیلی ریز شده برای تغییر عادتها .نویسنده خیلی آسان و علمی توضیح داده وراحت میتونید برای تغییر عادت برنامه ریزی کنید

3.8
(4)
پربار 🌳 (1)
88,000
٪50
44,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عادت های خُرد
٪50
عادت های خُرد
تغییرات کوچکی که تغییرات بزرگ می آفرینند
میلکان
3.8
(4)
پربار 🌳 (1)
88,000
٪50
44,000
تومان